Waarom o waarom kraakt mijn harde schijf zo..

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Ik d8 het zal wel aan quantum liggen maar het blijkt dat er ook mensen zijn met een quantum die niet kraakt..

Dat ding van mij kraakt gewoon gigantisch hard bij bijvoorbeeld unrarren of gewoon iets opstarten..

Waar ligt dit aan en wat kan ik er tegen doen? (geen isoleer adviezen aub)

Verwijderd

Heb net mijn Fireball vervangen, was leuke ATA66 5200 schijfje, maar maakt vreselijk veel herrie en is zo traag als..........

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59
Quantum Fireball lct? Das een 4500RPM diskje

verder: Quantum maakt NOG MEER lawaai dan Seagate (snap niet dat er tweakers zijn die quantum kopen als ze zo negatief over seagate doen)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Als het geen resonanties zijn en dus puur de beweging van de koppen doe je er niets tegen.. Check ff of ie goed vastgeschroefd zit met 4 schroeven in het meest stabiele stuk van het rack. Kan helpen.

Volgende keer IBM kopen ;) .

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-04 15:00

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb hier een seagate Medalist 3221`(ST33221A) liggen.

Niet normaal meer wat een pokke herrie maakt dat ding. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Mijn ST225 maakte nog minder herrie ;)

Ik heb goede ervaringen met Fireball-PLUS en prodrives van quantum. Slechte ervaringen met Fireball-LCT, traiblazers en smackfoot's.

Mijn persoonlijke voorkeur is op dit moment IBM. De deskstar 60GXP of 75GXP 7200tpm schijven

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28
de fireball 7200 rpm kx serie is nog wel aan de lawaaierige kant,vooral met opspinnen kun je goed die rpms horen maar de nieuwe u-100 7200rpm met 2mb cache zijn echt stil. mij zelfs een beetje te stil!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
Ik had ook een HDD die nogal kraakte... Hij heette dan ook "Russia"... :)

Verwijderd

Ik had hiervoor een Quantum Fireball LM+ 7200rpm, prima schijf hoor. Hij maakte idd wel heel wat meer geluid dan die IBM die ik nu heb, maar voor de rest vind ik het een prima schijf. Dusse niet zo negatief over Quantum... :P

Greetz

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik heb ook een Quantum HDD (zie sig). Over de snelheid heb ik niet te klagen. Het geluid wat er van af komt kan wat minder, maar storend is het niet.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had datzelfde geluidsoverlast met een oude Quantum, maarja Quantum is ook een k*t merk eerste klas. Ik vindt maxtor nog altijd het beste...

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 00:44 schreef Kirpeknots het volgende:
Ik heb hier een seagate Medalist 3221`(ST33221A) liggen.

Niet normaal meer wat een pokke herrie maakt dat ding. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Mijn ST225 maakte nog minder herrie ;)

Ik heb goede ervaringen met Fireball-PLUS en prodrives van quantum. Slechte ervaringen met Fireball-LCT, traiblazers en smackfoot's.

Mijn persoonlijke voorkeur is op dit moment IBM. De deskstar 60GXP of 75GXP 7200tpm schijven
Moet je de Seagate Cheetah nemen >:) >:) die had af en toe echt z'n kop dicht (letterlijk en figuurlijk) >:) >:) .

Sorry mensen, als ik het woord hardeschijf hoor moet ik lachen, en als ik seagate of cheetah hoor bezeik ik me elke keer weer..

(no flames intended >:))

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59
Ik weet wat je bedoelt met Seagate lawaai: Ik zit tot mijn oren in de seagates. 's nachts draait mijn servertje ook met een seagate schijf. Tjemig, wat een irritante toon komt daarvan. Ik ben blij dat ik een zwaardere voeding met luidere gfan heb geplaatst.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 08:08
Op donderdag 07 juni 2001 16:14 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

Moet je de Seagate Cheetah nemen >:) >:) die had af en toe echt z'n kop dicht (letterlijk en figuurlijk) >:) >:) .

Sorry mensen, als ik het woord hardeschijf hoor moet ik lachen, en als ik seagate of cheetah hoor bezeik ik me elke keer weer..

(no flames intended >:))
De nieuw U 5 series van Seagate hoor je echt niet meer.
Heb je echt het HDD ledje nodig :D

2.9 bels idle, 3.1 bels seek acoustics
Super-quiet drive is almost inaudible. Difference between idle and seek can hardly be detected by human ear, making drive operation almost silent to the end user.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Pagina: 1