3D monitoren en gamen. Moet je het nog wel doen? Ik twijfel

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 15:26
Ik ben al vanaf kleins af aan een fanatieke gamer. Nu sta ik op dit moment voor de keuze om een nieuwe monitor aan te schaffen en ik twijfel of ik voor een 3D monitor moet gaan.

Ben al een tijdje aan het oriënteren en aan het rondneuzen op de PW natuurlijk,diverse fora, reviews etc. Duidelijk is, dat als ik echt voor 3D wil gaan, dat ik een 3D Vision compatible monitor moet halen met een actieve 3D technologie, heb een GTX580 van Nvidia nl. En als ik ga gamen, dat voor 95% BF3 is, en straks BF4.

De beste keus lijkt een Asus monitor (VG278H) met een bril en een ontvanger voor 3D Vision ingebouwd. De recensies zijn goed, maar het ding kost meer dan 500 euro, wat ik veel vind voor een TN paneel, waarbij het dan ook nog een 27" is met een relatief lage resolutie (1080P). BenQ heeft ook een 24" alternatief, maar lees me te veel verhalen over RMA's en ellende.

Vragen waar ik mee zit:

- is 3D Gaming wel aangeslagen en wordt dit nog wel verder ontwikkeld? De meeste monitoren die ik op de PW zie en in reviews bekijk zijn van 2012. Is er niks nieuws uitgekomen dit jaar wat de moeite waard is? Waarom zie ik op de website van Nvidia überhaupt allemaal spul wat veelal niet meer in de handel is (op een paar na dan)

Wie gamed er hier überhaupt in 3D en vind je het de moeite waard? Hoe presteer je in FPS games t.o.v. 2D?

Ik ben een beetje bang dat ik een monitor van 500 euro koop voor 3D, de bril na 10x spelen in de kast pleur en ik er daarna om kan janken dat ik voor hetzelfde geld geen 27" IPS heb gekocht met een 2550 resolutie.

edit:

Volgens mij had ik dit in Spielerij hardware & algemeen moeten zetten, excuses.

[ Voor 3% gewijzigd door MacDokie op 27-08-2013 22:24 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

3D is echt een marketing verhaaltje, je schiet er 0.0 mee op, serieus, als je al niet misselijk wordt dan zijn de veelal wazige/dubbele lijnen al irritant.

En laten we eerlijk zijn, een 580 is nou niet bepaalt bedoelt om op hoger dan 1080p te draaien, ook vanwege zijn beperkte geheugen... Ik zeg niet dat het niet gaat, maar je zult echt diepe performance dips krijgen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• MacDokie
kuusj98 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:27:
3D is echt een marketing verhaaltje, je schiet er 0.0 mee op, serieus, als je al niet misselijk wordt dan zijn de veelal wazige/dubbele lijnen al irritant.

En laten we eerlijk zijn, een 580 is nou niet bepaalt bedoelt om op hoger dan 1080p te draaien, ook vanwege zijn beperkte geheugen... Ik zeg niet dat het niet gaat, maar je zult echt diepe performance dips krijgen.
Het is een EVGA GTX580 1.5Gb. Ik draai nu BF3 op 1080p met alles op Ultra, makkelijk genoeg, Wordt dat qua performance een stuk minder als je 3D aan gaat zetten?

Die dubbele lijnen e.d., dat zie je dus continu? Vriend van me heeft een Sharp 3D beamer, waar ik Killzone op gespeeld heb in 3D. Dat vond ik wel echt te gek, maar dat was op de PS3 en niet op de PC.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Die schermen zijn niet voor niets 120Hz, voor 3d zou je volgens mij min. 120FPS moeten draaien ,per oog 60Hz voor vloeiende 3d weergave.

edit
Je kaart moet ook dual link dvi hebben, weet niet of dat ook is met de GTX580.

[ Voor 24% gewijzigd door Bullus op 27-08-2013 23:22 ]

|2600k|Asus 290|

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 09:58

dodo79

witte dikke tonnie

ik persoonlijk zou niet aan 3d beginnen.
Je kan wel zeggen dat het hele 3d verhaal geflopt is.
Dit doordat er altijd passieve of actieve 3d brillen nodig zijn.

3d is alleen interessant op een achterlijk groot scherm (projector/bioscoop), op een tv is het al niks.

omdat het kan!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Kijk hier even:
(PC) 3D gaming, gamen als een baas!

Zoals je aan het aantal posts kan zien is het redelijk geflopt. Maar wat ik heb begrepen is dat je het zeker niet moet gaan vergelijken met 3D films op tv/in de bios. Je kan op de pc namelijk veel meer instellen waardoor je meer invloed hebt op het 3D effect.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• MacDokie
Nah ja. Toch maar proberen. Wil het ervaren. Benq Xl2411 besteld en een 3D Vision Kit met 2 brillen erbij via marktplaats. Monitor op bedrijf dus in totaal voor maar 320 euro klaar. Ik probeer eerst met die gtx580 het 3d effect uit en vind ik het tof dan gooi ik er voor de framrate wel een gtx580 bij. Met een SLI setup moet bf3 dan wel mooi kunnen lopen lijkt me?

Pagina: 1