Heej gasten, Ik zit nu ff met mijn handen in t haar. Vroeger veel lopen klooien met ubuntu en nu heb ik weer een aantal extra hdd's over dus heb ik net een 160gb hdd in de pc gehangen en ubuntu op een usb stick gezet.
Wilde dus ubuntu en windows 8.1 dualbooten alleen daar komt ie. Windows 8.1 staat op een 60GB SSD en de graphical installer van ubuntu geeft me deze keuzes: Install ubuntu alongside Windows 8..
maar als ik die keuze pak betekent het dus dat ie op mijn SSD nog meer gaat schrijven terwijl ik die eigenlijk buiten de hele installatie wil houden.
Of windows 8.1 vervangen voor Ubuntu: Nee wil ook windows blijven draaien dus die word het ook niet.
Of via de advanced installer werken: helaas kan ik daar dus geen wijs uit. Ik weet dat ik van de 160GB schijf een Ext4 Journaled partitie moet maken. Alleen als ik dat ga doen moet ik ook weten welke dingen er op moeten ik kan kiezen uit tig verschillende opties.
Plus volgens mij moet de /boot target dan alsnog weer op de SSD omdat grub ook de windows partitie moet kunnen booten.
Iemand die mij verder kan helpen?
Edit: Specs pc en hard disks: AMD FX8350
Asus M5A99X-Evo
GTX 550 Ti
12 GB RAM
Sandisk 64 GB SSD
1TB WD Green Data schijf
160GB Hitachi 5400 RPM schijf uit me laptop gesloopt
De schijf waar ik ubuntu dus op wil installeren is de 160GB Hitachi schijf.
Wilde dus ubuntu en windows 8.1 dualbooten alleen daar komt ie. Windows 8.1 staat op een 60GB SSD en de graphical installer van ubuntu geeft me deze keuzes: Install ubuntu alongside Windows 8..
maar als ik die keuze pak betekent het dus dat ie op mijn SSD nog meer gaat schrijven terwijl ik die eigenlijk buiten de hele installatie wil houden.
Of windows 8.1 vervangen voor Ubuntu: Nee wil ook windows blijven draaien dus die word het ook niet.
Of via de advanced installer werken: helaas kan ik daar dus geen wijs uit. Ik weet dat ik van de 160GB schijf een Ext4 Journaled partitie moet maken. Alleen als ik dat ga doen moet ik ook weten welke dingen er op moeten ik kan kiezen uit tig verschillende opties.
Plus volgens mij moet de /boot target dan alsnog weer op de SSD omdat grub ook de windows partitie moet kunnen booten.
Iemand die mij verder kan helpen?
Edit: Specs pc en hard disks: AMD FX8350
Asus M5A99X-Evo
GTX 550 Ti
12 GB RAM
Sandisk 64 GB SSD
1TB WD Green Data schijf
160GB Hitachi 5400 RPM schijf uit me laptop gesloopt
De schijf waar ik ubuntu dus op wil installeren is de 160GB Hitachi schijf.
[ Voor 19% gewijzigd door blamauci op 28-08-2013 19:02 ]
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309