Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 08:38
Ik lees overal nieuws over OLED TV's, OLED smartphones, OLED Smartwatches etc. Komt deze technologie ook naar laptops? Ik kan op Google vrijwel niks vinden of dit nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Natuurlijk komt dat wel naar Laptops, je hebt ook a jarenl mp-3 spelers met OLED, de simpele Sansa Clip en Clip+

Ik ben alleen bang dat het nog wel eventjes duurt eer het min of meer standaard wordt, als dat al echt gebeurd.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.engadget.com/2...-concept-laptop-hands-on/

Uit 2010. Daarna bleef het stil. De afgelopen jaren heb ik niets meer gehoord over oled in laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:43
Ik denk zeker dat het de komende 5(+) jaar nog veel te duur is om oled laptops beschikbaar te maken voor de grote markt.

Kijk naar bijvoorbeeld de resoluties van de standaard consumenten laptops, wil je een hogere resolutie dan zit je vaak alweer een stuk hoger qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laptops met hogere resoluties duurder zijn komt doordat de fabrikanten alleen laptops op de markt zetten met een goed scherm in combinatie met premium hardware. Het verschil tussen junk-768p en een goed 1080p scherm is maar een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:12:
http://www.engadget.com/2...-concept-laptop-hands-on/

Uit 2010. Daarna bleef het stil. De afgelopen jaren heb ik niets meer gehoord over oled in laptops.
Logisch als je nagaat wat de kans op een Oled burn-in is op een laptop... De Vita kampt bijvoorbeeld ook met hetzelfde probleem naarmate je te lang een statisch scherm op volle helderheid toont.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:23

MarvinJames

Theatermaker

Ik trek dit topic even onder het stof vandaan, omdat ik toch wel erg benieuwd ben of er inmiddels al laptops (aangekondigd) zijn die OLED schermen hebben / gaan krijgen.

Mijn huidige laptop begint op zijn einde te lopen, dus ik zal toch een nieuwe moeten kopen binnenkort.
Waar ik hem veel voor gebruik is om 's avonds op bed even een Netflix serie aan te zetten.
Nu ik ook een telefoon met AMOLED scherm heb, begin ik me steeds meer te storen aan de hoeveelheid licht die het laptopscherm uitstraalt bij donkere scenes. Zeker in het donker is zwart beeld nog fel, daar wil ik van af.

Vandaar dat ik het balletje hier nog even opgooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-10 21:30
Fabrikanten lijken alleen maar voor ips en tn panelen te gaan helaas. Weet niet precies waarom, maar kijk ook maar eens naar de markt voor beeldschermen. Daar zit ook geen OLED tussen. Zogauw er een OLED scherm met fatsoenlijke resolutie uitkomt sta ik ook in de rij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:32

JT

VETAK y0

Kijk eens naar de prijzen van een 1080p OLED scherm en hoe lang het duurt om dit tot de markt door te laten dringen; ik denk dat het laatste in het kwadraat geldt voor OLED monitoren van 1000 euro.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 08:38
Leuk om te zien dat we 2 jaar verder nog steeds niks van OLED laptops hebben gehoord. Gelukkig zijn er wel prachtige OLED tablets op de markt van Samsung, maar dat is het gewoon net niet. Over 2 jaar maar weer eens terugkomen op dit topic.
Pagina: 1