Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Er is een verschil tussen lenzen en objectieven

Pagina: 1
Acties:

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-11 14:57
Wellicht wat pietluttig maar als je een artikel schrijft, doe het dan goed. Zeker als het een kleine moeite is.

nieuws: Ricoh introduceert nieuwe compactcamera, twee flitsers en vijf lenzen

In dit artikel worden het begrip 'lenzen' verkeerd gebruikt. Waar lenzen staat, bedoelen jullie objectieven. Een objectief bevat lenzen.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
Zeker pietluttig omdat vrijwel iedere fotograaf over glas/lenzen en op de laatste plaats over objectieven spreekt... Dusss.. (en nee dat hoor je inderdaad niet met 3x s te schrijven.)

• Sim
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Sim

><(((º>

@rob-bo
Strikt genomen heb je helemaal gelijk maar zoals analogworm al opmerkt zijn in de normale spreektaal objectief en lens synoniemen geworden. Zo zeggen veel mensen tegenwoordig ook: 'Mijn telefoon heeft geen bereik' als het mobieltje het contact met het telefonienetwerk verliest. Taal is altijd aan verandering onderhevig en niet altijd ten goede.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

analogworm schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:23:
Zeker pietluttig omdat vrijwel iedere fotograaf over glas/lenzen en op de laatste plaats over objectieven spreekt...
Wat natuurlijk extra ironisch is, omdat de lenzen in een objectief niet eens per se van glas hoeven te zijn :P

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

soleil schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:13:
@rob-bo
Strikt genomen heb je helemaal gelijk maar zoals analogworm al opmerkt zijn in de normale spreektaal objectief en lens synoniemen geworden. Zo zeggen veel mensen tegenwoordig ook: 'Mijn telefoon heeft geen bereik' als het mobieltje het contact met het telefonienetwerk verliest. Taal is altijd aan verandering onderhevig en niet altijd ten goede.
En is dat een reden om als professionals ook dit verkeerde taalgebruik te hanteren? Ik zou zeggen dat je als professional beter moet zijn dan dat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sim
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Sim

><(((º>

Tsurany schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:05:
[...]

En is dat een reden om als professionals ook dit verkeerde taalgebruik te hanteren? Ik zou zeggen dat je als professional beter moet zijn dan dat.
Ben ik eigenlijk ook geheel met je eens maar op een gegeven moment is het foutieve taalgebruik ook onder professionals dusdanig ingeburgerd dat ik concludeer dat de taal is veranderd en er maar in mee ga.
Pagina: 1