Toon posts:

Desktop voor administratiekantoor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op korte termijn wil ik met een partner een administratiekantoor beginnen. We zijn op zoek naar 2 desktops die binnen een budget van 450 euro per stuk moeten vallen exclusief beeldscherm + printer/scanner. De desktop moet snel kunnen omgaan met administratiesoftware. Verder zullen we met een klein digitaal archief werken. Een goede snelle printer/scanner lijkt me dan ook een must. Voor de printer/scanner hebben we een budget van 500 euro.

In de zoektocht naar een desktop ben ik bij de volgende systemen uitgekomen:

http://www.takeitnow.nl/d...ampaign=Desktops%2BLenovo

https://www.4launch.nl/sh...urig#p-4-productid-131831

http://www.maxwell.nl/Cat...edia+S+A3600+(DTU7JMH002)

Iemand tips/aanvullingen/opmerkingen?

Alvast dank voor een meedenken!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Heb je de BBG al eens bekeken?
reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013
Voeg daar Windows aan toe en je komt op dezelfde prijs maar je hebt wel een VEEL sneller & completer systeem. (+ je zit bijvoorbeeld ook niet met die rommel software die OEMs er op zetten...)

Het lijkt me ook prettig om te werken met een SSD als "time = money" :) En dat kan zelfs met jouw budget.

Kijk dus eerst eens naar de BBG.
Basis systeem 300€ + HDD 50€ + Windows licentie, klaar.

Printer/scanner kan ik je niet mee helpen, ken ik niks van. 500€ lijkt me wel erg ruim. Als je geen high res foto's ofzo moet scannen moet dat wel goedkoper kunnen. Kijk ook eens naar de prijs van de inktpatronen, bij laserprinter dan dat wel eens tegenvallen. alles hangt natuurlijk af van hoeveel gebruik er van wordt gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Inrage op 27-08-2013 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Inrage, hier kan ik al iets mee.

Verwijderd

Topicstarter
http://tweakers.net/price...;315805;320945/categorie/

Welke zouden jullie kiezen uit dit rijtje?

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:30
Ik werk ook op een administratiekantoor. Wij werken hier allemaal met 2x 22 inch schermen. Zo kun je je afschriften of factuur op je ene scherm zetten en boeken op je andere scherm. ik werk nu 2,5 jaar op deze wijze en zou nooit meer een enkel scherm willen op kantoor.

Qua scanner zou ik je sowieso eentje met 'auto document feeder' aanraden. Je wilt echt een flinke administratie niet handmatig inscannen.

[ Voor 20% gewijzigd door TheIbex op 27-08-2013 13:45 ]

Interpolis, glashelder!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:15

P_Tingen

omdat het KAN

Voor administratieve software is wellicht zelfs de budget BBG meer dan voldoende. Deze heeft ook een goede voeding en zou prima kunnen voldoen. De voornaamste meerwaarde van het basismodel is dat die een geïntegreerde videokaart heeft en die heb je waarschijnlijk niet nodig. Je zou dan voor 250 + windows = ~330 euro per pc klaar zijn. Het geld dat je overhoudt kun je - zoals Thelbex adviseert (en ik van harte ondersteun) - gebruiken voor een 2e monitor. Eenmaal aan gewend = nooit meer anders.

Voor je archief wil je wellicht iets wat aan je netwerk hangt; denk ook aan backup!

... en gaat over tot de orde van de dag

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Hoe ga je de boel precies inrichten? Ga je met 2 stand-alone desktops werken? of komen ze in een domein? en wat voor omgeving is dat precies? Mogelijk dat er namelijk veel interessantere oplossingen zijn voor dit doeleinde. Daarnaast is er natuurlijk ook een vraagstuk mbt storage (en bijbehorende backup) dat bij dit verhaal hoort + de inrichting van de machine zelf (redirecten van folders e.d.).

In het geval van 2 losse machines zou ik er ook iets van een cloud-dienst bij nemen voor data-storage / backup. Offsite storage van je data is van zeer groot belang bij dit soort organisaties. Het is namelijk wel zo prettig om je data nog te hebben als je brand hebt gehad. Een grote backup-solution is al snel te duur, dus is een cloud-backup vaak prima.

De tip van 2 schermen onderschrijf ik zeker bij dit soort werkzaamheden!

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
We willen werken met 2 stand-alone desktops en inderdaad een 2e monitor.
Een goed back up systeem is inderdaad zeer belangrijk, daar moet ik me nog in verdiepen.
Heeft iemand ervaring met een goed systeem? De bedoeling is uiteraard de kosten zo laag mogelijk te houden in het begin. De dossiers zullen in de beginperiode ook overzichtelijk zijn.

Bedankt voor jullie reacties tot dusverre, ik waardeer het enorm.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
In dat geval zou ik zo "dom" mogelijke clients nemen in combinatie met bijvoorbeeld Office 365 en alles daar ook op laten slaan. Heb je met 1 oplossing al je issues ondervangen, en is hetgeen dat in je desktop qua hardware zit nauwelijks nog van belang. Hoe ingewikkelder je het gaat maken, hoe meer tijd (en dus kosten) je aan beheer van de boel kwijt bent.
Op het moment dat een desktop bij je stuk gaat, wil je gewoon zo snel mogelijk weer up&running zijn. Zonder een goede eigen omgeving is dat bijna onmogelijk. Met dit soort cloud-oplossingen loop je naar de winkel, pak je een nieuwe machine uit het rek en sluit m aan en werk je weer verder. Lijkt me veel efficienter dan lokaal naar oplossingen zoeken.

iRacing Profiel

Pagina: 1