Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat te doen voor mijn studentenreisproduct ingaat.

Pagina: 1
Acties:

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-11 14:21

JJ White

Prutser Eerste Klas

Topicstarter
Hallo,

Ik heb tot het najaar nog geen studiefinanciering, en dus ook geen studentenreisproduct. Wel moet ik, vanaf volgende week, iedere schooldag op en neer tussen Weert en Eindhoven met de trein. Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen, alleen losse kaartjes kopen (denk het niet), een maandtrajectabonnement kopen voor mijn traject, of heeft iemand een ander idee?

Elk advies is welkom!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Valt het niet te fietsen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Reken uit hoeveel losse kaartjes zouden kosten en kijk hoeveel een maandtraject je zou kosten. Je gaat studeren, dus ik ga er even vanuit dat je dat zelf ook wel kunt opzoeken/uitrekenen ;)
Weert » Eindhoven is ruim 30km, kan dus wel, maar ik zou het niet doen :P

The devil is in the details.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Al uitgezocht wat het verschil in kosten gaat zijn? Welke berekeningen heb je zelf gemaakt?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-11 20:51
Afstand is idd 35 km dus dan is fietsen wel erg veel gevraagd tenzij je elektrisch gaat fietsen of met de brommer.

Kun je de reis ook met de bus doen, ervaring hier in Noord-Holland leert dat een bus abbonement voor een bepaald traject vaak goedkoper is dan met de trein.

HD4Life @ Full-HD

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 21:06
Trajectkaart kost ongeveer net zoveel als 4x in de week een los kaartje kopen.
Voor €54 heb je een kortingskaart, maar die is alleen geldig buiten de spits.

TheS4ndm4n#1919

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 09:15
Meereiskaartjes sparen.

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Je moet eerst helder krijgen hoe vaak je moet reizen en of dit dan in de spitsuren (tussen 6:30 en 9:00 en tussen 16:00 en 18:30) of in de daluren is. Vervolgens reken je uit hoeveel dit kost als je losse kaartjes koopt. Daarna kijk je wat een maandtrajectabonnement kost en of dit goedkoper is.

Je kunt ook nog kijken hoeveel het kost als je een maandabonnement Altijd Voordeel aanschaft; reizen in de spits kun je dan maken met 20 procent korting en reizen buiten de spits met 40 procent korting. Het abonnement kost 25 euro, maar dat kan voordelig zijn als je niet elke dag reist en/of vaak buiten de spits kunt reizen. (Reizen buiten de spits betekent eigenlijk: inchecken in de daluren.)

De goedkoopste optie lijkt sowieso de bus tussen Eindhoven en Weert, voor slechts € 81,70 met dit product op je OV-chipkaart, maar dat is een reis van anderhalf uur heen en anderhalf uur terug. En je kunt 's ochtends pas om 8:54 in Eindhoven zijn.

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-11 14:21

JJ White

Prutser Eerste Klas

Topicstarter
Ten eerste, bedankt voor de vele en vlugge reacties!

Ik denk dat ik toch 5 dagen per week daar moet zijn, en dan zal ik meestal in de spits reizen. in vier weken kost me dat dan 10.60 (één retour) * 5 (dagen in de week) * 4 (weken in de maand) = 212 euro. Een maandtrajectabb. kost me 163.60 euro. Stel ik koop een kortingskaart van 25 euro dan krijg ik, meestal, 20% korting. Als ik dit dan bij de losse kaartjes reken krijg ik: 212 * 0.8 + 25 = 194.60 euro. Het maandtrajectabb. lijkt me dus het voordeligst. En nee, ik ga niet met de bus, als ik drie uur moest reizen per dag was ik al lang op kamers gegaan :)

Ik ga dus morgenvroeg die maandtrajectkaart kopen!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01
Goedkoop brommertje kopen op marktplaats en met 2 liter op en neer rijden? Goedkoper kan haast niet :).

Anders zal er weinig anders opzitten dan de opties die jij noemt. Ik vraag me overigens wel af waarom de stufi pas zo laat ingaat.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Tochjo
  • Laatst online: 22:07
Als een student vanaf september een opleiding in het hoger onderwijs gaat doen en hij is op 1 juli nog geen 18, dan heeft hij vanaf oktober pas recht op studiefinanciering. Zijn ouders hebben tot en met september nog recht op kinderbijslag.

• FastFred
  • Laatst online: 20-11 20:49
Dus dan betalen je het OV van de kinderbijslag, problem solved
Pagina: 1