Kantoor PC

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Zoals de titel al meld, ga ik een kantoor PC bouwen. Hierin worden voornamelijk gegevens getyped en opgeslagen. Veiligheid is dan ook belangrijk. Daarom zit ik ook te denken aan een RAID oplossing, weet alleen niet of RAID1 tussen een SSD en HDD mogelelijk is.

Het maximale budget is 500, alleen wil die mensen geen onnodig geld laten uitgeven, dus ga geen overdreven onderdelen plaatsen.
Een mooie behuizing die stil is was wel gewenst, deze heb ik er ook bij.

Het gaat alleen om de PC, geen andere rand apparatuur.

Momenteel heb ik deze lijst in gedachten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G2120 Boxed€ 55,95€ 55,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 55,90€ 55,90
1Fractal Design Define Mini€ 73,57€ 73,57
1Cooler Master Hyper 412S€ 23,74€ 23,74
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1/4G€ 30,45€ 30,45
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,40€ 31,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 271,01

Mijn twijfels:
-Zal de CPU niet te traag zijn? Voord taken: Word, internet en boekhoud programma "snel start"
-Het instellen van een SSD met een HDD in RAID1 om data te back-uppen. (eventueel oude HDD van de PC hergebruiken)
-Of de hyper 412s in de behuizing past, het schijnt van wel. Weet het alleen niet 100% zeker. En eventueel een kleinere, goedkopere en stillere alternatieve koeler.

Iemand andere suggesties of meningen? Ik hoor het graag.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Nee, RAID1 tussen een SSD en een HDD is geen goede oplossing, weet niet eens of dat zal werken. Maar ik zou gewoon een SSD nemen voor al je opslag en een (externe) HDD neemt kun je gewoon regelmatig backups maken. Voor de rest ziet je systeem er goed uit, een de processor is sterk genoeg voor normale taken, het opstarten etc zit 'm in de SSD.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Teun. schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:20:
Nee, RAID1 tussen een SSD en een HDD is geen goede oplossing, weet niet eens of dat zal werken. Maar ik zou gewoon een SSD nemen voor al je opslag en een (externe) HDD neemt kun je gewoon regelmatig backups maken. Voor de rest ziet je systeem er goed uit, een de processor is sterk genoeg voor normale taken, het opstarten etc zit 'm in de SSD.
:Y Inderdaad. Als het belangrijke data is, naar een backup-dienst weg laten schrijven elke nacht. Als het minder belangrijk is een NAS met Raid 1 op 2 disks en 1x per week backup van belangrijke data naar externe HDD en deze buiten het pand bewaren.

iRacing Profiel

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Een NAS aanschaffen is ook weer erg veel gedoe. Het is niet voor mijzelf.
Ik denk dat ik een SSD neem, en daarnaast hun oude HDD. Ik zal ze dan zeggen dat ze om de zoveel tijd het even over moeten kopieren en plakken. Hun PC hiervoor had ook maar één enkele HDD.
Ik zal even zoeken of windows automatisch van een bepaalde map back-up kan maken, eens in de week ofzo... Dat dan die map elke week herschreven wordt op de HDD. O.i.d. is dat een goed idee?
Anders kijk ik wel voor een programma die dit kan, als dat er is. En anders gewoon handmatig.

Bedankt voor de oplossingen overigens, de set-up moet iig lukken ;)
Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:27

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

mirno schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:55:
Ik zal ze dan zeggen dat ze om de zoveel tijd het even over moeten kopieren en plakken. Hun PC hiervoor had ook maar één enkele HDD.
Ik zal even zoeken of windows automatisch van een bepaalde map back-up kan maken, eens in de week ofzo... Dat dan die map elke week herschreven wordt op de HDD. O.i.d. is dat een goed idee?
Anders kijk ik wel voor een programma die dit kan, als dat er is. En anders gewoon handmatig.
"Gewoon knippen/plakken" lijkt me niet de meest betrouwbare manier. Het meest eenvoudige is om gewoon met windows backup een wekelijkse backup te laten maken naar een aparte schijf (het liefst extern). Werkt voor mij al tijden prima.

Sowieso is een scheiding tussne systeem- en opslag partitie ook een goed plan. Dwz dat je de My Documents/Pictures/Whatever mappen niet op dezelfde partitie als Windows hebt. Dit scheelt je heel veel gedoe mocht je een reinstall moeten doen.

Als je het nog fancier aan wilt pakken laat je Windows backup ook zo nu en dan een systeem-image maken, dan kan je dat bij problemen middels de Windows-cd terugzetten (dat is echt hemels, bent klaar in de tijd dat het duurt om de data te kopieren en je hoeft geen drivers/software te herinstalleren :) )

Kalm aan! En rap een beetje!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Jaah, ik ga het dan proberen dat windows back-up dit weekelijks wordt.
Het is de bedoeling dat alles op een 120GB SSD komt, er zal max 100GB verbruikt worden. Vervolgens zal een oude HDD geplaats worden, die groter is dan 120GB, deze andere HDD maak ik een opslag schijf (partitie van) en is dus gewoon over te zetten in andere PC's en her te gebruiken. Hier komt dus de back-up bestanden op, en eventueel andere bestanden.

Windows systeemherstel bedoeld u zeker met die image? Dat is idd wel een goed idee, dit zal zon 20GB image zijn?

Bedankt! Lijkt mij een goed idee!
BdK9001 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:04:
[...]

"Gewoon knippen/plakken" lijkt me niet de meest betrouwbare manier. Het meest eenvoudige is om gewoon met windows backup een wekelijkse backup te laten maken naar een aparte schijf (het liefst extern). Werkt voor mij al tijden prima.

Sowieso is een scheiding tussne systeem- en opslag partitie ook een goed plan. Dwz dat je de My Documents/Pictures/Whatever mappen niet op dezelfde partitie als Windows hebt. Dit scheelt je heel veel gedoe mocht je een reinstall moeten doen.

Als je het nog fancier aan wilt pakken laat je Windows backup ook zo nu en dan een systeem-image maken, dan kan je dat bij problemen middels de Windows-cd terugzetten (dat is echt hemels, bent klaar in de tijd dat het duurt om de data te kopieren en je hoeft geen drivers/software te herinstalleren :) )

我的名字是Mirno

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mirno schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:55:
Ik zal ze dan zeggen dat ze om de zoveel tijd het even over moeten kopieren en plakken.
Ik denk dat een online dienst veel handiger is. Desnoods fabriceer je ergens een domeintje met een aantal GB ruimte, en doe je back-ups via je eigen server. Maar vragen van mensen om dit zelf even te doen is een no-go!

Dingen die je automatisch kunt laten doen moet je zoveel mogelijk automatisch laten doen. Het enige wat je in de peiling moet houden is of het inderdaad goed verloopt. Regelmatig de back-up controleren en de logbestanden bekijken of het misschien ergens mislukt is.

Zet anders een Appeltje neer, lekker met Time Machine in de weer en alles gaat lekker z'n gangetje.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Online dienst is te veel gedoe.
Wij hebben iets van 1Mbit upload snelheid :(, dus een eigen server/domein opzetten hier thuis wordt hem niet, dat bedoeld u toch?
Het hoeft ook weer niet heel serieus, alleen wat extra veiligheid is wel zo lekker, op een aparte HDD dus, via een automatisch back-up schema (windows back-up instellingen).
Dus dat ga ik op die manier doen denk ik.

我的名字是Mirno

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

Komt er een gratis OS op te staan?

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-04 23:28

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013

Systeem van de BBG voldoet prima aan jouw eisen.

Beetje aanpassen en klaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 36,09€ 36,09
1ASRock B75M-DGS€ 47,10€ 47,10
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 81,92€ 81,92
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 27,46€ 27,46
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 82,50€ 82,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,78

Celeron - is snel genoeg voor office enzo

Kast - heb ik van jou geleend O-)

SSD - voor lekker snel systeem

Koeler - voor stil systeem

Windows - Miste volgens mij nog :?

Ook heb ik er nog een 1 TB externe HDD bij voor de backups (kan je natuurlijk ook weglaten)

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Ik zal de G1610 nog even bekijken. Vraag me af of daar merkbaar verschil bij zal zijn.
Het goedkopere moederbord weet ik niet of die het waard is. Heeft wel erg weinig features. Maar moet idd genoeg zijn.
Djesse8999 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:07:
reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013

Systeem van de BBG voldoet prima aan jouw eisen.

Beetje aanpassen en klaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 36,09€ 36,09
1ASRock B75M-DGS€ 47,10€ 47,10
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 81,92€ 81,92
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 27,46€ 27,46
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 82,50€ 82,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,78

Celeron - is snel genoeg voor office enzo

Kast - heb ik van jou geleend O-)

SSD - voor lekker snel systeem

Koeler - voor stil systeem

Windows - Miste volgens mij nog :?

Ook heb ik er nog een 1 TB externe HDD bij voor de backups (kan je natuurlijk ook weglaten)

我的名字是Mirno

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-04 23:28

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

celeron is volgens mij niet snelste, Maar voor office taken enzo is het prima, De SSD zorgt echt voor de snelheid van een office pc.

Zoals je zelf al zegt heb je die extra features niet nodig, Ik denk niet dat je een celeron gaat/kan overclocken.
Pagina: 1