Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop school/gaming 900,- , 1000,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey beste tweakers

ik ben op zoek naar een een laptop voor school en voor gaming.

ik baseer mijn eisen op gaming. Als ik er mee kan gamen haal ik mijn eisen namelijk ook voor school. ik sleep hem elke dag mee naar school, het liefst heb ik een 15,6 inch maar een 17.3 is ook een optie mits dit de koeling verbeterd

ik heb gelezen dat hashwell processoren voordelen kunnen hebben kwa baterij gebruik(ook kwa hitte?) een i7 lijkt mij het best? is dit ook echt het best?

ik zit te zoeken rond de grafische kaart geforce gt750m of gt755m,

hoeveel scheelt een ssd mij ten opzichte van de kosten, als ik hem er later los een bij haal vind ik dat prima.

verder vind ik een goede koeling belangrijk, mijne oude asus, 2 jaar oud, werd te warm waarmee de prestaties tijdens het gamen hard achteruit gingen. baterij duur is voor mij niet zo belangrijk.

ik heb al op pricewatch lopen zoeken en op wat andere website, ik zat te denken aan de lenovo ideapad y500 of de y510p

echter hoorde ik hier tegenstrijdige berichten over met oog op koeling en touchpad problemen. hoe is jullie ervaring met de y500 serie van lenovo? of met de garantie en services van lenovo in het algemeen. er kan altijd een probleem zijn met een laptop, maar hoe het bedrijf er mee om gaat betekend een hoop.

toevoeging:Merken

als toevoeging nog een even een stukje over merken, ik ging altijd uit van of een asus of een lenovo, wegens berichten die ik heb gehoord, ik wil in merken zo open minded mogelijk blijven. een laptop kan een keer stuk gaan, hoe een bedrijf dit oplost maakt dit voor mij goed(of slecht). het liefst zou ik graag ook reactie krijgen, ik heb opgezocht over de beste merken, die zijn er niet, elk merk heeft goede en slechte series. ik heb alleen nergen gelezen hoe deze merken omgaan met hun schade. wat voor mij belangrijk is.
alvast bedankt voor de reacties!!

redlum7

edit: typo

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 23:27 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je ervaringen / garantie-ervaringen zoekt over de Y500, kijk in het desbetreffende ervaringentopic?

Voor de rest noem je 1 laptop, heb je er niet meer gezien? Welke, je noemt alleen koeling en 'n GPU...
Resolutie, wat ga je ermee doen, welke spellen, merkenvoorkeur enzovoort... Nu kan er veel met 1 eis...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:14:
Als je ervaringen / garantie-ervaringen zoekt over de Y500, kijk in het desbetreffende ervaringentopic?

Voor de rest noem je 1 laptop, heb je er niet meer gezien? Welke, je noemt alleen koeling en 'n GPU...
Resolutie, wat ga je ermee doen, welke spellen, merkenvoorkeur enzovoort... Nu kan er veel met 1 eis...
dank voor je reactie,

ik noem inderdaad 1 laptop(ook al ervaring over opgezocht, heb er zelf niet veel uit kunnen halen) aangezien dit de enige hashwell was met de juiste GPU,(en geen acer) ik weet alleen niet of ik ook echt zoveel aan hashwell heb, (heb er wel over gelezen).

over het merk heb je een goede, dat zal ik in min post aanpassen.

resolutie heb ik geen eisen voor, ik ga er van uit dat dat rond deze prijs klasse met deze grafische eisen wel okey zit.

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:50

Therapy777

Metal!

http://www.alternate.nl/A.../1086553/?tk=6044&lk=6049

Je moet zelf een OS regelen, though. Maar als student zijnde lijkt me dat geen probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Therapy777 op 28-08-2013 23:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Therapy777 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:27:
http://www.alternate.nl/A.../1086553/?tk=6044&lk=6049

Je moet zelf een OS regelen, though. Maar als student zijnde lijkt me dat geen probleem.
dank voor je reactie, hik een beetje op dat het een merkloze laptop is zonder voorganger, de reviews zijn overigens goed? als os heb ik nog wel een officiele versie van win 7, dit is dus geen probleem.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Is niet echt merkloos hoor ;)
Is gewoon een barebone, onder andere verkocht door Xnotebooks / BTO hier in Nederland.
Veelal van het merk Clevo, waarbij de gebruikerservaringen nogal verschillen. De een zweer erbij (ik),
waar de ander elke Clevo over een kam scheert en het niks vind... Kwestie van barebone zoeken en reviews.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:50

Therapy777

Metal!

Is voor zover ik weet hetzelde als de BTO versie, maar wel wat goedkopere componenten gok ik. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als ik een gaming laptop voor rond de 1000 euro zou moeten uitzoeken zou ik deze wel willen proberen. Ruime SSD met redelijk ruime HDD er bij, goede videokaart. Nette prijs voor de hardware, denk ik. Duurzaam? Geen idee :)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Therapy777 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:35:
Is voor zover ik weet hetzelde als de BTO versie, maar wel wat goedkopere componenten gok ik. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als ik een gaming laptop voor rond de 1000 euro zou moeten uitzoeken zou ik deze wel willen proberen. Ruime SSD met redelijk ruime HDD er bij, goede videokaart. Nette prijs voor de hardware, denk ik. Duurzaam? Geen idee :)
Mwua, je moet anders even het forum doorzoeken op ''darkstone bto'' Hij heeft altijd nog wel een mening over deze BTO's

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:33:
[...]

dank voor je reactie, hik een beetje op dat het een merkloze laptop is zonder voorganger, de reviews zijn overigens goed? als os heb ik nog wel een officiele versie van win 7, dit is dus geen probleem.
Alternate verkoopt de BTO laptops. Het is een gewone reseller. Meestal iets goedkoper, maar mijn "Alternate"/BTO laptop vertrouw ik niet meer met games. Ik heb dit weekend 5 uur achter elkaar gegamed en ik rook gesmolten platstic. Ook al vaak genoeg gehad dat hij utiviel tijdens het gamen en dan staat hij op een laptop koeler...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks moonraven. Voor dit soort dingen was ik al bang.

Is het misschien slim een generatie terug te gaan. Terug naar een ivy bridge en een gt6xxm? Wat ik lees is het kwa prestaties niet veel slechter? Hoe denken jullie hier over?

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 20:02
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:34:
Thanks moonraven. Voor dit soort dingen was ik al bang.

Is het misschien slim een generatie terug te gaan. Terug naar een ivy bridge en een gt6xxm? Wat ik lees is het kwa prestaties niet veel slechter? Hoe denken jullie hier over?
De mijne is wat moeilijker te vinden, maar ik heb een Lenovo Y580. De ietwat krachtigere versie van de Y500 met een 3630QM en een GTX660M + 1080p-paneel. Gamen gaat goed, maar niet altijd op de hoogste resolutie, wat ook wel een beetje te bedenken was. Maar voor mijn noden voldoet hij prima.

De Y500 heeft een GT650M, welke een stapje onder mijn GPU is, maar ik vermoed dat deze ook gewoon volstaat.

Verwijderd

Stef602 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:09:
[...]

Mwua, je moet anders even het forum doorzoeken op ''darkstone bto'' Hij heeft altijd nog wel een mening over deze BTO's
Het is geen BTO. Het is een clevo. De betere reviewsites zoals anandtech zijn vrijwel nooit positief over dit merk. Notebookcheck weet verder te melden dat de koeling van dit apparaat enorm slecht is, en de fan idle een herrie maakt (35.9 db idle). Afrader, zelfs al zou de rest van de laptop goed zijn.

In dit segment is de asus N56 populair. Die doet veel punten net ietsje beter dan de Y500, behalve de grafische kaart

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 01:49:
[...]

Het is geen BTO. Het is een clevo. De betere reviewsites zoals anandtech zijn vrijwel nooit positief over dit merk. Notebookcheck weet verder te melden dat de koeling van dit apparaat enorm slecht is, en de fan idle een herrie maakt (35.9 db idle). Afrader, zelfs al zou de rest van de laptop goed zijn.
BTO verkoopt deze Clevo W370ST model.
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=615
Alternate verkoopt al jaren BTO's laptops.

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een gaming laptop, mijn budget is alleen iets hoger (1500) en dan kom ik toch uit bij Alienware. Ik ga nog kijken bij hun of er een korting mogelijk is. Ik raad uit persoonlijke ervaring BTO en Acer af in verband met koeling. Het kan wel meer bieden qua specs, maar als de koeling het niet goed doet dan heb je er nog niet veel aan...

Verwijderd

BTO laptops bestaan niet. Het is clevo ;) . Inhoudelijk zegt de term BTO net zoveel over welke laptop je het hebt als 'mediamarkt'.

Verwijderd

Topicstarter
In dit segment is de asus N56 populair. Die doet veel punten net ietsje beter dan de Y500, behalve de grafische kaart
hoeveel denk je dat ik hier van ga merken? Ik heb nu een asus 2e generatie i5 en een gt540m maar deze is zo slecht gekoeld dat die niet kan presteren. Eerst 15 minuten doet die het gaat daarna dropt de fps met de helft wegens de hitte.

Verwijderd

Topicstarter
heb even naar de n56 series van asus gekeken, maar ik heb niet het idee dat ik er veel op vooruit ga, gekeken naar de grafische kaarten, als ik de gt740m met de gt540m vergelijk scheelt het niet eens zo heel veel klopt dat?
Pagina: 1