Toon posts:

Systemen afsluiten in domein,

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje, ik wil na bijvoorbeeld 20u. Alle werkstations afsluiten die in ons domein zitten.
(dus niet de servers of iets dergelijks).

kan iemand mij hier mee helpen?
Wij willen aan besparing doen in het opzicht van stroomverbruik... MVO, maar ik heb nooit iets gedaan met dit soort zaken.

We hebben geprobeerd om de mensen zelf het te laten afsluiten. Maar dat is praten tegen lucht.

Alvast bedankt!

Gr.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Heb je uberhaupt al gezocht: https://www.google.nl/sea...pc+from+domain+controller

[ Voor 11% gewijzigd door lier op 28-08-2013 12:11 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
scriptje maken met de werkstationnamen, shutdown -s -f -t 0, iets in die geest.

Verwijderd

Topicstarter
Scriptje maken met werkstationnamen vind ik beetje te veel werk naar mijn zin... zijn er nog al wat.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want ik wil graag meningen horen van mensen zodat ik iets goeds daar uit kan kiezen.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:18:
Scriptje maken met werkstationnamen vind ik beetje te veel werk naar mijn zin... zijn er nog al wat.
[Nee, want ik wil graag meningen horen van mensen zodat ik iets goeds daar uit kan kiezen.
en daar gaat het fout iets meer inzet graag

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 15:52
tweakict schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:16:
scriptje maken met de werkstationnamen, shutdown -s -f -t 0, iets in die geest.
Dit alleen dan een script voor de locale pc die je via GPO naar de clients pushed en via de task scheduler aftrapt.
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:19:
[...]

Nee, want ik wil graag meningen horen van mensen zodat ik iets goeds daar uit kan kiezen.
Ik weet niet hoe lang je al op GoT zit maar hier verwachten we wel wat zelfredzaamheid of Google skills.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-12 15:43
Via een policy op alle werkstations een scheduled task instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Wceend schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:21:
[...]

Dit alleen dan een script voor de locale pc die je via GPO naar de clients pushed en via de task scheduler aftrapt.

[...]

Ik weet niet hoe lang je al op GoT zit maar hier verwachten we wel wat zelfredzaamheid of Google skills.
ik weet dat je dat kunt op die manier ... maar vaak weet je met meer mensen betere of snellere oplossingen. beetje CMD commands en die meuk snap ik zelf ook wel ... ik wil alleen graag andere opties bekijken en ervaringen weten die ik niet ken.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:23:
[...]

ik weet dat je dat kunt op die manier ... maar vaak weet je met meer mensen betere of snellere oplossingen. beetje CMD commands en die meuk snap ik zelf ook wel ... ik wil alleen graag andere opties bekijken en ervaringen weten die ik niet ken.
Precies en dan ga je zoeken. Sorry maar je topic is echt onzin.

Verwijderd

Topicstarter
bdevogt schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:21:
[...]

[...]

en daar gaat het fout iets meer inzet graag
inzet is er wel, maar waarom zo doen als andere mensen het misschien op een andere / betere manier kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:24:
[...]

Precies en dan ga je zoeken. Sorry maar je topic is echt onzin.
wat is er onzin aan advies vragen?

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:24:
[...]

je krijgt toch advies, doe er dan ook iets mee.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Er is geen betere manier. Er moet een shutdown signaar binnen komen bij het OS, dat kan lokaal of via het netwerk, en dat kan met een timer of handmatig. Dat zijn je opties. Er is geen 'betere' manier.

Wat beter kan is kijken naar wat je nou eigelijk wil, want als je stroom wil besparen kan je toch net zo goed hibernation gebruiken na 1 uur inactiviteit?

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:02

Ypho

Allround Nerd

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:24:
[...]

Advies vraag je bijvoorbeeld als je meerdere manieren kent om iets te doen, en dan vraagt wat de beste manier is. Jij vraagt geen advies, maar een oplossing omdat je zelf niet wilt zoeken.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Verwijderd

Topicstarter
Ypho schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:26:
[...]

Advies vraag je bijvoorbeeld als je meerdere manieren kent om iets te doen, en dan vraagt wat de beste manier is. Jij vraagt geen advies, maar een oplossing omdat je zelf niet wilt zoeken.
ik weet een oplossing, maar wil wel advies over hoe ik het op andere manieren het zou kunnen doen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ten eerste: Dit heeft niets met Netwerken te maken..
Ten tweede: we verwachten een beetje inzet van de gebruikers. Je komt nu over als iemand die het graag zo gemakkelijk mogelijk voorgekauwd krijgt.
Ten derde: Wat wil je nu. Je wil alle PC's uitschakelen om 20:00 uur. Dat kan door middel van een script vanaf een centrale server, of je gaat via een GPO een sheduled task aanmaken.

Advies vragen is prima, maar er zijn maar een paar mogelijke oplossingen.

Dat je daarvoor iets moet doen dat lijkt me logisch. Of wilde je ook een voorgekauwd script die de PC namen uitleest en een shutdown commando geeft.

Tenslotte: Dit topic gaat dicht. Je hebt tips gekregen, advies en zelfs een voorgekauwd commando. Doe daar je voordeel mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 28-08-2013 12:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.