Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Al jarenlang heb ik een iphone 4, die inmiddels echt aan zijn eind begint te raken (brakke home knop, gele vlek in het scherm) i.c.m. een iphone-abonnement van T-mobile. Nu mag ik mijn abonnement verlengenen en ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik heb geen zin om flink bij te betalen, dus ik kan een telefoon uitzoeken van +/- 350-400 euro. Een iphone 5 is daarmee buiten bereik en bovendien heb ik steeds meer android devices en heb ik dus ook geen probleem met een android smartphone. Van mijn werk heb ik een HTC one S en dat vind ik een prettig en handzaam formaat i.c.m. mijn tengere handen. Naast bellen, mailen en wat browsen, vind ik twee andere zaken erg belangrijk:

- Een goede nauwkeurige gps i.c.m. goede accuduur (i.v.m. geocaching)
- Een redelijke camera (gebruik altijd mijn telefoon om te fotograferen)

Aan gamen en multimedia hecht ik minder waarde.

Na wat rond zoeken denk ik aan de volgende opties:

- De nexus 4: eigenlijk te groot en misschien ook wat fragiel, maar volgens alle reviews verder wel een toptelefoon.
- De samsung s4 mini: qua formaat ideaal, IR-blaster lijkt me ook handig, redelijke camera schermresolutie relatief laag, accu benedengemiddeld, plastic, lees helaas weinig over de GPS.
- De htc mini one: prima formaat, degelijke bouwkwaliteit, mooi scherm. Camera minder dan de s4 mini. Weet verder weinig over de accu en gps.

Zijn er nog tweakers die me een steuntje in de rug kunnen geven bij het maken van de beste keuze? Zijn er eventueel nog andere vergelijkbare alternatieven (geen chinaphones, heb slechte ervaringen met de gps)?

Dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:09
Zou bij vergelijk kijken of zowel A-GPS en Glonass ondersteuning erin zitten, dan heb je altijd betere ontvangst dan bij slechts 1 GPS netwerk dekking.
Gooi ik dan je eisen in de pricewatch en voeg de recentste Android versie toe blijft de Samsung S4 mini over. En daarmee heb je een leuk speeltje met heel veel mogelijkheden in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Volgens mij heeft de htc one mini ook a-gps en glonass ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:09
Ja, klopt, specs bij Tweakers zijn niet compleet, hier wel:
http://www.phonearena.com/phones/HTC-One-mini_id7702
Echter hij zit buiten je budget volgens pricewatch vanaf 430 Euro.
http://tweakers.net/product/331076/htc-one-mini/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Ik ben inderdaad voor de s4 mini gegaan. Lekker handzaam en blijkbaar toch wel een goede accu. Hopen dat het scherm en bouwkwaliteit in de praktijk meevallen