Voip gesprekken worden onderbroken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
iPhone 4
iOS 6.1.3

Ik gebruik MobileVOIP app om goedkoop naar vaste nummers te bellen, echter elke keer als ik via voip in gesprek ben en ik word gebeld via mijn providers netwerk wordt mijn voip gesprek onderbroken.

Weet iemand of dat te maken heeft met het wegvallen van wifi of 3G netwerk?
Of krijgen "normale" gesprekken hogere prioriteit?

Is dit op te lossen?

• lujo
Is er niemand die voip op zijn iphone gebruikt?

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 09:35

itsalwaysme

Graast voor DB

Dat is toch logisch? Is de basisfunctie van een telefoon, dus een inkomend gesprek heeft voorrang
Als ik een applicatie open heb staan komt het bellen er ook doorheen.

Volgens mij is dat ook niet op te lossen.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• lujo
Zo logisch lijkt dat mij niet. Van een smartphone verwacht ik dat ie aan de hand van de gebruikte applicatie kan besluiten wat voorraang heeft en wat niet. Tenslotte is "telefoon" ook een applicatie, die bij iPhone blijkbaar altijd voorrang krijgt.

Dat lijkt mij dus een ontwerpfout: Mogelijkheid geven om via voip te bellen maar tegelijkertijd voip onderbreken als er via iPhone telefoon app gebeld wordt.

Ik begrijp dus dat het niet mogelijk is om de prioriteit van een app in te stellen?

Ook niet als ik gebruik maak van een jailbreak?

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 09:35

itsalwaysme

Graast voor DB

Het is een telefoon, dus de basisfunctie is telefoneren. Of het nu een applicatie is of niet, daarvoor is de telefoon in de basis voor ontworpen. Anders zou het geen telefoon heten, toch? Dat je er ook applicaties op kan zetten, is extra.

Nee, je kan er geen prioriteiten aan hangen. Het telefoneren is altijd de hoogste prioriteit.

Ik verwacht niet dat het na jailbreaken wel in te tellen is. Maar dat weet ik niet.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• lujo
Het is een smartphone. Zo wordt die tenminste verkocht.
Maar wat doe ik met een voip applicatie? Juist, telefoneren.
Dus als ik jouw redenatie volg dan kan ik met mijn telefoon niet tefefoneren. Dus wel met een standaard app maar niet met mijn app.

Anders moeten ze het niet mogelijk maken dat de gebruikers via voip kunnen bellen als de verbinding door de standaard telefoon app wordt verbroken.

Zijn er mensne die met Skype zonder problemen bellen?

Iemand die weet of dit probleem middels jailbreak te omzeilen is?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

In ieder geval schakelen providers (dus niet je telefoon) terug van 3G naar 2G bij binnenkomende gesprekken om de kwaliteit van telefoongesprekken te waarborgen. Dat zorgt er sowieso voor dat VoIP-verkeer het moeilijk krijgt, of eigenlijk: onderbroken wordt.

Volgens mij zou het met WiFi echter niet uit moeten maken, maar hoe dat precies zit weet ik niet. Voor 3G is het eenvoudig te verklaren.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Misschien een optie om te testen om de niet storen funtie aan te zetten als je een uitgaande voip oproep doet?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• lujo
Niet storen functie ga ik ook uitproberen. Vind het alleen jammer dat ik dit waarschijnlijk handmatig moet oplossen ipv dat het automatisch gaat.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:46

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als het alleen om wifi zou gaan, dan zou je met een http://www.amazon.com/Bel...ngo-Manager/dp/B000NDT6VI gered zijn.

Wellicht is het lonend voor jou je nummer constant doorgeschakeld te hebben naar je skype-in nummer?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 15:48
En anders als je alleen via Wifi Voip belt dan je vliegtuigstand aan en dan wifi weer aanzetten en voip bellen.

Ik blijf ook bij de stelling dat het een telefoon is en dus voorrang wordt gegeven aan oproepen via het normale GMS/UMTS netwerk. Ook een niet storen stand gaat je hierbij niet helpen, want als je niet storen aan hebt en je gebruikt je telefoon schakelt hij niet door, omdat je een bezigheid hebt met het toestel.

Elke app wordt onderbroken als er iemand belt dus ook je VOIP app. Helaas niets aan te doen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Pagina: 1