Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe zakelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:15

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn moeder doet inmiddels bijna 6 jaar met haar oude Windows XP laptop. Deze is inmiddels niet meer vooruit te branden en een kopje thee halen bij het opstarten is geen enkel probleem, een 2e lukt net niet ;) . Dus, het is tijd voor een nieuwe laptop.

Wat gaat ze met de laptop doen?

Er moeten programma's op zoals bijvoorbeeld: Snelstart, King, Belastingdienst, Office. Even snel wat opzoeken of even skypen gebeurd ook regelmatig. Een standaard werk laptop kun je het wel noemen.

Wat mag de laptop gaan kosten?
Ga uit van ongeveer 1000 tot 1500. Dat lijkt ons wel een reëel bedrag waar we een goede laptop voor kunnen kopen.

Ben je van plan de laptop veel mee te slepen?
De laptop zal eigenlijk altijd thuis op z'n standaard staan, met externe muis en toetsenbord. Zo nu en dan eens naar beneden of naar een klant, maar dit is een zeldzaamheid.

Heb je nog bepaalde (merk) voorkeuren? en waarom?

Dell, HP, Asus, Samsung, maar toch voornamelijk HP. De huidige HP laptop heeft (en doet) z'n werk altijd zonder problemen gedaan, vandaar dat we daar goed vertrouwen in hebben. Een alternatief is altijd welkom natuurlijk :) . Betrouwbaarheid is belangrijk, er kan eigenlijk geen dag zonder de laptop!

Wat had ik zelf in gedachten qua specs:

Processor: De laptop zal veel worden gebruikt om te Multi-tasken, vandaar dat mijn voorkeur ook naar een Intel gaat.
Geheugen: 4 tot 6gb lijkt mij voldoende, het zijn geen zware programma's.
Schijf: Een SSD, dan moet het wel heel gek gaan wil de laptop erg traag worden de komende jaren :9 . We hadden zelf 250GB in gedachten. Er zit nu ook een 250gb schijf in en daar is nog ruim 150gb van vrij. Een backup is niet nodig, dat is extern geregeld.
USB poorten: Misschien een gekke eis, maar minimaal 4 usb poorten zijn vereist :D . USB 3.0 of 2.0 maakt niet erg veel uit, alle apparaten zijn 2.0. Een usb hub is een mogelijkheid als het niet anders kan.
Scherm: Op dit moment is dat 15,4, dat is voldoende en groter hoeft echt niet. Dit is echter niet direct een afknapper! Kleiner mag zeker niet.

Verdere eisen:
- Office 2013 pakket erbij / los bestellen. Dit is bij de prijs inbegrepen. (Met Word, Outlook, Excel)
- Gbit verbinding voor de lan. Wifi is minder belangrijk.
- Scherm is ook niet erg belangrijk, als het maar normaal leesbaar is.
- Op USB na zijn externe aansluitingen zoals HDMI/VGA niet van belang.
- Windows 8.
- Zakelijk toonbaar, nu is dit niet direct moeilijk, maar een rode/roze/kleuren variant is niet echt toonbaar O-)

Wat heb ik zelf al gevonden?

Eigenlijk nog niks. Ik kom er namelijk maar niet uit...

Het enige wat ik heb kunnen vinden via tweakers is deze: pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

De laptop voldoet aan alle eisen, maar zelf ben ik niet zo'n fan van Acer...
Willen we nu teveel voor dat bedrag of kijk ik nou ergens stom overheen?

De rest is allemaal te duur, vandaar dat ik eventueel zelf een SSD kan plaatsen. Ik weet dan alleen niet hoe en wat qua Windows. Zo heb ik bijvoorbeeld geen Windows 8 DVD...

Ik hoop dat dit voldoende info is, zo niet, let me know _/-\o_

Detmer

[ Voor 4% gewijzigd door Detmer op 02-09-2013 12:35 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
Is het geen optie om thuis(boven) een vaste pc te nemen en erbij een simpel laptopje voor als ze beneden / naar een klant gaat? Dat moet ook allemaal wel lukken voor 1500 euro.

Ik zie namelijk geen enkel zwaar pakket in je eisenlijst staan (misschien King, maar ken het programma niet) en elke simpele CPU kan je eisenlijstje wel aan tegenwoordig.

Ik denk hieraan omdat je zegt dat de laptop meestal toch op een vaste plek in een standaard staat. En een Normale CPU is over het algemeen een stuk sneller dan een mobiele CPU.

Denk dat als je 1000 voor de vaste en 500 voor de laptop uittrekt dat je 2 hele goede machines hebt waarbij je moeder voor veel werk boven op de stuk snellere vaste machine kan gaan zitten. En zodra ze naar een klant moet de laptop kan pakken.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Een desktop hebben we overwogen, maar een laptop is een stuk compacter en aangezien er weinig ruimte is. I agree, je hebt een prima pc voor 1000,- , maar mijn moeder wil perse een laptop.

Ik had verwacht dat het toch wat goedkoper was...

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Verwijderd

Joenino schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:46:
Is het geen optie om thuis(boven) een vaste pc te nemen en erbij een simpel laptopje voor als ze beneden / naar een klant gaat? Dat moet ook allemaal wel lukken voor 1500 euro.

Ik zie namelijk geen enkel zwaar pakket in je eisenlijst staan (misschien King, maar ken het programma niet) en elke simpele CPU kan je eisenlijstje wel aan tegenwoordig.

Ik denk hieraan omdat je zegt dat de laptop meestal toch op een vaste plek in een standaard staat. En een Normale CPU is over het algemeen een stuk sneller dan een mobiele CPU.

Denk dat als je 1000 voor de vaste en 500 voor de laptop uittrekt dat je 2 hele goede machines hebt waarbij je moeder voor veel werk boven op de stuk snellere vaste machine kan gaan zitten. En zodra ze naar een klant moet de laptop kan pakken.
Je moet dan wel twee keer ook bijv. office aanschaffen. Bovendien zie ik niet echt in waarom je voor 1k niet gewoon een laptop kan kopen die je (bijna) altijd laat staan. Ik heb ook een laptop die het grootste deel van de tijd op een bureau staat, met externe monitor en externe toetsenbord/muis. Prima combinatie, en makkelijk afkoppelen als je weg moet.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ga uit van ongeveer 1000 tot 1500. Dat lijkt ons wel een reëel bedrag waar we een goede laptop voor kunnen kopen.
Ik snap je budget alleen niet, waarom zo hoog als je dat... niet gaat gebruiken?
Heb je bijvoorbeeld al gekeken naar de dell inspiron 15r SE, die kan je voor +- 650 euro met i7 processor en goed scherm halen met de 3 ''vage'' kortingen uit het dell kortingsbonnen topic.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

De Dell Latitude E5430 heeft precies alles wat jij aangeeft. 4x USB, SSD, 4 of 8GB.
Heeft alleen een 14" scherm, maar daar kun je een LCD met 1440*900 in laten zetten.

http://www.dell.com/us/bu...aynoteSearch&isredir=true

Zou ik alleen even bellen naar Dell denk ik, want bij die link kun je niet superveel customizen. Misschien op de NL'se versie van de site wel.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een ProBook 450?

HP, 15,6", i7, 8GB RAM, alleen geen SSD, maar die is er vast wel bij te bestellen, waarmee je nog altijd ruimschoots beneden het gestelde budget blijft. Verder hebben de ProBooks een zakelijke uitstraling en een goede bouwkwaliteit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Detmer

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Stef602 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:13:
[...]

Ik snap je budget alleen niet, waarom zo hoog als je dat... niet gaat gebruiken?
Heb je bijvoorbeeld al gekeken naar de dell inspiron 15r SE, die kan je voor +- 650 euro met i7 processor en goed scherm halen met de 3 ''vage'' kortingen uit het dell kortingsbonnen topic.
De 1000 tot 1500 is een indicatie wat het maximaal mag kosten, goedkoper mag natuurlijk altijd. Ik heb liever capaciteit over dan precies genoeg of net te weinig.
AzzKickah schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:17:
De Dell Latitude E5430 heeft precies alles wat jij aangeeft. 4x USB, SSD, 4 of 8GB.
Heeft alleen een 14" scherm, maar daar kun je een LCD met 1440*900 in laten zetten.

http://www.dell.com/us/bu...aynoteSearch&isredir=true

Zou ik alleen even bellen naar Dell denk ik, want bij die link kun je niet superveel customizen. Misschien op de NL'se versie van de site wel.
De Dell ziet er zeker niet verkeerd uit! Dat is zeker eens het overwegen / bellen waard _/-\o_
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:23:
Een ProBook 450?

HP, 15,6", i7, 8GB RAM, alleen geen SSD, maar die is er vast wel bij te bestellen, waarmee je nog altijd ruimschoots beneden het gestelde budget blijft. Verder hebben de ProBooks een zakelijke uitstraling en een goede bouwkwaliteit.
Zoiets zoeken wij inderdaad. Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn bij HP. Zelf een SSD halen en inbouwen gaat ook prima lukken, dan ben je wat goedkoper uit denk ik.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

Detmer schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:49:

De Dell ziet er zeker niet verkeerd uit! Dat is zeker eens het overwegen / bellen waard _/-\o_
Dit lijkt er al meer op:
http://configure.euro.del...=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1

Op de NL Dell site.
i5 CPU, 1600*900 resolutie(!), alleen niet standaard een SSD.

Wellicht dat je dat telefonisch wel in kunt laten bouwen vanuit Dell.

Succes :)

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
AzzKickah schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:56:
[...]

Dit lijkt er al meer op:
http://configure.euro.del...=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1

Op de NL Dell site.
i5 CPU, 1600*900 resolutie(!), alleen niet standaard een SSD.

Wellicht dat je dat telefonisch wel in kunt laten bouwen vanuit Dell.

Succes :)
SSD altijd zelf inbouwen en niet door Dell laten doen. Dingen zijn veel te duur via Dell.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Voor Office raad ik toch echt een Full HD scherm aan. Zeker met jouw budget!
Pagina: 1