Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Onderdelen laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Omdat m'n oude laptop enkele mankementen had gekregen (scherm valt vaak uit, iets mis met de BIOS), heb ik enkele maanden geleden een nieuwe gekocht. Tot nu toe stond de oude gewoon stof te vergaren, dus ik zou hem graag verkopen zodat iemand anders er nog plezier aan kan beleven en ik misschien nog een mooie zakcent zou kunnen verdienen. Nu kom ik hier eigenlijk om te vragen hoe ik dat het best doe. Ik zal eerst even vertellen over wat voor laptop het precies gaat.

De laptop is een Sony Vaio VGN-FZ31Z, hier te vinden, en gekocht bij een officiële Vaio-verdeler eind augustus 2008.

Ik vroeg mij af of het de moeite is om deze laptop te strippen en de onderdelen eruit apart te verkopen, en wat dat dan ongeveer zou kunnen opbrengen. Het zou dan denk ik vooral gaan om de CD/DVD lezer en schrijver en de Blu-Ray lezer, eventueel het moederbord of de processor alleen, RAM-geheugen (al zal dat waarschijnlijk niet veel opbrengen), en de grafische kaart. Als het niet de moeite is dan overweeg ik om het scherm te laten maken, en een nieuwe batterij aan te schaffen, zodat ik de laptop volledig in orde kan verkopen, hebben jullie een idee wat deze laptop dan zou kunnen opbrengen?

Alvast bedankt.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:35
Je Grafische kaart is waarschijnlijk rot :), ik zou is googlen naar het type of hier op het forum kijken over de 8000 serie Nvidia kaarten en dan bakken.

Misschien kan je hem nog herstellen "voor tijdelijk of altijd "

[ Voor 67% gewijzigd door Mektheb op 27-08-2013 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:59:
Je Grafische kaart is waarschijnlijk rot :), ik zou is googlen naar het type of hier op het forum kijken over de 8000 serie Nvidia kaarten en dan bakken.

Misschien kan je hem nog herstellen "voor tijdelijk of altijd "
Ik heb hem daarstraks een tijd opgewarmd met de haardroger, en nu is het scherm terug in orde :)
De eerste keer was er niks veranderd maar toen had ik hem ondersteboven in de diepvries gestopt achteraf, dus nog maar eens geprobeerd en gewoon in de diepvries gestopt en iets langer laten zitten. Er zat wel wat ijs op de buitenkant, maar nadat hij terug op kamertemperatuur was werkte hij terug ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft dus een tijdje gewerkt, maar als ik de laptop nu een tijdje laat aanstaan, wordt hij dus terug warm en komt het originele probleem terug :(

Heeft iemand een idee wat de verschillende onderdelen nog waard zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11 21:02
Jawel, maar ben bang dat je ook voor de losse onderdelen niet veel meer zult krijgen....een scherm van >5 jaar oud is redelijk op, dvd-lezers vind je al voor 3 euro bij de kringloop en de overige hardware is verouderd.
Omdat 'ie economisch total-loss is, zou ik idd de suggestie volgen om de graka in de oven te bakken. Is een leerzaam experiment en wellicht heb je er dan nog enkele maanden plezier van.....
Pagina: 1