Wél vol bereik maar geen internet via Wifi repeater

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 10:34
Een tijdje terug een wifi-repeater aangeschaft omdat ik boven nogal slecht internet had.
Deze repeater N300

Nu leek het probleem opgelost omdat ik, nadat e.e.a. geïnstalleerd was, boven volle bak signaal had.
Maar ondanks dat ik 'vol bereik' heb kan ik niet het internet op. Pagina's/films worden niet geladen.
Het vreemde is dat het lijkt dat ik met de laptop en mijn eigen mobiel (HTC One) wel via de repeater kan verbinden maar met de mobiel van mijn vriendin (Sony Xperia) en de tablet (Samsung Tab2) lukt het niet.

Als ik de repeater uit het stopcontact haal en alles weer via de router gaat is het opgelost.
Behalve dan natuurlijk het zwakke signaal boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:11

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je de repeater geconfigureerd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weet je zeker dat de repeater wel verbinding heeft met de router?

Zo niet kun je perfect verbinding maken met de repeater, maar nog steeds geen internet ;)

Sowieso, waar staat de repeater? In een typisch eengezinswoning met twee volle verdiepingen en een zolder moet je de repeater halverwege plaatsen (doorgaans in trappenhuis) op ideaal signaal te hebben. Een repeater moet je vooral *niet* plaatsen waar je signaal erg slecht is :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
De repeater hang op de overloop op ca. 4 meter van de meterkast waar de router geplaatst is dus dat kan volgens mij nooit het probleem zijn.

Daarnaast is de router destijds geconfigureerd volgens de handleiding als ik me niet vergis of kan ik daar nog wat aan wijzigen? Installatie is al weer even geleden dus weet niet meer precies hoe of wat?
Weet wel dat het minder makkelijk was dan gedacht om dat ding aan de praat te krijgen.
En blijkbaar is het nu dus nog steeds niet helemaal goed gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, locatie is zo goed als het kan.

Repeaters zijn ondingen die in het beste geval je snelheid halveren en afhankelijk van type ook allerlei config issues kunnen hebben. Een Access Point bedraad op router aansluiten is veeeeel simpeler...

Dat gezegd, moge duidelijk zijn dat je verbinding hebt met de repeater en dat je router aan internet verbonden is. Het gaat dus tussen router en repeater mis. Kijk in de GUI van de repeater en zie wat het over verbinding zegt.

Instinker: slechts weinig repeaters gaan goed om met automatisch wjizigen van kanalen (DFS) door de router. Kan zijn dat je router automatisch op ander kanaal is gaan zitten en de repeater hem niet meer kan vinden. Dan moet je opnieuw repeater met router laten verbinden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
dion_b schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:38:
OK, locatie is zo goed als het kan.

Repeaters zijn ondingen die in het beste geval je snelheid halveren en afhankelijk van type ook allerlei config issues kunnen hebben. Een Access Point bedraad op router aansluiten is veeeeel simpeler...
Ik heb boven ook 2 Cad5 aansluitingen welke aangesloten zijn op de router.
(destijds voor de zekerheid in het huis aan laten leggen voor het geval dat ik mijn desktop op de werkkamer boven wilde gaan plaatsen, wat nooit gebeurt is trouwens)

Dus als ik de repeater nabij deze aansluiting in het stopcontact stop en dan dmv netwerkkabel verbind met deze cad5 poort zou ik een bedraad acces point hebben.
Klopt dit? En wat zou ik dan verder moeten veranderen aan instellingen of wordt het dan vanzelf zo opgepakt door alle apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Zit nog steeds te klooien met dit ding dus even een kleine *kick*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dus als ik de repeater nabij deze aansluiting in het stopcontact stop en dan dmv netwerkkabel verbind met deze cad5 poort zou ik een bedraad acces point hebben. Klopt dit?
Ervan uitgaande dat je Cat5 Ethernet bedoelt, en dat je repeater in te stellen is als AP, dan klopt dat inderdaad.
En wat zou ik dan verder moeten veranderen aan instellingen of wordt het dan vanzelf zo opgepakt door alle apparaten?
Je linkt in je ts naar de site van Conrad. Daar staan ook downloads, waaronder een handleiding in verschillende talen. Kies eentje in taal die je machtig bent en kijk naar pagina 7.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1