Linksys WRT160N V2 + Cisco EPC3925 UPC beide als router.

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-12 15:32
Ik had een lange tijd een perfect functionerende netwerk waarbij ik dingen goed in had gesteld, zodat de router functies het beiden deden op zowel de UPC modem/router en de Linksys router.

Echter door een per ongeluk reset van beide apparaten werkt het niet meer!

Ik weet niet meer precies hoe het ingesteld stond. Ik vind op het internet genoeg verhalen hoe het moet als je de '2de' router wilt gebruiken voor wi-fi en de 1ste moden puur als bridge wilt gebruiken. Echter wil ik ze alle 2 als volwaardige routers gebruiken zoals voorheen.

Alvast bedankt :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12 16:08
Kan je eens uitleggen waarom je beide als volwaardige router wilt gebruiken?

Of bedoel je dat je van beide apparaten de wifi wilt gebruiken?

• Mr.Joker
Het wi-fi signaal van de Cisco modem is gewoon niet sterk genoeg in mijn slaapkamer. (Staat in de woonkamer)

Echter in de woonkamer moet er ook gebruik gemaakt worden van de Cisco modem. (Mobieltjes, tablet, PS3, Smart tv)

In mijn slaapkamer exact hetzelfde verhaal, alleen dus is het signaal niet sterk genoeg. (En ik wil mijn pc/smart tv bekabeld hebben over het netwerk, dus moet ik wel met een extra router werken)

Mijn punt is ook niet waarom het nodig is, maar hoe ik het weer in orde kan krijgen :)?

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Lees dan de diverse handleidingen die beschikbaar zijn voor het gebruik van 2 "routers" waarbij de 2e router als switch/access point wordt gebruikt.
1) Cisco EPC3925 als router instellen naar smaak
2) 2e router bekabeld verbinden met router 1 via switch poort (dus LAN en niet op de WAN poort
3) Zet DHCP op router 2 uit!
4) Stel zelfde SSID en wachtwoord in op router 2 als op router 1
5) verbind PC/smart tv met kabel op router2, gebruik hiervoor ook een switch (LAN) poort.

Done! Dit is een simpele oplossing die in de praktijk het meeste gebruikt wordt. De 2e router fungeert dus enkel als switch/accesspoint en de 1e router routeert daadwerkelijk en deelt ip adressen it via DHCP

• Mr.Joker
Bedankt voor je reactie!

Voordat ik hier aan begin, ik kan me herinneren dat de standaard gateway of IP-adres bij de 2 routers hetzelfde zijn en dus voor een conflict zorgen. ik moest dus wat anders instellen, alleen weet ik niet meer precies wat!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Stappenplan van akimosan klopt wel. Je zult de Linksys even 192.168.1.2 ofzo moeten maken (iig anders dan het adres van de Cisco), omdat je anders een van de twee niet meer kunt bereiken.

De gateway hoef je op de Linksys niet in te stellen. En anders stel je die in op de Cisco. Rest gaat automatisch omdat je de netwerkkabel vanaf de Cisco in een van de LAN poorten van de Linksys steekt. Daardoor (en door de instellingen die akimosan beschrijft) wordt de router een switch + accespoint ipv router.

• Mr.Joker
Bedankt voor de reacties!

Is re nog een volgorde die ik moet aanhouden met het aanzetten van de 2 routers?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee, als ze niet conflicteren niet. Tenzij de linksys router die als AP gebruikt wordt middels DHCP zijn gegevens van je cisco upc router krijgt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Mr.Joker
Bedankt!

Het is gelukt :)!
Pagina: 1