Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[wordpress] member download area

Pagina: 1
Acties:

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:25
Het probleem in kwestie is het volgende; voor onze vrijwilligersvereniging heb ik een nieuwe website in wordpress gemaakt. Alles werkt prima, er staat nog 1 ding op het lijstje:

Er moet een ‘download’ gedeelte op de site komen. Potentiele leden moeten hier wat info kunnen downloaden (inschrijfformulier etc etc). ons bestuur moet hier agenda’s en notulen van bestuursvergaderingen kunnen downloaden.

Wat ik zoek is een plugin waarbij je eigenlijk per user (of desnoods groep) kan aangeven wat ze mogen downloaden. Of uberhaupt te zien krijgen.
Het is natuurlijk ook de bedoeling dat deze zaken dan encrypted worden opgeslagen oid. Zodat je niet op de gok dingen kan downloaden door handig met url’s te zijn:
(/downloads/08/bestuursvergadering2708.doc laat al gauw raden hoe andere documenten te downloaden zijn).

Op elk document een apart wachtwoord zetten is ook geen (handige) optie. En het is ook niet de bedoeling dat iedereen die zich maar registreert alle files kan zien.

Ik heb al heel wat plugins geprobeerd, maar tot nu toe weinig gevonden wat alles omvat:
http://wordpress.org/plugins/download-monitor/
http://wordpress.org/plugins/download-manager/

wie heeft er tips?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier zitten een aantal plugin bij waar je wel wat mee moet kunnen: http://www.wpmayor.com/pl...gement-plugins-wordpress/. Bijv. deze kost wel 15 dollar, maar is volgens mij precies wat je zoekt.

• Fried
bedankt, het gros van die plugins heb ik al geprobeerd. maar geen enkele met volledige functionaliteit lijkt het wel.

ik zou ook graag eerst spelen met een plugin alvorens er voor te betalen. het blijft een vrijwilligersorganisatie met weinig centen natuurlijk :)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In de link van TheNephilim staat ook Filebase, in de omschrijving er van staat dat zij doen wat jij vraagt.

• Fried
ik zal die thuis eens proberen, hier op het werk geen ftp toegang..

ik heb die inderdaad nog niet geprobeerd omdat ik het er niet zo gelikt uit vond zien (document tree). maar misschien is dat zelf nog te wijzigen.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Beter (en gratis) dan WP-Filebase Download Manager ga je het denk ik niet krijgen. Als je iets helemaal naar je zin wil, moet je gewoon zelf gaan bouwen.

Ikzelf heb ook een website (ook in Wordpress) gemaakt voor een non-profit organisatie waar ik vrijwilliger ben. Mijn zusje is webdesigner en ik ben webdeveloper, dus dat is nog wel eens handig :+ We moeten snel weer eens aan de slag voor wat nieuws, we willen ook graag geld, voor bepaalde doelen binnen de organisatie, ophalen via de website.

Overigens, let wel op met de gebruikers en mogelijk vertrouwelijke en gevoelige informatie die je beschikbaar maakt op de website. Als er toch eens iets fout gaat en bepaalde documenten komen in handen waar ze niet horen; jij wordt er op aan gekeken hè!

• Fried
klopt, maar zulke gevoelige informatie is het ook weer niet. notulen, etc..

het hoeft niet aan de grote klok gehangen te worden, maar als iemand er blij van wordt om een week bezig te zijn om onze site te hacken en er vandoor te gaan met een setje notulen van ellenlange vergaderingen... veel plezier ermee :P

ik ga vanavond even klungelen en laat nog wel weten of het bevalt!
Pagina: 1