Hallo,
Zoals de titel al meld, ga ik een kantoor PC bouwen. Hierin worden voornamelijk gegevens getyped en opgeslagen. Veiligheid is dan ook belangrijk. Daarom zit ik ook te denken aan een RAID oplossing, weet alleen niet of RAID1 tussen een SSD en HDD mogelelijk is.
Het maximale budget is 500, alleen wil die mensen geen onnodig geld laten uitgeven, dus ga geen overdreven onderdelen plaatsen.
Een mooie behuizing die stil is was wel gewenst, deze heb ik er ook bij.
Het gaat alleen om de PC, geen andere rand apparatuur.
Momenteel heb ik deze lijst in gedachten:
Mijn twijfels:
-Zal de CPU niet te traag zijn? Voord taken: Word, internet en boekhoud programma "snel start"
-Het instellen van een SSD met een HDD in RAID1 om data te back-uppen. (eventueel oude HDD van de PC hergebruiken)
-Of de hyper 412s in de behuizing past, het schijnt van wel. Weet het alleen niet 100% zeker. En eventueel een kleinere, goedkopere en stillere alternatieve koeler.
Iemand andere suggesties of meningen? Ik hoor het graag.
Mvg. Mirno
Zoals de titel al meld, ga ik een kantoor PC bouwen. Hierin worden voornamelijk gegevens getyped en opgeslagen. Veiligheid is dan ook belangrijk. Daarom zit ik ook te denken aan een RAID oplossing, weet alleen niet of RAID1 tussen een SSD en HDD mogelelijk is.
Het maximale budget is 500, alleen wil die mensen geen onnodig geld laten uitgeven, dus ga geen overdreven onderdelen plaatsen.
Een mooie behuizing die stil is was wel gewenst, deze heb ik er ook bij.
Het gaat alleen om de PC, geen andere rand apparatuur.
Momenteel heb ik deze lijst in gedachten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G2120 Boxed | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Fractal Design Define Mini | € 73,57 | € 73,57 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 23,74 | € 23,74 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3B1/4G | € 30,45 | € 30,45 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 31,40 | € 31,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 271,01 | |
Mijn twijfels:
-Zal de CPU niet te traag zijn? Voord taken: Word, internet en boekhoud programma "snel start"
-Het instellen van een SSD met een HDD in RAID1 om data te back-uppen. (eventueel oude HDD van de PC hergebruiken)
-Of de hyper 412s in de behuizing past, het schijnt van wel. Weet het alleen niet 100% zeker. En eventueel een kleinere, goedkopere en stillere alternatieve koeler.
Iemand andere suggesties of meningen? Ik hoor het graag.
Mvg. Mirno
我的名字是Mirno