Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

computer valt uit bij spelen van bepaalde games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn computer valt uit door overbelasting van processor bij spelen van games zoals football manager 2013
en de gratis online game war thunder niet bepaald grafisch hoogstaande games. de specificaties van mijn computer zijn

Voeding: Be Quiet! PURE POWER L8 630 Watt
Moederbord: Gigabyte GA-F2A85X-UP4
Processor: AMD A10-5800K 3,80 Ghz Quad Core
Koeler: Be Quiet! Dark Rock Pro 2
Videokaart: Sapphire Radeon HD7850 OC 2048 MB
Geheugen: Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz kit of 2
Hardeschijf 1: OCZ Agility 3 128 GB
Hardeschijf 2: WD Caviar Black 2 TB

weet iemand een oplossing?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:02
BSOD? Foutmelding, reboot of gewoon zonder pardon uit? Is dit probleem er al vanaf het begin of recentelijk ontstaan? Misschien toen je hardware vervangen hebt?

eerste waar ik aan denk is de voeding, alhoewel ik daar geen eerstehands ervaringen mee heb. Is die al oud? Heb je toevallig een andere voeding met hetzelfde of meer vermogen om het probleem te recreëren?

je kan ook een strestest op je cpu en of gpu doen en dan de temperaturen in de gaten houden en een screen shot plaatsen van de resultaten. Ik ben alleen ff de naam kwijt van geschikte programma's.

Verwijderd

Topicstarter
valt gewoon uit zonder melding van computer
heb dit probleem vanaf het begin
ik heb dit systeem vorig jaar laten bouwen
norton geeft soms aan zware belasting cpu

ik heb wel een programma dat AIDA64 heet

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:59
Wat staat er in je event viewer?
Staat er rare dingen in vlak voor de pc uitvalt?

Verwijderd

Topicstarter
waar staat de event viewer

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:40
Druk op windows teken + r en typ dan eventvwr

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik had dit ook en bij mij werd mn processor te warm, omdat de processor / koeler te vuil was geworden. alles schoonmaken en nieuwe koelpasta hielp.

om te testen of dit het probleem is, kun je een programmaatje gebruiken dat je processor zwaar belast (bijvoorbeeld: HeavyLoad), een stress-test dus, en dan inderdaad de temperatuur in de gaten houden met een ander programmaatje (bijvoorbeeld CoreTemp). bij een bepaalde waarde (bijv 90 graden) valt ie dan uit, normaal zou ie tussen zo'n 50-70 graden moeten blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door indexample op 28-08-2013 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
er staat een kritieke melding
bron: Kernel-power gebeurtenis-id: 41

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een stress test gedaan en de temperatuur van de processor blijft onder de 60 graden
de kloksnelheid is elke keer 5% tot 10% hoger

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:01:
er staat een kritieke melding
bron: Kernel-power gebeurtenis-id: 41
Die gebeurtenis zegt niet zoveel.. dit betekent dat de pc onverwachts uit ging. Maar daar waren we al achter ! En de gemeten temperaturen van 60 graden is dit met of zonder load?

Verwijderd

Topicstarter
met 100% belasting processor is de temperatuur over lange tijd gemiddeld 55 graden
Pagina: 1