[Windows 8] bloatware

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:23
M'n broertje heeft dus een Dell laptop gekocht voor school. Na 2 dagen lijkt het ding toch wel erg traag geworden. Er staat weinig extra software op. Waar ik aan zat te denken is aan al de bloatware. Zo zit er een Dell programma op voor het touchpad, een Intel storage management, Dell backup enz enz. Nou lijken dit soort programma's niet erg nuttig. Aangezien Windows dit prima zelf kan. Maar is het veilig om dit soort programma's te verwijderen? Worden er geen drivers enz verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:54
Als het goed is heb je een recovery partitie mét de zgn bloatware.. En kan je altijd op de website eventueel per ongeluk verwijderde drivers weer terug vinden.. Dus uhm, leef je uit zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Touchpad, niet aanraken anders werkt dat ding niet meer. Intel Storage, ook niet aanraken want straks kan je niet meer met je HDD/SSD werken en boot Windows dus niet meer. Dan moet je opnieuw installeren.

Mare, na 2 dagen traag worden klinkt meer als user abuse door allerlei andere troep erop te kwakken, dan dat het factory set zo voor je neus wordt gezet. Ga dus eerst maar eens kijken wat er de afgelopen 2 dagen mee is gedaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Vind ik ook, een PC zal na twee dagen niet zo traag draaien, al staat er zoveel software op van de fabrikant zelf.

Vroeger, had ik ook zo'n pc's en die werkten zelfs na een maand nog prima met de voorgeïnstalleerde programma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dell heeft als een van de weinige fabrikanten niet veel bloatware. Weet je zeker dat de laptop niet gewoon al traag was to begin with?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:23
tja hij zal er zelf ook wel van alles op hebben gezet. Probleem is ook dat hij zegt ja mn laptop is zo traag maar als je dan vraagt wat, is niet duidelijk of het gewoon zn internet is of heel de laptop. Ik keek dus naar de wifi kaart drivers, en die blijken veel ouder te zijn dan intel op de site heeft staan. Kan ik deze zomaar updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 07:31
Wat voor laptop is het precies? Wat zijn de specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
Leuk zo'n topic... "hij's traag". Als je niet weet wát er precies traag is dan kan je het onmogelijk oplossen natuurlijk. Je kan in het wilde weg drivers gaan updaten - dat kan vaak geen kwaad als er nieuwere drivers beschikbaar zijn - en hopen dat het dan sneller wordt....

Maar:
Zijn het games die een lage FPS halen? is surfen op het internet traag? Is het opstarten van programma's langzaam? Is windows bezig met indexeren en zijn andere dingen daarom tijdelijk iets trager? wordt er lag ervaart tijdens het gamen? Is de latency te hoog tijdens het maken van muziek? Etc.. etc..

En de specificaties zijn ook handig om te weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 28-08-2013 10:45 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1