Hoi allen 
Volgende week ga ik beginnen met mijn master Engineering & Policy Analysis. Na een technische bachelor lijkt het er op dat er hier veel meer normaal leeswerk in gaat zitten. Ik bedoel daarmee dan plain tekst in plaats van formules en structuren
(mijn bachelor was Molecular Science & Technology) Dat blijkt al wel, gezien het feit dat ik bij een van mijn vakken al hele lappen tekst gevonden heb, welke we alvast moeten doorlezen.
Nu, waar ik vroeger nog veel werk printte, wil ik het nu eens anders aanpakken. Alles is in PDF of Word te downloaden, en het lijkt me wel fijn om een portable manier te hebben om alles te kunnen lezen zonder het allemaal uit te hoeven printen. Ik twijfel alleen of ik liever een e-reader of tablet moet nemen.
Laat ik uitleggen welke pro en cons ik heb bij de beide apparaten:
eReader Pro's:
- Werkt een stuk prettiger voor de ogen bij langdurig lezen
- Is wat handzamer dan een tablet
- Kan er ook fijn leesboeken mee lezen
eReader Con's:
- Lastiger om tekst te verwerken (markeren, kopieren etc)
- Geen andere functies
- Misschien dat word als bestandsformaat niet lekker werkt?
Tablet Pro's:
- Sneller
- Tekstverwerking
- Ook andere functies (internet etc)
Tablet Con's:
- Vermoeiend voor de ogen bij lang gebruik
- Batterijduur
- Minder handzaam
- Evt distractie juist door de extra functies
Snappen jullie mijn dilemma een beetje? Zijn er mensen met ervaringen in dit gebied? Dan doel ik op het gebruik van een e-reader en/of tablet voor dit soort doeleinden. Ik vind vooral de vermoeidheid van mijn ogen wel een sterk punt om voor de e-reader te kiezen. Ik zit al veel achter de PC dus het lijkt me niet bevorderlijk om de rest van de tijd tegen een tablet aan te staren.
Alvast dank
Volgende week ga ik beginnen met mijn master Engineering & Policy Analysis. Na een technische bachelor lijkt het er op dat er hier veel meer normaal leeswerk in gaat zitten. Ik bedoel daarmee dan plain tekst in plaats van formules en structuren
Nu, waar ik vroeger nog veel werk printte, wil ik het nu eens anders aanpakken. Alles is in PDF of Word te downloaden, en het lijkt me wel fijn om een portable manier te hebben om alles te kunnen lezen zonder het allemaal uit te hoeven printen. Ik twijfel alleen of ik liever een e-reader of tablet moet nemen.
Laat ik uitleggen welke pro en cons ik heb bij de beide apparaten:
eReader Pro's:
- Werkt een stuk prettiger voor de ogen bij langdurig lezen
- Is wat handzamer dan een tablet
- Kan er ook fijn leesboeken mee lezen
eReader Con's:
- Lastiger om tekst te verwerken (markeren, kopieren etc)
- Geen andere functies
- Misschien dat word als bestandsformaat niet lekker werkt?
Tablet Pro's:
- Sneller
- Tekstverwerking
- Ook andere functies (internet etc)
Tablet Con's:
- Vermoeiend voor de ogen bij lang gebruik
- Batterijduur
- Minder handzaam
- Evt distractie juist door de extra functies
Snappen jullie mijn dilemma een beetje? Zijn er mensen met ervaringen in dit gebied? Dan doel ik op het gebruik van een e-reader en/of tablet voor dit soort doeleinden. Ik vind vooral de vermoeidheid van mijn ogen wel een sterk punt om voor de e-reader te kiezen. Ik zit al veel achter de PC dus het lijkt me niet bevorderlijk om de rest van de tijd tegen een tablet aan te staren.
Alvast dank
[ Voor 11% gewijzigd door Therapy777 op 27-08-2013 23:25 ]