Roaming user profiles overzetten sbs 2011

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 21:26
Ik wil mijn server (SBS 2011) opnieuw installeren naar een schone versie van SBS 2011 alleen ik wil de gebruikers profielen wel overzetten. Is het gewoon mogelijk door met robocopy de profielmap te kopiëren en dan weer op de nieuwe installatie het profiel aan de goede gebruiker koppelen of moet het anders? Op google vind ik niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik zou hier eerst even heel goed over nadenken.
Hoe denk je bv over Exchange database? Of indien je het gebruikt SharePoint?
Je zal alle werkstations opnieuw aan de AD moeten toevoegen, en alle gebruikers opnieuw configureren.

Maar als je een nieuw account aanmaakt heb je nieuwe rechten, dus neen je kan niet even alles overzetten.
Je zou de data kunnen kopiëren, en daarna de rechten opnieuw neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mits je de robocopy onder het System account inclusief ACLs (vanwege je domain SIDs) laat doen...

Maar even wat anders: wat doe je met je accounts en dergelijke? Misschien is een Swing migration op een virtual machine wel handiger - de data plemp je dan in een VHD, door het meenemen van je ACLs blijven je rechten op je profile/homedirs in orde aangezien je door die swing migration wel je AD en dus je accounts meeneemt naar je verse install.
Scheelt ook weer met je Exchange e.d. want die slaat de info ook op in AD.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
@rolfie

er is tot nu nog maar 1 exchange box die vaak gebruikt wordt en die mail exporteer ik op een client naar een .pst en SharePoint gebruik ik niet.

@alt-92

Ik neem aan dat je met System Account de domeinadmin account bedoelt of bedoel je een lokaal account?
Ik ga de nieuwe installatie gelijk virtualiseren met esxi 5.1. Ik kan toch ook met bijv. Norton/Symantec ghost een image maken van de partitie waar de profielen opstaan en die dan op de nieuwe installatie restoren?

PS: ik kan in normale 'modus' niet op het bureaublad van de server komen (blijft hangen op bureaublad voorbereiden) en ook niet via rdp maar in veilige modus kom ik er wel op en ik kan wel gewoon op de clients aanmelden en bij de netwerkshares komen. (De server is voor thuisgebruik)

[ Voor 6% gewijzigd door 112fan op 27-08-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah, als het zo'n setup is zou ik niet moeilijk doen, de WET op je client draaien en een nuke & pave scenario hanteren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Doet Windows Easy Transfer ook roaming profielen? En met nuke & pave bedoel je totaal opnieuw beginnen behalve de profielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen idee eigenlijk, maar if not pas je je profiel weer aan naar een lokaal profiel en gebruik je dat voor easy transfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
En als de nieuwe install draait op een client aanmelden met een user en dan het oude profiel van die user herstellen met easy tranfser? En easy transfer neemt ook bijv. je game status van een spel mee?

[ Voor 19% gewijzigd door 112fan op 28-08-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11
- Backup maken van Exchange database voor een restore
- 2e DC installeren en FSMO rollen overhevelen
- SBS server opnieuw installeren en dmv migration mode weer joinen aan je domein (http://social.technet.mic...dard-server-2008r2-domain)
- Exchange database restoren

Dit is in grote lijnen hoe ik het zelf zou doen.
Op deze manier hoef je niet al je ACLs, GPOs, profiles etc weer over te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Ik heb de nieuwe sbs geinstalleerd in een vm. Alles gaat goed behalve het omleiden van de documenten (via GPO). Bij de netwerkbeheerders account gaat het goed maar in een w8 vm krijg ik de hele tijd de melding in het logboek kan map niet maken fout 502 toegang geweigerd. Wat kan dat veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:49
Volgens mij is dat een rechten probleem op je roaming profiles folder. staan de rechten wel zo dat de user mag schrijven in de folder waar de roaming profiles moeten komen, en ook op de share waarmee je deze folder aanbied? Verder check even of mocht er een folder bestaan in deze map met dezelfde naam als de gebruikersnaam of de gebruiker wel owner is van die folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
De gebruiker mag schrijven in de map van de roaming profielen. Op de share waar de folder aangeboden staat ook, de rechten staan op iedereen: lezen en wijzigen. En er bestaat nog geen folder met dezelfde naam. Bij W7 werkt het ook niet dus het heeft niet te maken met het cliënt OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:49
Kun je de exacte foutmelding eens posten uit het logboek? Incl de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Hier de fout:

1
2
Pagina: 1