DisplayPort kabels, allemaal duur?

Pagina: 1
Acties:

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:13
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik aan het zoeken naar een DP kabel. Een simpele kabel, maar na wat zoekwerk geraak ik niks te vinden onder de €10, voor een simpele kabel. Niet op de PW, niet via Google. Is er een reden waarom een simpele kabel zo duur moet zijn?

Ik wil graag mijn computer via DP aansluiten op mijn Dell Ultrasharp U2312HM, en een DVI kabel met een HDMI-einde voor mijn laptop of console, voor het geval ik ze nodig heb. De HDMI naar DVI kan ik vinden voor een schappelijke €5. De DP Male-Male kabels zijn allemaal €11 of duurder. Een HDMI naar DP heb ik helemaal niet kunnen vinden.

Ben ik in de verkeerde richting aan het zoeken, of moet ik echt duur uitkomen voor een simpele kabel? Ik dacht dat het 'te dure HDMI kabels' tijdperk wel onderhand voorbij was.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
die DP kabels zijn inderdaad vrij prijzig, en daarbij voldoen ze regelmatig niet aan de standaard (pin 20 moet niet aangesloten zijn)

HDMI naar DP kan niet met een kabel, daar moet je een converter voor nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door begintmeta op 27-08-2013 17:17 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-02 02:58
11,95 euro voor 1,8 meter DP kabel is niet duur/prijzig te noemen, kom op zeg. Het 'te dure HDMI tijdperk' waar je het over hebt was toen de gemiddelde prijzen nog in de 50 euro plus lagen voor 2 meter HDMI kabel en dat is alweer bijna tien jaar geleden... jullie overdrijven dus wel een beetje. Je wilt gewoon simpelweg goedkoper dan de 'goedkoopste', want je kan ook makkelijk 40/50 euro betalen voor 2 meter DP kabel, das pas duur.

Ik ga persoonlijk altijd uit van de prijzen op kabeltje.com en allekabels.nl... over het algemeen zijn dat de bodemprijzen. Tuurlijk zal je met wat zoeken links en rechts nog een euro er vanaf kunnen snoepen, maar dan zit je ook vaak weer op buitenlandse sites en de extra verzendkosten maken het dan alweer snel een bijna dubbel zo dure kabel want we hebben het over niet veel meer dan een tientje...

http://www.allekabels.nl/...63/displayport-kabel.html