Toon posts:

Alles verwijderen [W8Pro]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel heb ik Windows 8 Pro op mijn laptop staan, nu heb ik een SSD gekocht en wil ik een clean install uitvoeren. Ik wil alles verwijderen, om vervolgens Windows 8 Pro op de SSD te installeren en dan weer met de laptop te gaan werken. Mijn vraag is, hoe doe je dat? Hoe verwijder je alles, inclusief je OS?

Mvg en bvd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Uhm, je gaat de HDD vervangen door een SSD en je vraagt je af hoe je daarna alles verwijderd?
Laat je beide disks in de computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:05
Doe de win8 pro DVD / Usb stick in je pc, boot je pc op. Volg het menu van windows8 install. In het install menu kan je de huidige OS partitie formatteren en daar dan je nieuwe win8 PRO op installeren.

Edit

Je huidige situatie is nu:
Hard disk -> Windows 8
Nieuwe SSD, die nog maagd is?

Edit2:

SSD er in, install windows 8 pro op de SSD, zet de SSD als 1e boot optie in je bios.

[ Voor 32% gewijzigd door Dacuuu op 28-08-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mrFoce Beide disks blijven in de laptop, alleen wil ik Windows 8 Pro op de SSD hebben, maar ik wil niet clonen, gewoon een clean install dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Dacuuu Wanneer ik met de CD mijn laptop ga booten start hij gewoon Windows 8 Pro op vanaf mijn HDD, ik zal dit wel even wijzigen bij Boot options, even kijken hoe dat uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:20:
@mrFoce Beide disks blijven in de laptop, alleen wil ik Windows 8 Pro op de SSD hebben, maar ik wil niet clonen, gewoon een clean install dus.
Ik zou de SSD aansluiten, de HDD ff tijdelijk los koppelen en dan installeren (weet je zeker dat er ook niets qua bootmanager etc. op die HDD komt). Vervolgens de HDD weer aansluiten en netjes schoon poetsen :)

Vooraf zou je misschien even de Easy Transfer Wizard onder je huidige Windows 8 willen runnen, dan worden al je settings en documenten etc. gebackuped. Vervolgens zet je die weer terug op je nieuwe installatie.

Maar eh..had je dit ook niet gewoon via Google kunnen vinden? :?

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 28-08-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer nu m'n SSD helemaal leeg te maken (ben vanmiddag iets te enthousiast geweest en heb toen gecloned) en zal daarna de PC laten booten met de lege SSD en de HDD er even uit.

Ik probeer nu de SSD te formatteren maar dat gaat niet en hij is niet meer toegankelijk want er staat dat de schijf eerst geformatteerd moet worden?

Edit: Als iemand weet hoe je simpel alles kunt verwijderen is die aanwijzing natuurlijk ook welkom! F8 drukken tijdens het opstarten werkt niet.. Shift-F8 ook niet.

Edit2: Ik heb heel Google al afgestruind haha.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:28:
Probeer nu m'n SSD helemaal leeg te maken (ben vanmiddag iets te enthousiast geweest en heb toen gecloned) en zal daarna de PC laten booten met de lege SSD en de HDD er even uit.

Ik probeer nu de SSD te formatteren maar dat gaat niet en hij is niet meer toegankelijk want er staat dat de schijf eerst geformatteerd moet worden?

Edit: Als iemand weet hoe je simpel alles kunt verwijderen is die aanwijzing natuurlijk ook welkom! F8 drukken tijdens het opstarten werkt niet.. Shift-F8 ook niet.

Edit2: Ik heb heel Google al afgestruind haha.
Waarom zou je eerst de SSD te formatteren? Dat kan gewoon vanuit de setup van Windows, dan de partities allemaal verwijderen en dan de 'lege ruimte' aanwijzen als locatie om windows te installeren. De setup maakt dan vanzelf de benodigde partities aan.

F8 of SHIFT-F8 drukken werkt niet om te booten vanaf USB/DVD. Waarschijnlijk is dat F12, F9....het makkelijkste is om te kijken hoe je het bootmenu tevoorschijn kunt krijgen. Misschien ff Googlen op het type/model van je machine....

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 28-08-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er op de SSD nu al de Windows 8 Pro staat (gecloned van HDD), die wil ik er af want hij moet leeg zijn zodat ik een clean install kan uitvoeren. Misschien zeg ik wel iets heel doms of onlogisch maar voor zover ik weet is dat de manier om een clean install uit te voeren? SSD leegmaken, OS op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:43

RobTweaks

Captain Hindsight

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:36:
Omdat er op de SSD nu al de Windows 8 Pro staat (gecloned van HDD), die wil ik er af want hij moet leeg zijn zodat ik een clean install kan uitvoeren. Misschien zeg ik wel iets heel doms of onlogisch maar voor zover ik weet is dat de manier om een clean install uit te voeren? SSD leegmaken, OS op installeren.
Wat denk jij dat de format binnen de Windows 8 installatie doet?

Edit:
Hier staat een beschrijving voor Windows 8: http://pcsupport.about.co...lean-install-part-1_9.htm.

Als je de advanced installation optie gebruikt bij het installeren van Windows, dan krijg je de optie om je harde schijf te formateren. Daarmee verwijder je direct je vorige installatie.

[ Voor 24% gewijzigd door RobTweaks op 28-08-2013 21:43 ]

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het niet verwijder start hij gewoon Windows 8 Pro op, als ik het verwijder kan ik Windows 8 Pro er op installeren.

Edit: Ga het nu even proberen, binnen 5min. update van het resultaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:41:
Als ik het niet verwijder start hij gewoon Windows 8 Pro op, als ik het verwijder kan ik Windows 8 Pro er op installeren.
Eh...heb je dit wel eens eerder gedaan? Hup...naar de BIOS en de bootvolgorde aanpassen dat je USB/DVD als eerste bootdevice staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HDD er uit, Windows 8 DVD er in en als boot device gezet maar hij zegt dat er niets in zit en dan gaat hij naar recovery mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt 2 bays in je laptop toch? Zet je je ssd op de plaats van de oude hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, m'n laptop heeft twee bays. Zal het proberen, wat is hier precies het idee achter? Ik snap namelijk niet wat het voordeel hiervan is.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere controller misschien? Of misschien moet je een 2e boot device kiezen. Soms denk ik er niet teveel over na en probeer het gewoon.

Sommige dingen zijn wat lastiger uit te leggen. Wellicht kan je maar vanaf 1 bay booten. Ik ken je laptop niet en wat de mogelijkheden zijn in het bios.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n HDD maar terug gedaan want anders kom ik Windows niet in. DVD of USB-Stick als eerste boot en vervolgens DVD of USB in laptop worden geen van beiden gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo wil je windows inkomen? Doe je ssd erin, win8 cd en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zeg ik net twee keer.. Ik stop m'n Windows CD er in en hij pakt hem niet, ook al is de CD-drive eerste boot mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Issie wel bootable? Druk je ook op een toets, zelfs al zou je niets zien?

Oh, en anders de schijven aan een ander systeem hangen (is toch allemaal SATA) en dan met de installer de partiites weggooien of met een Linux schijfje de boel wissen. Schijven terug, dan moet je laptop wel van DVD booten.

[ Voor 60% gewijzigd door Hero of Time op 28-08-2013 22:16 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem vanmiddag via die CD (op m'n HDD) geïnstalleerd, dus het zou allemaal wel moeten kunnen. Wanneer ik de PC opstart met die CD er in en die als eerste boot optie dan zegt hij dat ik er een CD in moet stoppen.

Zelfde geldt wanneer ik het via USB doe.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-10 20:51

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Even als je het niet weet, je moet natuurlijk wel een Image van W8 op een DVD BRANDEN, kopieren werkt niet :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe doe je dat? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandO
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Als je zegt dat je vanmiddag met dezelfde DVD al wel resultaat hebt gehad, zal het met het bootable zijn van de DVD wel goed zitten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat er ingesteld als 2e boot device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, vanmiddag via die DVD kunnen installeren. Voor de zekerheid misschien nog hoe het moet? Heb de W8 file op de DVD geplakt en is toen dus op de disc gezet.

Op dit moment zit de HDD er weer in, vanaf daar boot hij nu aangezien hij de DVD en USB niet ziet en SSD niets opstaat. 2e boot device wordt dus niet gebruikt atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, in je Windows, met de DVD in de drive, wat zie je op het schijfje staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de DVD staat gewoon Windows 8 Pro (hetzelfde bestand waarmee ik hem vanmiddag heb geïnstalleerd op m'n HDD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bestand zeg je, dat is voor ons een ISO waar je niets aan hebt tenzij je 'm als image op een DVD zet. Je computer zal er niet vanaf kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een kopie gemaakt van je bestaande installatie? Hoe heb je wat gedaan en praat wat minder in algemeenheden. Als iemand dus vraagt wat zie je op je schijfje dan moet je wat specifieker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een .ISO! Nou, gelukkig weten we wat het probleem is (super bedank zover). Hoe kan ik hem wél goed op de DVD of USB zetten?

Edit: Heb ISO to USB geprobeerd, maar die heeft gefaald en nu is mijn USB niet meer toegankelijk.. Iemand hulp hoe ik dit als image op DVD kan zetten zodat het bootable werkt?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Door te zoeken hoe je dat doet. Genoeg te vinden op Google. We hebben al genoeg je handje vast gehouden, het wordt tijd dat je wat zelf gaat uitzoeken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wat je bedoeld, ik heb het geprobeerd via een programma waarvan ik denk dat het is wat jullie bedoelen, jullie zijn er niet om alles voor te kauwen natuurlijk, en ik ben ook zeker niet lui, maar ik kom er totaal niet uit.. Dat programma zegt dat hij er geen bootable USB van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandO
  • Niet online
En wij mogen nu raden welk programma dat is? Zoals eerder al is opgemerkt, is het handig als je probeert een stuk specifieker te zijn als je problemen omschrijft. Dat maakt hulp bieden wat eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ISO naar HDD kopiëren, imgburn installeren, lege DVD in je drive en fikken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoelandO schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:46:
En wij mogen nu raden welk programma dat is? Zoals eerder al is opgemerkt, is het handig als je probeert een stuk specifieker te zijn als je problemen omschrijft. Dat maakt hulp bieden wat eenvoudiger.
Ik zei net dat ik ISO to USB gebruikte, paar posts omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:46:
ISO naar HDD kopiëren, imgburn installeren, lege DVD in je drive en fikken maar.
Oke! Ik ga de Windows 8 Pro ISO naar de HDD kopiëren, imgburn installeren en via dat programma op lege DVD zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:43

RobTweaks

Captain Hindsight

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:48:
[...]

Microsoft heeft hier ook een tool voor: http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Werkt ook voor Win 8

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandO
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:48:
[...]

Mijn excuses, ik had niet gezien dat je die post ge-edit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ISO is bezig met het kopiëren naar HDD, zal zo het resultaat melden.

Edit: ImgBurn is nu de ISO op een lege DVD aan het plaatsen.

Edit: PC pakt hem! Nu installeren op SSD..

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...die tool moet je niet gebruiken als je Windows 8 in UEFI mode wil installeren (vanaf USB). Je USB stick wordt namelijk met die tool NTFS geformatteerd en om vanaf USB stick UEFI te kunnen installeren moet je stick FAT32 geformatteerd zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:54:
ISO is bezig met het kopiëren naar HDD, zal zo het resultaat melden.

Edit: ImgBurn is nu de ISO op een lege DVD aan het plaatsen.
Eh...dat kan natuurlijk ook, al is dat wel trager. Vanaf USB stick installeren (als die stick beetje snel is) kan binnen 10 minuten naar een SSD....vanaf DVD zal het iets O-) langer duren...

[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 28-08-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huidige status: Tewijl ik aan het installeren ben krijg ik dit: Kan een partitie op schijf 0 niet formatteren. De fout is opgetreden tijdens het voorbereiden van de partitie die voor de installatie is geselecteerd. Foutcode: 0x80070057

De SSD, die ik had geselecteerd om op te installeren wordt niet geopend wanneer ik er op klik. De eerste partitie is 399MB en de tweede is 230GB, die laatste is natuurlijk voor Windows en deze kan niet geformatteerd worden. Ik wil mijn SSD dus naar fabrieksinstellingen brengen, kijken of dat helpt. Weer even zoeken!

Edit: Iemand enig idee of ervaring hiermee? De SSD is de tweede volume (eerste is 399MB en die is wel toegankelijk). Is 230GB groot en kan niet geopend worden en ook niet geformatteerd. Het enige wat er staat is: Lokale schijf (G:) Er staat geen 30 GB van 60 GB beschikbaar (voorbeeld) onder. Ik zal ook even verder zoeken, maar ik zit hier behoorlijk vast.

Edit 2: Wat me opvalt is dat er bij schijf beheer niet 230GB NTFS staat, maar 230GB RAW.

Edit 3: Wanneer ik probeer te formatteren naar NTFS geeft hij 'formatteren niet voltooid'.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga met Shift+F10 naar de command prompt en speel daar eens rond, bijvoorbeeld met diskpart. Je wil de schijf toch leeg maken, dan kan je er ook niets mee slopen op zich.

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt het ook niet goed, krijg de reactie: The arguments specified for this command are not valid.

Via diskpart kan ik niet de juiste aanpassing maken waardoor ik er wel op kan.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:57:
Ga met Shift+F10 naar de command prompt en speel daar eens rond, bijvoorbeeld met diskpart. Je wil de schijf toch leeg maken, dan kan je er ook niets mee slopen op zich.
Volgens mij moet hij gewoon diskpart starten, vervolgens list disk, dan select disk # en dan clean.

Maar ook tijdens de setup kun je die 339 MB en 239 GB partities gewoon verwijderen. Dan heb je ook een lege disk en kun je daar gewoon Windows op installeren...
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:03:
Dat maakt het ook niet goed, krijg de reactie: The arguments specified for this command are not valid.

Via diskpart kan ik niet de juiste aanpassing maken waardoor ik er wel op kan.
TS : Hoeveel ervaring heb je uberhaupt met computers?

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 29-08-2013 00:08 ]

Pagina: 1