Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Work & Game Laptop +/- 2000

Pagina: 1
Acties:

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:06
Omwille m'n huidige HP Pavillion toch echt wel een draak van een laptop is waar ik de laatste tijd niets dan last mee heb (nog meer dan vroeger) wordt het tijd om op zoek te gaan naar een nieuw toestel.

Doel:
- Werk (meestal development stuff)
- Gaming (moet niet alles op high-end kunnen draaien, maar ik wil ook niet elk jaar een nieuwe hoeven kopen, dus moet ie momenteel toch echt wel wat punch in huis hebben)

Budget: +/- 2000 euro

Wat wil ik absoluut NIET:
- Cooling issues (m'n huidige toestel ligt constant af/aan te schakelen met z'n fans, en het is verschrikkelijk irritant)
- Cooling issues 2: ik wil niet een spel aan het spelen zijn en dat ie het ineens te warm krijgt waardoor ie terugschakelt qua performance.
- Upgradeability: geen probleem om een laptop open te leggen, maar ik wil 'm wel deftig terug in één stuk krijgen zonder dat ik het gevoel heb dat ik de laptop aan het slopen ben.

Welke modellen overweeg ik:
- Dell Inspiron 17RE Special Edition
- Dell Alienware 17
- Asus ROG G750JX
- MacBook Pro, maar dan ga ik waarschijnlijk over m'n limiet en een 17" lijkt daar niet meer in aanwezig te zijn.

Welke modellen overweeg ik niet:
- MSI ; lijkt me wel een lichtbak met al die kleurtjes. Bedoeling is dat ik er toch wel beetje professioneel mee naar de klant kan. Verder heb ik al wat klachten gehoord van de bouwkwaliteit (maar dat kan misschien ondertussen wel verbeterd zijn.
- HP ; niks dan last met m'n huidige model.
- BTO ; tenzij iemand me kan overtuigen van het tegendeel heb ik teveel vragen over bouwkwaliteit en koeling

Zijn er andere modellen die in aanmerking komen?

Grijze import van een Razer Blade Pro is ook niet echt een optie daar ik het op factuur wil krijgen (en garantie ook niet onbelangrijk is)

Welke games speel ik:
Minecraft, Grid 2, Civ 5, Sleeping Dogs, F1 201x. Upcoming games: Star Citizen, X: Rebirth, Planetary Annihilation)

Verdere specs qua gewicht & accuduur spelen mee, maar in mindere mate.

Sowieso alvast bedankt voor alle feedback!

[ Voor 6% gewijzigd door Myri op 28-08-2013 16:25 ]

Verwijderd

Myri schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:02:
- Dell Inspiron 17RE Special Edition
De asus N76 is over het algemeen beter, en scheelt in prijs niet zo veel.

Verder heb je met de AW 17 de ellende dat er nog geen reviews van zijn. Het van management op de nieuwste revisie van de AW 14 mag gerust waardeloos genoemd worden. De alienware 17 heeft het historisch altijd uitmuntend gedaan wat betreft koeling maar dat geeft geen garanties.

Mijn voorkeur voor high-end gaming notebooks ligt op dit moment bij de asus G750. Met name omdat hij vriendelijker geprijsd is dan de AW 17. In kwaliteit scheelt het volgens mij niet veel.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:09
Wat is jouw huidige model HP, en wat zijn de problemen?

ik heb namelijk een HP Elitebook 8560w met 256 GB SSD, en niets dan lof!

Verwijderd

Iedereen die ik ken met een HP, en daaronder ook meerdere mensen met een HP elitebook 8530w/8570w hebben veel problemen. Met name de koeling is simpelweg waardeloos. Een oud-klasgenooit van mij krijgt het voor elkaar om de laptop te laten uitvallen zonder de GPU ook maar aan te raken..

• Myri
Huidige model: HP Pavillion dv7-4180eb (in de tijd een laptop van +/- 1000 euro)
Terwijl ik hier zit te typen ligt ie constant af / aan te schakelen met zijn fan.
Eens je er op begint te letten word je knettergek...

Zelf weegt m'n voorkeur over naar de Asus G750JX, maar daar lees ik dan weer dat ie een ramp is om iets aan te veranderen, terwijl dat blijkbaar bij een AW17 een stuk beter zou zijn.
Nu bon, qua prijs krijg je bij de Asus wel meer waar voor je geld heb ik de indruk.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
veel meer als ram / schijven / optical kan en of zal je toch niet veranderen.
mijn m17x kan je met 2 schroevjes helemaal open trekken aan de onderkant, meer dan alleen ram vervangen en ssd's plaatsen heb ik niet gedaan, en vind ik niet nodig ook.
ik neem aan dat dit bij de asus 750 ook wel te vervangen is.

gpu's en cpu's vervangen word een HELE dure grap, en zal je in praktijk nooit doen (mxm gtx780 kost 800+ ex heatsinks)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 22:49

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik kan je vertellen dat de kleuren op de MSI gaming laptops wel mee vallen, je kan zelf namelijk de kleueren van de verlichting veranderen/instellen dus dat moet toch geen issue zijn dan.

Ook ben ik zelf nog steeds zéér tevreden over mijn GX660 deze heb ik nu zeker 2 jaar en het enige wat ook maar iets van kapot is gegaan is de DC jack connector en dat was de schuld van iemand die in de kabel van de adapter was blijven hangen en zelfs dit is kostenloos door MSI gemaakt ondanks dat ik zelf het RAM vervangen heb.

Verder heb ook ik heb zeer slechte ervaringen met compaq/hp laptops, koeling is vaak uitermate slecht en ze komen hier ook vaak terug voor reparatie met koelings problemen.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Myri
Het zal naar alle verwachting de Asus G750JX worden.
Alvast bedankt voor al jullie feedback!
Wanneer besteld zal ik hier nog een berichtje posten met uiteindelijke specs en beoordeling.
(als m'n klanten tenminste eens zouden betalen zodat ik 'm ook effectief kan bestellen...)

• J rock
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11 14:51
Ik heb zelf de Asus G750JH, "gtx 780m"zeer tevreden van!!
Heb kort mijn bevindingen geplaatst in het topic, Gaming laptop 1000-1500
Gaming laptop 1000-1500

De cooling werkt fantastisch, Cpu draait onder load altijd op 3,2- 3,4GHZ "stiller dan de MSI met GTX 770m, en veel stiller dan mijn vorige Clevo ph170 met GTX 485m"
Door de goede cooling draait de GPU altijd op 849Mhz ipv 820Mhz .

Je zal wel flink moeten zoeken naar een shop dit dit model verkoop!

• Myri
Voor de volledigheid even vermelden dat ik voor de Alienware 17 ben gegaan.
Daar waren 3 redenen voor:
- De asus G750JH heeft een koeling die een pak lastiger te reinigen is
- De asus G750JH was niet meer/moeilijker leverbaar blijkbaar (heb me er helemaal suf achter gezocht (let op; de azerty combinatie bedoel ik dan)
- Het prijsverschil bedroeg iets van een 200 euro, maar daarvoor ben ik wel iets zekerder van een goed werkende koeling (en waarschijnlijk kan je met VIP korting dat verschil nog verkleinen)
Pagina: 1