Kopiëren van schijf naar schijf valt stil

Pagina: 1
Acties:

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als ik probeer rond de 100 GB te kopiëren tussen mijn Western Digital 2 TB G schijf en mijn Spinpoint 1 TB F schijf loopt het kopiëren na een paar seconden bijna vast... Af en toe gaat het rond de 10 - 17 MB/s, maar daarna valt hij terug naar 0 KB/s. Kopiëren van mijn F naar mijn nieuwe Western Digital 3TB ging overigens perfect.

Ik draai Windows 8 op een Asus P6T moederbord. Alle SATA poorten zijn op dit moment in gebruik en mijn DVD drive zit op zo'n extra kaartje die in het moederbord is ingebouwd. Kan mijn Spinpoint gaar zijn? Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad, maar ook nooit zoveel naartoe gekopieerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Cobiwan op 28-08-2013 11:07 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Begin eens met de SMART gegevens aan te leveren ;)
Daar zijn wel vaker aanwijzingen in te vinden waarom een schijf zich op een bepaalde manier gedraagt.

Als je dus een screenshot zou kunnen maken van de tool Crystaldisk Info, waar de smart gegevens van de desbetreffende schijven staan, dan kunnen we verder kijken.

• Cobiwan
  • Niet online
Goede :P. Had ik ook meteen aan moeten denken, maar volgens mij zien de SMART waarden er normaal uit. Ze zijn in ieder geval nagenoeg het zelfde als mijn andere Spinpoint, waar al tijden games op staan. Ik zal zo eens kijken of kopiëren via CMD beter gaat. Diskf

[ Voor 28% gewijzigd door Cobiwan op 28-08-2013 11:23 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Als eens geprobeerd gewoon een tijdje te wachten, of de transfers gewoon rondkomen uiteindelijk?

Want heb wel eens vaker gezien dat de gemiddelde snelheid en tijd indicatie van windows gewoon op zen gat gaat, terwijl de transfer blijft lopen.

• Cobiwan
  • Niet online
Ik zal dat doen.

Edit: Ik kopieer nu een film naar de F toe en in taakbeheer staat dat de F 100% belast wordt, maar hij kopieert nagenoeg niets... Zo nog eens met Robocopy wat proberen.

Edit 2: met robocopy precies het zelfde. Na een tijdje doet de copy bijna niets meer. Zo eens schijfcontrole proberen.

[ Voor 111% gewijzigd door Cobiwan op 28-08-2013 17:47 ]