Toon posts:

vormt dit een bottleneck

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers,
Ik wil gaan kijken via mp voor een videokaart, alleen ik kom er niet achter of me voeding dat wel aan kan en dat het geen bottleneck vormt met me processor, ik lees op verschillende sites weer wat anders hopelijk kunnen jullie me helpen,

Het gaat om XFX ATI RADEON 5830 1 gb dat in dit systeem moet,

Intel core i3 2120,
4 gb werkgeheugn,
Seasonic s12 520 watt,

Gaat dit samen zonder dat het een bottleneck vormt?
Alvast bedankt.

• Dancebeat
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Hoi Michael,

dit zou geen problem moet zijn wat betreft de Power Supply.

Check even: http://www.amd.com/us/pro...s/hd-5830-overview.aspx#3

Hier staat 500 wat of meer maar AMD berekend altijd meer dan dat deze kaart uiteindelijk aan stroom uit je PSU zal trekken.

Volgens Seasonic zou het qua aansluitingen ook geen problem mogen zijn:

http://www.seasonicusa.com/S12II-Bronze.htm

Verwijderd

Topicstarter
Dancebeat schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:47:
Hoi Michael,

dit zou geen problem moet zijn wat betreft de Power Supply.

Check even: http://www.amd.com/us/pro...s/hd-5830-overview.aspx#3

Hier staat 500 wat of meer maar AMD berekend altijd meer dan dat deze kaart uiteindelijk aan stroom uit je PSU zal trekken.

Volgens Seasonic zou het qua aansluitingen ook geen problem mogen zijn:

http://www.seasonicusa.com/S12II-Bronze.htm
Hoi,
Thanks voor je snelle reactie, maar het vormt ook geen bottleneck dan.?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 22:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Hoewel de andere hardware ook wel bepalend is (mainboard/HDD's/type werkgeheugen/...). Nu is bij je huidige gebruik niet te zeggen of je voeding op 20% of 90% van zijn totale capaciteit moet werken, om even een extreem voorbeeld te pakken

[ Voor 6% gewijzigd door Bastiaan op 28-08-2013 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bastiaan schreef op wo nsdag 28 augustus 2013 @ 11:51:
Hoewel de andere hardware ook wel bepalend is (mainboard/HDD's/type werkgeheugen/...). Nu is bij je huidige gebruik niet te zeggen of je voeding op 20% of 90% moet werken, om even een extreem voorbeeld te pakken
Hoi,
Ik heb een harde schrijf en een ssd, het moederbord is van het merk Foxconn en het geheugen weet ik niet maar heeft een snelheid van 1333 mhz.

Ik zal het meest via facebook online spellen spelen zoals Red Crucible 2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 11:59 ]

• Dancebeat
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb even de review van de videokaart er bij gepakt en hier op Tweakers wordt aangegeven dat de piekstroom onder de 350w blijft. Gezien je huidige setup zou (ik zie geen rare hardware wat erg veel stroom verbruikt) je power supply meer dan voldoende stroom moeten kunnen leveren aan de videokaart.

reviews: ATI Radeon HD 5830: AMD sluit de rijen

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:50:

Hoi,
Thanks voor je snelle reactie, maar het vormt ook geen bottleneck dan.?
Een bottleneck? Uhm een bottleneck in de zin dat een minder presterend onderdeel een ander beter onderdeel in zijn prestaties kan belemmeren? Nee, met een voeding werkt het wel, of niet.. Of een tijdje wel en dan niet meer. Kort gezegd zou de pc bij een te zwakke voeding niet opstarten of onder load uitvallen.

Maar zoals al eerder gezegd gebeurt dat niet en zal je pc makkelijk zijn maximale performance kunnen doen zonder in problemen te geraken.

Verwijderd

Topicstarter
analogworm schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:04:
[...]

Een bottleneck? Uhm een bottleneck in de zin dat een minder presterend onderdeel een ander beter onderdeel in zijn prestaties kan belemmeren? Nee, met een voeding werkt het wel, of niet.. Of een tijdje wel en dan niet meer. Kort gezegd zou de pc bij een te zwakke voeding niet opstarten of onder load uitvallen.

Maar zoals al eerder gezegd gebeurt dat niet en zal je pc makkelijk zijn maximale performance kunnen doen zonder in problemen te geraken.
Thanks weer wat opgestoken, dus dan moet me pc en vooral de voeding het met gemak aan kunnen zonder dus de bekenden problemen zoals uitvallen onderload of iets dergelijks?
Pagina: 1