hard-ware.nl cel2 566 wil niet wat ik wil?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
probleempje, al heb ik nog niet erg lang gekeken, ik "verwachte" toch een 850 uit de box zeg maar...
als ik het voltage op 1,7 (voor nu het hoogste op mijn bh6 nv bios) dan krijg ik nogal rare meldingen, scandisk gaat zoeken naar croslinked files (nog nooit van gehoord)
of me vxdm.dll ofzoiets kan niet worden gevonden...
1 keer kwam ie zover dat ie windows bijna geladen had maar toen me background er voor een tiende deel opstond liep ie vast, dus er is nog hoop :)
maar goed, ik las al ergens dat martijn er ook een vandaan had en was dus benieuwd naar zijn (en anderen hun) bevindingen...

ps: koelertje is standaard en na er een paar kartonnetjes tussen te hebben gestopt om het kantelen tegen te gaan loopt ie op 8,5 x 75 = 637 wel ok op 26 graden en 1,5 volt)op 83 bus werd ie niet warmer maar volgens mij trekt me video kaart dat niet echt, loopt vast bij games)

(en het zal me toch v.d. wel lukken :))

tijd voor verandering.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Nou, ik heb hem vandaag binnengekregen, werkt tot nu toe allemaal perfect, maar ik heb hem nog niet opgeklokt... Eerst effe WinME installeren en dan ga ik wat proberen, ik heb trouwens een BE6-2...
Je hoort nog van me !

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 11:24

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik heb ook een zo'n 566 bij hun vandaan en ook deze wil voorlopig nog niet op 850Mhz. :(
Maar op 707 Mhz (83 Mhz fsb, 1.5volt) doet hij het prima :) Heb wel het idee dat er meer in zit maar op mijn Abit VA6 zit er geen standje tussen de 83 en 100 Mhz. :( :(
Binnenkort effkes tweaken bij een kennis met een BE6-2 en als dat extra mhz-en oplevert ook zo'n bordje scoren !

Discogs

Verwijderd

Misschien moet je toch een hogere vcore instellen :-(. Om het probleem met de bios te omzeilen moet je een converter kopen waarop je de vcore mbv van jumpers kunt instellen bijv. een abit slocket !!! of een asus s370-133

mvg,

Roberto

Verwijderd

En je moet er natuurlijk wat thermal paste tussen doen, scheelt echt veel en kost bijna niks (fl 2,50)
Bij mij uit de box wel @850 maar alleen unreal loopt naar een kwatier vast.

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
o ja, was ik nog vergeten dus, ik heb een abit slotket !!!, ik vroeg me af of de jumpers daarop je bios instellingen "overrulen"? want dan kan ik daar wel mee op een hogere Vcore komen, begreep ook dat je je bios opnieuw kan flashen waardoor je hogere settings in je bios krijgt...ga morgen wel is ff pielen :)

bedankt zover :)

tijd voor verandering.

• Martijn
Nou, ik heb ook wat geprobeert dus. Wat ik dus gebruikt heb is een Abit SlotKET III, een Abit BE6-2 rev. 1.1 en een Celly 566...
Op 850 bij 1,7 V boot ie wel, maar loopt ie gigantisch vast met de boot van Windows... :(
808 Mhz op 1,75 V (hoogste setting) werkt wel redelijk stabiel. Ik krijg binnenkort een Golden Orb binnen, dus 850 hoop ik eigenlijk wel te halen... :)
Hij kan de 900 Mhz booten (alleen bios dan... :)), dus dan moet de 850 toch wel stabiel te halen zijn, of niet?

Wat je ook nog kunt doen is je proc een beetje inbranden door hem een nachtje op 566 bij 1,7 V ofzo te laten draaien. Vaak kun je daarna wat hoger klokken...

Oh ja, nog effe een vraag over een BE6-2... Ik heb die dus net gekocht, maar als ik het bios wil flashen met het laaste bios dat op de Abit site staat, dan geeft ie na 90% een Error... :( Als ik daarna het oude bios weer terugflash krijg ik die error niet... Iemand een idee waaraan dit ligt? Is dat nieuwe bios van Abit gewoon gaar?

• Stropdas
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

He martijn, die slotket gaat toch t/m 3.5 volt dacht ik te hebben gelezen? Je moederbord gaat maar tot 1.7

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Martijn :

Er zijn 2 versies van de laatste bios update voor de be6-2:
1) voor de be6-2 met hpt366 controller
2) voor de be6-2 met hpt370 controller !!!!
Op de site staat aangegeven welke je absoluut NIET moet hebben !!! ;)

Als je zeker weet dat je de juiste versie hebt gedowned zou ik het bestandje opnieuw downen en voor de zekerheid de laatste versie van awdflash erbij doen (RTFM).
Het zou best kunnen zijn dat je biosfiletje ie corrupt is geraakt tijdens downen.

Zelf heb ik de BEHRV BIOS en mijn CEL2 566@850 (week 14) draait als een zonnetje op 1.7v Win98SE (Abit slotket)
Boot iig op 935Mhz in windows maar liep vast bij afsluiten windows.

Processor wordt naar mijn idee nog wel wat te heet met standaard cooling (50 C na een paar uur Q3) dus ga ik nog maar extra cooling bij bestellen.

Helaas heb ik sinds de upgrade naar de laatste HPT366 drivers (ver. 1.25, te vinden op www.highpoint-tech.com ) problemen met mijn Maxtor schijf (13.6 6800 Plus oid)op de sec dma66 controller. (Maxtor op pri doet het perfect)
Windows bevriest dan soms tijdens schrijfacties naar deze schijf, hdd-led blijft branden en reboot is dan vereist 8(
Tijdens de reboot vindt ie de tweede hdd soms niet, totdat ik em ff uit zet en een paar minuten wacht met aanzetten.

Gisteren bij het voor het eerst starten van mijn pc bleef het hddledje branden en komt ie niet aan posten toe.
Na een knal tegen de resetknop werkte hij weer perfect ?????

Ik ga maar es kijken of het wel goed gaat met de vorige Hpt366 drivers (waar ik geen problemen mee gehad heb) en anders beide schijven maar es op dezelfde controller hangen (desnoods de fucker ff op IDE33 hangen).

In eerste instantie 80 pins kabels vervangen, dit heeft niet geholpen ook geen fouten gevonden bij scandisk.
Harddisks opnieuw aangesloten (ook de powerplugjes los/vast gemaakt)

Iemand nog andere suggesties?

Verwijderd

Ook gister mijn cel2 gehad van hard-ware.nl maar dan een 533 liep uit de doos zo op 800 MHz liep alleen na een poosje quaken vast, voltage vehoogd naar 1,6 V en nu loopt ie stabiel :) op mijn gigabyte bx2000 mamaplank
met soltek slotket

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
nou, ik heb nog wat verder gepielt, maar het wil niet echt, ik kom een paar problemen tegen.Volgens mij "overruled" de slotket !!!
de settings in het bios niet, dus het voltage op die mannier verhogen lukt niet.
ik kan em in windows via soft sfb wel op 100 mhz zetten maar dan loopt ie vrij snel vast op 1,7 volt, wat ik ook steeds heb is dat me bios de settings niet onthoud en ik krijg steeds de melding "cpu has changed or is unworkeble" zelfs al gebruik ik de default instellingen...
ik niet begrijp :)
iemand nog een tip?
mobo is dus abit bh6 oude revisie.

tijd voor verandering.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
hebbe jullie een boxed versie van hard-ware.nl gekregen van de cel2 566? ik heb een tray anders. ik krijg binnekort zo'n MSI converter van hardware.nl weet iemand of die goed is? de 6905 Master? en voor de koeling ga ik denk ik men p3125 eraan vast knopen. met touwtjes enzo lukte bij vorige proc ook goed. anders moet ik weer een andere koeler kopen

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
nou, bij mij gaat het feest nog ff niet door denk :(
zag op de site van abit een nieuwe bios staan voor de bh6 v 1.0* dus ik denk, gooi ik die er ff op, wie weet (ondersteund cel 533 en 566 nu)
nou had ik sinds ik me bios naar nv geflashed heb al een vage melding tijdens het booten> "unknown flash type" maar daar dacht ik verder weinig van omdat alles werkte zoals het hoort, nu wil ik echter mijn bios flashen en in dat flash prog. krijg ik nu dezelfde melding> "unknown flash type" en dus flashed ie mooi nada :(

ik ga maar eens postzegels sparen ofzo :)

tijd voor verandering.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-09 13:51

Shuriken

Life is all about priorities

Mijn retail week 18 Celeron 566 draait zonder enig probleem op standaard voltage en met standaard intel cooler.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Als iedereen met een cel 566 nou eerst eens ging kijken bij www.overclockers.com
dan zul je zien dat de meeste cel meer voltage nodig hebben, mits je een goede cooler hebt [bv golden orb] kun je het voltage verhogen tot zon 1.85 v .

Als de proc maar koel blijft is dit geen probleem, er zijn er zelfs bij die meer dan 2v draaien maar dit lijkt mij te veel.

• smokey
waar zie ik de week op men processor? (566 fcpga)

• Mindfields
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Smokey, de week van je processor kun je zien een regel onder het productieland (bijv. Malay=Maleisië). Op die regel staat iets van:

L9380417-0835

Wat vet gedrukt is dat is de week van je processor.

P.S. dit nummer is van mijn oude Celly 500 die nutteloos staat te kijken hoe mijn nieuwe Celly II 566 op 850 Mhz draait. :+

Verwijderd

Mindfields, uit welke week komt die van jou?
De mijne komt uit Malay en is gemaakt in week 15. Hij loopt nu 850 MHz op 1.7 Volt met een Titan Majesty.(golden orb)

• Martijn
3, ik heb het goede bios gedownt, het RV... Maar toch krijg ik bij de laatste drie blokjes een 'Program chip error'... :( Elke keer weer... Ik bel morgen Abit op, ik denk dat de chip gewoon voor een deel gaar is, sturen ze wel een andere... :)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Ik heb een tijdje terug op een beurs een 566 gekocht bij een of ander vaag stalletje, zo in trays uit de states geimporteerd ;P

Die van mij doet het met luchtkoeling op 850/1.6V stabiel, maar dat deed hij ook niet out-of-the-box. Eerst een paar dagen op 566@hoog voltage (1.9V ofzo, zo hoog als je aandurft) Prime95 torture test draaien om 'm in te brandfen, en sindsdien loopt hij als een zonnetje. Hij haalt met wat extremere koeling zelfs wel de GHz, maar alleen heel onstabiel zelfs op 2.1V. Maximum wat ik er stabiel uit heb weten te wringen is 930, met ijswaterkoeling.

Ohja: Abit BE6-II, Een ranzige slotket van 20 piek omdat ik geen goeie kon krijgen en later een MSI-6905 die meteen 3 MHz meer kon, 2*64 Meg dimmetjes PC66 &PC133, rated 10 en 7 ns, Matrox G200.

• Mindfields
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Frits, mijn Celly II 566 komt ook uit week 15.

In de database van www.overclockers.com heb gezien naar mate je hoger in de week nummers (na week 15) komt, kun je schijnbaar moielijker overclocken. Ze komen zelfs niet eens tot 850 Mhz, maar blijven steken op 707 Mhz.

• smokey
ben ik het niet mee eens. als je ziet wat voor koeling ze soms gebruiken vaak stock koelingvan intel.

en veel mensen weten ook niet goed om te gaan met het voltage verhogen als ze dat al proberen.

ook proberen ze vaak eerst 83 mhz. nou als dat niet lukt gaan ze helemaal niet 100 proberen. terwijl dat mischien veel beter lukt. bij 83 bus geeft je videokaart/HD nogal eens problemen namelijk, bij mij wil hij ook niet op 83, wil men HD niet. bij 100 mhz bus clock je alleen processor over dat is het fijne van 100 - 133 mhz bus
moet je maar eens goed alles bestuderen

• Unknown
  • Niet online
Net een Cel2 566 gekocht (?????zal effe mn wek nummer opzoeken) en loopt perfect op 850@1.6V
op een oud bh6 bordje met mn qn? bios

• smokey
kan je dat weleens zien op de dag nauwkeurig? zijn er al celly's met week 25 ofzo heb je? waar heb jem bestelt US? ik heb er van de week een gekocht week 15.

wat voor koeling heb je unknown?

Verwijderd

VOOR IEDEREEN MET EEN ABIT BH6 REV 1
Flash eventjes de nieuwe bios (www.abit.nl).
Dan wordt je celerenII namelijk werkelijk als celeron herkend.
Als je voordat je gaat flashen je voltage op 1.7 zet, kan je daarna softwarematig je voltage tot 1.9 volt verhogen, hoef je niet meer met die jumpertje te kloten op je converter.
Veel succes

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ok, mijn systeemconfig

Celeron II 566.
Abit BX6 rev2.0 met slotconvertor (FCPGA)
1x 128 mb DIMM PC133
2x 64 mb DIMM PC100
PIII Coppermine cooler

Het hele zaakje werkt ALLEEN stabiel als ik het voltage op 1,75 volt zet...

Verder blaast er een hele stille Tulip Fan (uit een oude voeding) door m'n kast. Tevens een Pentium fan die in de richting van de cpu en memmodules blaast. ook zit er een just cooler in die via een pci-plek de warme lucht direct uit de kast blaast...

Nog geen enkele crash gehad vandaag...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• smokey
ehm undertaker je moet 1.75 volt doen om 566 te kunnen halen? lijkt me niet. op welke clock heb jem staan?

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

hi,

zit te denken om nieuw proc + mobo te kopen, zat te denken aan 2x celly2 533A + Abit BP6...

is dit slim? want volgens firesquad zou dit goed te overklokken zijn...

maar ik zit een beetje met die s370, passen die fc-pga celly's wel in ?

• smokey
1. in reviews komt de 566 beter als overclockbaar eruit

2. dual celly2 bestaat niet

Verwijderd

Hmm op AT last ik dat juist de 533a beter te oc'en was en daarom heb ik em gekocht, loopt super stabiel op 800, en ook op 896 als ik mijn 66 Mhz simm er uit sloop :)

Verwijderd

Sloop die er dan uit en doe er een 133mhz in!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 01:48
Ik vraag me meer af hoe je die SIMM erin hebt gekregen en waar heb je hem dan in gedaan, in je DIMM sloten?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Ja owkee simm dimm whatever jullie snappen me wel, en ehm 133 MHz mem kost veel centjes en dat heb ik er niet voor over....

• smokey
566 loopt in 95% van de gevallen op 850 mhz.

Ik heb nu ook men celly2 566 van hard-ware.nl en nu heb ik een chaintech 6BTM. volgens mij kan die niet onder de 1.8 volt komen weet iemand of er een mogelijkheid is om dat wel te kunnen? ik moet nu dus al standaard voltage op 1.8 zetten willie het uberhaubt doen.

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
da turtle > ik heb m'n bios nu 2 keer geflashed met het voltage op 1,7 maar ik kan em daarna echt niet op 1,9 volt zetten, tips?

tijd voor verandering.

Verwijderd

ombe_ief,
Eventjes de stappen die ik heb doorlopen,
Als eerste hier http://www.abit.nl/english/product/index.htm
Deze driver gedownload bh6QW.exe.
Dan voordat je gaat flashen in je bios je voltage op 1.7 zetten en de rest op 'normaal'
de boel flashen en daarna kon ik softwarematig de boel tot op 1.9 volt zetten.
Volgens mij moet het zo lukken.
Succes

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
Dacht al weer dat ik raar was maar het valt mee, je bedoeld dus niet driver maar bios en niet QW maar QN neem ik aan?
Fout zou er in kunnen zitten dat ik de rest niet op "normaal" heb gezet maar "user define"
ik zal morgen ff proberen, hoop dat het lukt want dit puppy moet gewoon op 850 kunnen...

iig bedankt alvast turtle

tijd voor verandering.

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
en dus maar een 533 besteld, wouwie, dat noem ik "out of the box" :)
word volgens mbm een stuk warmer (nu 51 gr. maar is hier ook en graad of 30 gok ik) maar met dat prog heb ik wel vaker ruzie, koelertje van hard-ware.nl scheelt trouwens 10 graden met een van mycom die een tientje duurder was ook nog, betere clip...yes,yes,yes :)

tijd voor verandering.

Verwijderd

obme_ief,
Je hebt helemaal gelijk, ik kwam net weer uit de kroeg vandaar.
Maar is het al gelukt? En hoe hard loopt je 533 waarom nu?

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
die cel2 533 loopt nu gewoon 800, dat bios flashen werkt niet zo lijkt het :(
me cel2 566 verkoop ik misschien of ik hou em ff voor de breek, aangezien nu blijkt dat ik die 533 niet koeler krijg dan 60 (zestig!!!)graden, affijn, daar maak ik maar even een nieuw topic voor aan...

tijd voor verandering.

Pagina: 1