Toon posts:

Olie voor elektrische dompelpomp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een dompelpomp die niet meer wilde draaien, deze draait weer maar tijdens demontage is er een hoeveelheid olie uitgelopen op de grond |:( olie is weg dus. De olie zou de motor moeten koelen en tegen condens beschermen.
Nu is mijn vraag, welke olie moet ik hiervoor hebben en waar kan ik die het goedkoopst vinden?
Ik heb het internet al plat gezocht en kan niks vinden.
Zou er iemand wat meer weten?

Edit: ik had niet gedacht dat er olie in de motor zat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Kan er kortsluiting onstaan waar de olie zit? Zo ja, gebruikt transformatorolie, zo nee: gewone motorolie zal volstaan.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, want de olie zit rechtstreeks in de spoel van de motor.
Heb je ook een idee waar ik die tranformatorolie kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:07

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Wij bellen daar altijd de olie centrale nederland voor, maar we gebruiken meestal wat meer tegelijk en hebben op dit moment niets staan om je ff te helpen. Misschien kan je als je het lief vraagt wel een klein beetje bij Smit transformatoren (nijmegen) of IEO trafo's (Breda) te pakken krijgen.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje, ik woon in België. Ik zie wel sites die olie hebben maar in te grote hoeveelheden (20 tot 209 liter 8)7 ) en dat is ook niet bepaald goedkoop. Met een klein litertje kom ik al toe (dompelpomp is nu ook weer niet zo groot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:07

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

dan is Pauwels misschien een optie, weet alleen even niet zo uit mn hoofd waar die in belgie zitten

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek een bedrijf in de buurt dat in pompen handelt. Dikke kans dat ze in de werkplaats een druppie voor je hebben liggen voor weinig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Pauwels trafo bestaat niet (is ander naam geworden) meer zit trouwens in Mechelen en voor trafo olie moet je daar als particulier niet zijn.
naftebakje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:07:
Kan er kortsluiting onstaan waar de olie zit? Zo ja, gebruikt transformatorolie, zo nee: gewone motorolie zal volstaan.
Sinds wanneer veroorzaak olie kortsluiting? Olie is isoleren, ja ook motorolie :)

[ Voor 62% gewijzigd door Damic op 27-08-2013 23:38 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

*delete*

[ Voor 98% gewijzigd door Damic op 27-08-2013 23:38 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De dompelpomp zou olie nodig hebben om de spoel tegen condens en corrosie te beschermen en de spoel ook te koelen, toen ik hem eens testte (toen de olie er nog in zat) werd de behuizing toch warm.
The Eagle schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:54:
Zoek een bedrijf in de buurt dat in pompen handelt. Dikke kans dat ze in de werkplaats een druppie voor je hebben liggen voor weinig :)
Ik ken wel wat bedrijven, zal eens vragen of ze iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:47:
…werd de behuizing toch warm.…
Dat maakt toch niet uit? Net als bij je PC: er zit wel een koelblok in maar toch wordt die warm. Dat komt omdat het materiaal de warmte geleidt en het afvoert daar waar het heen moet. Bij de dompelpomp net zo: de warmte gaat van de motor door de olie naar de behuizing. Geen wonder dat de behuizing warm wordt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

En dompelend in het water straalt hij daar de warmte af. Olie is namelijk een warmtegeleider....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1