Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Topicstarter
Zelf ben ik niet heel erg thuis in het bellen in de auto met een bluetooth carkit maar ik heb het verzoek van een bedrijfje gekregen om een andere telefoon uit te zoeken in de budget tot midrange sectie. Op dit moment hebben de vertegenwoordigers een Samsung Galaxy W.

Deze telefoon bevalt totaal niet om de volgende redenen

-bluetooth verbindingen worden telkens verbroken in de auto
-internet verbinding is traag en de batterij is daarbij erg snel leeg
-batterij laad niet altijd goed op
-telefoon is soms erg traag in bediening

De lease auto's van dit bedrijf verschillen van merk.

wat ik eigenlijk wil weten is:

Welke besturingsysteem (WP/Android) synced goed met de auto op het gebied van bluetooth of is dit totaal gerelateerd aan de auto

welke telefoon raden jullie aan voor zakelijk gebruik?

Toeters en bellen zijn niet belangrijk, het gaat puur om een zakelijke telefoon om mee te bellen

Speedydown.nl !!!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Issue is de combinatie carkit en bluethooth op je telefoon en ondersteuning van de diverse versies daarin plus hoe goed ze geimplementeerd zijn.

Ik heb zelf een Opel met navi 600 systeem waar ook carkit ingebouwd is, hier issues mee, en de garage melde als eerste test met andere telefoon, ze hadden met name met iPhones issues werd mij verteld. Echter ik had een Nokia N8. Na vervanging met mijn HTC One geen verandering gemerkt behalve dat de update in het schermpje van netwerk status flink vertraagd lijkt t.o.v. ervoor. uiteindelijk werd de unit vervangen bij de garage en was het probleem weg.

Bij collega's met een parrot waren er issues met een Samsung S2 sync van adresboek, maar geen issues met de S4.

Suggestie, ga naar het forum van jou auto / carkit en zie wat die aan ervaring hebben.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Het blijft een moeilijk verhaal. Ik heb hier vaak collega's aan mijn bureau met allerlei klachten.
Wij hadden altijd 1 type telefoon, lekker makkelijk: iedereen ongeveer hetzelfde.
Ik zit er nu aan te denken om een paar types te kiezen uit dezelfde prijsklasse. Heeft iemand dan problemen, dan kan er onderling nog wat geswitched worden. De een is kritischer dan de ander (klachten komen vaak van dezelfde mensen...).

Mensen klagen altijd: Batterij gaat te snel leeg, gesprekskwaliteit is te slecht, verbinding met carkit is slecht, verbinding wordt steeds verbroken, scherm is te onduidelijk, telefoon is te klein, telefoon is te groot, telefoon wordt te warm. pfff...
Wat dat betreft kan je beter iedereen een simkaart geven en en vergoeding voor een telefoon -> ze zoeken dan zelf maar een geschikte telefoon uit. Ben je van een hoop gezeur af...
(moest het even kwijt...)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Tsja, die vergoeding licht weer lastig met de belastingsdienst. Willen wij eigenlijk ook (idem voor thuiswerkplekken/laptops).

Onze oplossing tot nu toe, we selecteren een paar modellen en laten mensen daaruit kiezen.
Komen ze daarna zeuren sturen we ze weg met mededeling, het was je eigen keuze, wil je een nieuwe ga dan toestemming halen bij de algemeen directeur, als hij tekent kopen we er een. Plus als het toestel sneuvelt krijgt men hetzelfde terug als ze hadden.
Sinds we dit beleid voeren zijn we van het gezeur af, komt alleen nog terug bij iemand die nieuw in dienst komt en onze werkwijze moet leren.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:12
Hier ervaring in 2 Audi's A3 en A4 met af fabriek Bluetooth. Deze werkt feilloos met iedere telefoon die er tegenaan gegooid wordt hier tot op heden. (Getest met Samsung S3, Iphone 4 en 5, Sony Xperia X10 en een wat oudere sony feature cameraphone waar ik zo het type niet van weet).