Toon posts:

Pentium 3 FCPGA in een AOpen AX6BC Pro Gold

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee of dit werkt:

Een Pentium 3 (933Mhz) FCPGA model (133Mhz FSB) d.m.v. een Slot1/FCPGA Adapter in een
Aopen AX6BC Pro Gold.
Ik heb er nu een P3@600 Mhz inzitten die ik heb kunnen overclocken op een FSB van 117Mhz.

Zou het bovenstaande werken?
Het moet zeker weten stabiel werken want anders is het gewoon aftrap!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Werkt waarschijnlijk wel, maar stabiliteit is niet te garanderen. Heb hiero wel een BX ultra-stabiel op 133 draaien, maar dat zegt natuurlijk weinig tot niks. Proberen dus zou ik zeggen, temeer niemand het jou zeker kan laten weten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Grootste probleem gaat het overklokken van je AGP-bus zijn. Als je videokaart het trekt, moet het dus wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 21:01 schreef abbadon het volgende:
Werkt waarschijnlijk wel, maar stabiliteit
Ik begin langzaam het idee te krijgen dat het toch een linke onderneming is. Vooral vanwege het feit dat winkeliers niet echt een niet goed geld terug policy hanteren.
Ik ben nu inmiddels de mogelijkheden van een P3 1Ghz (100Mhz) slot 1 aan het bekijken.
Ik heb na wat zoeken op de aopen website kunnen vinden dat de max. multiplier setting van moederbord (8x) niet echt boeid en eigenlijk net zo makkelijk weg gelaten had kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 21:04 schreef WiD het volgende:
Grootste probleem gaat het overklokken van je AGP-bus zijn. Als je videokaart het trekt, moet het dus wel lukken.
Ik heb een Matrox G400DH (32Mb retail) en die doet het fijn op 117Mhz (133Mhz is ook geen probleem alleen sinds de vorige geheugenupgrade wil dit ook niet echt meer).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Op dinsdag 05 juni 2001 21:14 schreef ApoeItoe het volgende:

[..]

Ik begin langzaam het idee te krijgen dat het toch een linke onderneming is.....
Tja, ligt helemaal aan je verwachtingspatroon. Toen ik dik een jaar geleden mijn 650E kocht verwachte ik niet dat deze stabiel op 866 zou draaien, had iets lagers (750) in gedachten. Ik kan zeggen dat ik de eerste dag al aangenaam verast was :) Maar als jij je er niet zeker bij voelt zou ik het vooral niet doen. Ga dan voor een 850E of zo, kun je vast de 933 wel mee halen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 21:26 schreef abbadon het volgende:
Tja, ligt helemaal aan je
verwachtingspatroon. Toen ik dik een jaar

<knip>

verast was :) Maar als jij je er niet zeker bij voelt zou ik het vooral niet doen. Ga dan voor een 850E of zo, kun je vast de 933 wel mee halen.
Toen ik een paar weken geleden 128Mb er bij stak (ik had er toen al 256) ben ik van 828Mhz naar 702Mhz terug moeten gaan. Het geheel werkte niet meer stabiel, zelfs niet na het diverse malen omruilen van dat betreffende DIMM'tje.
Ik wil nu niet hetzelfde meemaken met een processor upgrade.

Ik ga nog wat meer research doen voordat ik me hier aan waag.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Mijn gewone AX6BC trekt in elk geval wel makelijk een 733Mhz FCPGA-proc.met 128MB intern dat wel :)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Pagina: 1