Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel referende tabs kopieeren

Pagina: 1
Acties:

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 06:01
Al enige tijd ben ik op zoek maar het goede resultaat blijft uit.
Voor een vereniging verzorg ik de financiën en dit doe ik in excel. Tot voor kort was het letterlijk over typen vanuit de bank, nu wil ik dit voor mijzelf vereenvoudigen en heb eens zitten testen met een export naar csv en vervolgens op basis hiervan de relevante info hiervan gebruiken.

De bedoeling is dus per maand een tabblad te hebben. Mijn idee was om per maand 2 tabbladen aan te maken, een voor de ruwe data (de import) en 1 voor leesbare data, Netjes weergegeven in een tabel.

Bovengenoemde heb ik helemaal werkend, echter wil ik deze 2 tabbladen kopiëren naar een nieuwe maand, echter in het tabblad met opmaak zit verwijzingen naar het tabblad met ruwe data. Dit moet dus mee veranderen zodat ik uiteindelijk 24 tabbladen krijg voor de 12 maanden die per 2 aan elkaar gekoppeld zijn.

Hopelijk is mijn vraag duidelijk.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nog even afgezien van de vraag of je nu de optimale oplossing hebt voor de vraag hoe doe ik een boekhouding subs. als ik hem al in excel doe, hoe lees ik dan bankafschriften in ;) heb je volgende mogelijkheden:

- kopieer het blad en doe een zoek-en-vervang óf
- type de naam van het bronblad in een cel en maak gebruik van indirect() voor je verwijzingen
- spreek voor jezelf een vaste naamgeving af van de bladen, haal de naam van het huidige blad op met cel() en bereken daaruit de naam van het bronblad en wekr verder met indirect.
- maak meteen een kleine vba routine die de naam van het bijbehorende bronblad levert, mits je ook hier een strakke volgorde of naamgeving hanteert.

Een voorbeeld van het laatste:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Function GetSheetName(broncel As Range, welke As Integer) As String
On Error GoTo errHandler
Dim ws As Worksheet
Set ws = broncel.Parent
Select Case welke
Case 0
    ' geef de naam van het huidge blad blad
    GetSheetName = ws.Name
Case 1
    'geef de naam van het volgende blad
    GetSheetName = Sheets(ws.Index + 1).Name
Case 2
    'geef de naam van het blad met dezelfde periodenaam voorafgegaan door "bank_"
    GetSheetName = "bank_" & ws.Name
Case Else
GetSheetName = ""
End Select
Exit Function
errHandler:
GetSheetName = Err.Description
End Function

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland