Toon posts:

Nieuwe Internet PC (MOBO/CPU/DDR)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn huidige systeem upgraden door een nieuw moederbord te kopen + CPU + geheugen.

Vereiste voor de nieuwe combinatie is dat ik hiermee snel kan internetten, chrome met meerdere tabbladen open, youtube op de achtergrond, youtube op 1080p full screen kunnen afspelen.

Op dit moment heb ik een
AMD Athlon dual core 6000+ 3 Ghz
3 GB DDR2
Asus M3A78-EMH HDMI
Readon HD 5450
(windows Vista)

Hiermee stotteren youtube videos, over youtube op 1080p nog maar niet te spreken. Ook zijn sommige sites erg traag, vooral met meerdere tabbladen open.

Gaat de volgende combinatie voldoen?

Gigabyte FM2 GA-F2A55-DS3 V/S/GLan/DDR3/ATX
FM2 AMD Athlon X4-740 65W 3.20GHz / BOX
4096MB DDR3/1333 CompuStocx CL9
Readon HD 5450 (uit bestaande pc)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 20:29 ]

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-02 14:55
Is een cpu uit de a reeks niet beter dan een athlon?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Lijkt me eerder dat je last hebt van een langzame internet verbinding. Neem een snellere.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Opzich moet je daar nog prima mee kunnen internetten, Athlon X2's zijn voor hun doen behoorlijk snel.

Staat je computer niet vol temp en cookie meuk?

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot 2 maal toe Windows Vista opnieuw geïnstalleerd. Maar hij is gewoon traag, tevens Windows geheugentest gedraaid, daar kwam niks uit. 2e install gedaan omdat ik vermoede dat de hardeschijf traag/slecht was dus op een andere schijf nogmaals geinstalleerd maar dit mocht niet baten.

Internet verbinding is het probleem niet, gedownloade video bestanden haperen ook (wel minder).
Ik gebruik trouwens Chrome als browser, vaak schiet hierbij het CPU verbruik naar 100%.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

Dat is erg vreemd. Chrome staat niet echt bekend om de hoge processorgebruik. Als het een single core was zou ik wel een nieuwe processor kopen, maar dit is een prima dual core ( met een behoorlijk respectabele snelheid ). Wellicht draai je standaard een programma op de achtergrond dat nogal "zwaar" is. Open task manager is en kijk eens welke programma's wat gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 27-08-2013 21:53 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Raar, ik heb hier een atom processortje in een netboekje uit 2010, en die heeft geen enkele weinig moeite met HD (sluit dan een HD schermpje erop aan). Dan hebben we het nog niet gehad over de graka die in dat ding schuilt...Al met al schat ik mijn netbook ongeveer 10x trager dan jouw setup.

Misschien gebruik je de verkeerde drivers? Zit de boel onder het stof..of er is iets stuk aan het gaan...
Probeer ook eens wat win7 doet.
Pagina: 1