Toon posts:

XP na Ubuntu installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik probeer windows XP NA Ubuntu te installeren, de bestanden zijn gekopiëerd maar Windows start dat opnieuw op en heeft de MBR nog niet aangepast.

Hoe zorg ik ervoor dat ik verder kan gaan met de XP installatie en daarna de MBR weer terugzet naar GRUB zodat ik kan kiezen tussen Ubuntu en XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eh, bij het formatteren van de partitie voor de XP installatie doet-ie al je MBR instellen. Maar als Windows niet de eerste partitie is, gaat het bokken en wil 't niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:53:
Eh, bij het formatteren van de partitie voor de XP installatie doet-ie al je MBR instellen. Maar als Windows niet de eerste partitie is, gaat het bokken en wil 't niet.
Vandaar, kan ik in mijn geval (sd6) niet toevoegen aan GRUB o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oh, het is zelfs in op een logische partitie geïnstalleerd (neem even aan dat je sda6 bedoelt)? Dan gaat 't al helemaal niet werken. De vereiste om een OS te kunnen starten is dat de boot bestanden op een primaire partitie staan. In het geval van Windows zijn dit boot.ini, ntldr en nog een paar bestanden. XP en eerder vereisen weer dat het de eerste partitie op de schijf is.

Waarom zou je trouwens een dual boot willen maken? Ik zou persoonlijk eerder een VM nemen voor XP, vooral gezien z'n beperkte houdbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:03:
Oh, het is zelfs in op een logische partitie geïnstalleerd (neem even aan dat je sda6 bedoelt)? Dan gaat 't al helemaal niet werken. De vereiste om een OS te kunnen starten is dat de boot bestanden op een primaire partitie staan. In het geval van Windows zijn dit boot.ini, ntldr en nog een paar bestanden. XP en eerder vereisen weer dat het de eerste partitie op de schijf is.

Waarom zou je trouwens een dual boot willen maken? Ik zou persoonlijk eerder een VM nemen voor XP, vooral gezien z'n beperkte houdbaarheid.
Ja, het is een logische partitite... stom.

Ik wil een videobewerkingsprogramma gebruiken, met VM gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wine? Er zijn trouwens ook genoeg Linux alternatieven, afhankelijk van je eisen.

[ Voor 88% gewijzigd door Hero of Time op 28-08-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Adobe Audition gaat nooit lekker werken met Wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:06:
Wine? Er zijn trouwens ook genoeg Linux alternatieven, afhankelijk van je eisen.
KDenLive is leuk maar ik wil meer. Kennen jullie misschien wat betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sorry, zit niet in die bewerking business.

Enne, gebruik de Wijzig knop als je wat toe te voegen hebt aan je laatste post en niemand heeft nog gereageerd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben een tijd weggeweest hier, zal er op letten. Excuses.
Pagina: 1