Audi over DVI (->HDMI) GeForce 9100?

Pagina: 1
Acties:

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-02 11:22
Beste tweakers,

ik heb hier een HP s3722nl staan waarin een Athlon x2 4450e CPU zich huisvest,
in combinatie met 2GB RAM en een GeForce 9100(m?) (rare combo, AMD chipset heeft een prima al dan niet betere GPU aan boord, maar dat terzijde).

Nu zit hier alleen een VGA en DVI aansluiting op, en vroeg me af of ik audio over DVI (met verloop naar HDMI) aan de praat kan krijgen. Ik weet dat dit bij alle ATi/AMD kaarten geen probleem is, maar aangezien ik hier geen HDMI apparaat (met speakers) heb staan kan ik het niet testen of dit bij deze nVIDIA kaart ook het geval is.

Ik heb al wat gegoogled maar kan het niet echt vinden, mogelijk ook omdat de precieze naam voor audio over hdmi mij niet bekend is.

Iemand die toevallig weet of dit mogelijk is? En is de GPU/CPU krachtig genoeg voor een Full HD filmpje (niks geen bijzonders verder)?

Alvast bedankt. :)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:49
Niet mogelijk.

Zowel op Ati als op nvidia.

Hdmi heeft wel audio, maar DVI pertinent niet. Wikipedia: Digital Visual Interface

de 9100 moet voldoende juice hebben om een filmpje te decoderen, zeker icm de genoemde proc. Maar als je twijfelt, koop dan een hd5450 of een hd6450 passieve kaart. Dit koop je voor 2 tientjes. Dan kun je direct met hdmi aan de slag zonder allerhande ongein uit te moeten halen :)

[ Voor 75% gewijzigd door muppet99 op 27-08-2013 13:42 ]

Carpe Diem

• spNk
Het is wel mogelijk.
Zie ook hier. Mijn vraag is echter of dit ook werkt op een GeForce 9100. ;)

En inderdaad, ik kan eventueel nog een andere kaart kopen, dan is het andere probleem ook opgelost,
maar gewoon zo nog mooier zijn :p.

[ Voor 22% gewijzigd door spNk op 27-08-2013 13:46 ]

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23

krietjur

Where am I?

Geen ervaring mee, maar zoals ik het lees, zolang de GeForce 9100 een audiocontroller aan boord heeft, en zolang je DVI-HDMI converter ook audio ondersteunt moet het goed gaan.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:49
1 zwaluw maakt nog geen zomer......
Je staaft dit dus op 1 website, terwijl bij de gerenomeerde bronnen (hwinfo,tweakers,tomshardware) toch echt aangegeven wordt dat het NIET mogelijk is.
Wikipedia: File:DVI pinout.svg daar zie je zelf toch ook wel dat er geen enkele pin is die ook maar in de buurt komt van het versturen van audio?
Aangepast naar aanleiding van HsQd
Op de website geeft hij aan dat hij het geluid naar HDMI verstuurd.... Terwijl hij het over dvi heeft.... Dus daar zit de manco al in de theorie.

Maar goed als jij ondanks deze tekst nog steeds denkt dat het mogelijk is......

[ Voor 3% gewijzigd door muppet99 op 27-08-2013 15:12 ]

Carpe Diem

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:28
muppet99 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:03:
Wikipedia: File:DVI pinout.svg daar zie je zelf toch ook wel dat er geen enkele pin is die ook maar in de buurt komt van het versturen van audio?
Die zijn er ook niet bij HDMI, audio wordt namelijk gemultiplext met video. Technisch is er geen enkele beperking voor het versturen van geluid over DVI-D, of het wordt ondersteund is een tweede.

Verwijderd

Volgens mij kunnen audi's sowieso niet over hdmi....ja rijden, dat lukt wel :9

• spNk
muppet99 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:03:
1 zwaluw maakt nog geen zomer......
Je staaft dit dus op 1 website, terwijl bij de gerenomeerde bronnen (hwinfo,tweakers,tomshardware) toch echt aangegeven wordt dat het NIET mogelijk is.
Aangepast naar aanleiding van HsQd
Op de website geeft hij aan dat hij het geluid naar HDMI verstuurd.... Terwijl hij het over dvi heeft.... Dus daar zit de manco al in de theorie.

Maar goed als jij ondanks deze tekst nog steeds denkt dat het mogelijk is......
En ik kan je vertellen dat het gewoon werkt... Er is netjes een "Realtek HDMI out" te vinden in de lijst met afspeel apparaten. Kwestie van drivers installeren en het werkt.
Pagina: 1