Waterkoeling of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-08 15:32
Goedendag Tweakers,

Ik heb ongeveer een weekje geleden de CPU Koeler van een vriend overgenomen namelijk de 'Be Quiet! Dark Rock Pro 2', maar ik vind dat ding eigenlijk veel te groot en het belemmerd m'n zicht op m'n (Echo incoming) prachtige build, vandaar dat ik zat te denken om over te gaan tot een waterkoeling de 'Corsair H100i' in dit geval.

Correctie: Het is de Dark Rock 2, niet de Pro. Sorry 8)7

Nou zit ik te denken, is dat niet gevaarlijk? Zo'n waterkoeling? Ik beweeg m'n PC relatief vaak rond en ook zo'n 4x per jaar neem ik hem mee naar een vriend voor bijvoorbeeld een LAN Party of iets dergelijks, ik heb zo na zitten denken of dat het risico wel waard is?

Ik heb persoonlijk ook totaal geen idee van hoe stevig zo'n Corsair H100i is en of het riskant is om de PC vaak rond te sjouwen met een waterkoeling zoals dat? M'n koelprestaties met een Lucht Koeler zijn dan wel goed, maar het kan beter. Waarom vraag je? Omdat mijn PC kamer een redelijk bovengemiddelde kamertemperatuur heeft (En aangezien het niet erg groot is).

In het kort, mijn vraag was dus.
Is deze 'Corsair H100i' het de moeite waard om m'n PC zijn mooiheid terug te geven en de koeling te verbeteren(eventueel? Zolang het maar niet boven de 60c uitkomt ben ik tevreden) zonder het te riskant te maken?

Ik doe elke dag full-time(wanneer de PC aanstaat) temp metingen en ik heb nog geen enkele keer gezien dat hij boven de 60 graden uit kwam tijdens load.

(Het riskante gedeelte is waar ik het meest bang voor ben, m'n PC is een relatief HOOG budget ding dus ik heb liever geen water over al m'n componenten heen straks).

Indien nodig hier zijn mijn PC Specificaties: (ff snel van m'n profiel af gehaalt)
CPU: AMD FX-8350 4,5GHz
CPU Cooling: Be Quiet! Dark Rock Pro 2 (Misschien vervangen voor H100i)
Motherboard: Gigabyte GA-990FXA-UD5 Rev3.0
RAM: Kingston HyperX Beast 2x4GB 1866MHz
LP RAM: Kingston HyperX Black 4x4GB 1333MHz (Not in use)
Graphics Card(s): MSI GTX 760 TF OC/2GB SLI
Case: Corsair Vengeance C70 Pistol Grey
Case Airflow: Corsair AF120x6 (Red)
Power Supply: Corsair HX1050
Monitor: Dell UltraSharp U2312HM IPS x2
(Dual Screen Setup For Level Design & Modding)
Mouse: Corsair Vengeance M65 Black
Keyboard: Corsair Vengeance K90 Mechanical
Operating System: Windows 7 Ultimate x64

Bedankt alvast. :)

[Ik weet niet of dit precies in de goede section staat dus sorry daarvoor, als hij verkeerd staat zou ik het op prijs stellen als het verplaatst zou worden :)]

[ Voor 10% gewijzigd door Gholt op 29-08-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

Het hoort meer thuis in CAA dan hier.
dus omdat het mooier is wil je een H100i ?
er zit geen "water" in zulke gesloten systemen aangezien dat verdampt.

het is meer eigen keuze dan noodzakelijk lijkt me, en als je normaal omgaat met je case dan kan je hem wel die keren meenemen naar lan party's !

CAA

[ Voor 10% gewijzigd door Consigliere op 27-08-2013 09:43 ]

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
Ik ga verder wel normaal om met m'n kast ja, ik sla hem bijv niet tegen muren aan ofzo (lol).
Het enige wat ik er echt mee doe is hem soms ff een Stof verwijderings beurt geven elke maand en hem soms even ombouwen voor betere luchtstroom / bedrading, maar niks aggresiefs ofzo.

En ja ik ga heel erg op de looks af van m'n PC, het is meer een hobby van me 8)7
en ik word er zoiezo niet zo blij van dat m'n CPU afentoe boven de 60 graden komt, zelfs met deze grote krachtpatser.

[ Voor 26% gewijzigd door Gholt op 27-08-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 13:48
Een dergelijke koeler koelt niet perse veel beter dan een goede luchtkoeler, dus het is dan inderdaad veelal een eigen keus om je koeler te veranderen. Een dergelijke "waterkoeler" is waarschijnlijk "veiliger" als je er veel mee gaat sjouwen, omdat deze weinig tot geen overhangend gewicht heeft t.o.v. een grote towerkoeler.

Mja, als je je koelprestaties echt zwaar wilt verbeteren ga je natuurlijk het liefst voor een custom WC build. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen. ;)
Mocht je een custom build overwegen dan kan je op het Highflow forum om advies vragen. Daar kunnen ze je vrijblijvend bij helpen, als je maar even inleest (net als op Tweakers) en een wenslijstje post.

[ Voor 20% gewijzigd door Aardwolf op 27-08-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

marcel87 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:47:
Een dergelijke koeler koelt niet perse veel beter dan een goede luchtkoeler, dus het is dan inderdaad veelal een eigen keus om je koeler te veranderen. Een dergelijke "waterkoeler" is waarschijnlijk "veiliger" als je er veel mee gaat sjouwen, omdat deze weinig tot geen overhangend gewicht heeft t.o.v. een grote towerkoeler.

Mja, als je je koelprestaties echt zwaar wilt verbeteren ga je natuurlijk het liefst voor een custom WC build. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen. ;)
Mocht je een custom build overwegen dan kan je op het Highflow forum om advies vragen. Daar kunnen ze je vrijblijvend bij helpen, als je maar even inleest (net als op Tweakers) en een wenslijstje post.
ga volledig mee met dit verhaal.

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
Ik ben niet zo van de Custom Waterkoelers, maar aangezien een Waterkoeler ''Veiliger'' blijkt te zijn dan zo'n grote Towerkoeler is mijn besluit eigenlijk al genomen, en omdat ik best wel een newbie ben in waterkoeling ga ik niet meteen beginnen aan een Custom build, dat vind ik nog een beetje te eng.
Bedankt voor de info en m'n besluit is genomen, het word een H100i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele mooie keuze om eens prima met watercooling kennis te nemen. Je zult zien wanneer je de H100i hebt gemount je er leuk plezier van gaat krijgen..Wellicht dat je over een half jaar zegt, ik wil beter, waarna je een custom build kan gaan opbouwen..

En je 8350 is een chip wier behoorlijk heet word in oc situaties vandaar dat je met deze H100i prima af bent..

En gevaarlijk is je H100i niet hoor, als zet je je pc op zijn zijkant, dan nog zal er niets gebeuren met je H100i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
Ook mooi om te weten, en ja misschien over een half jaar of een jaar een keertje een custom build proberen, ik zie nog wel hoe dat loopt. Ik heb iniedergeval veel interesse in waterkoeling, en sinds ik er nieuw in ben wil ik niet al te 'advanced' beginnen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Iniedergeval, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Ach ja, een dergelijke "waterkoeler" (=idd geen water maar vloeistofkoeler), is eigenlijk weinig spannend qua prestaties t.o.v. een luchtkoeler. Het koelprincipe (bouw) is alleen anders, maar een closed systeem als de H100 kan je eigenlijk niet echt vloeistofkoeler noemen. Natuurlijk, hij gebruikt vloeistof en voert de warmte direct weg richting de radiator, maar meer is het dan ook niet. Hij zal met geluk presteren als een (voor mij al) dure luchtkoeler als de NH-D14 en daarom vind ik het meer een overdreven veredeld koelsysteem, men roept vanaf de toren alsof het geweldig is, maar uiteindelijk betaal je meer en presteert ie gelijk of minder aan een highend luchtkoeler. Tis dan dat je het moet doen om de looks of andere eisen, bijv. omdat het niet past met hoog RAM. Wat betreft prestatie en kosten ben je dan net zo goed af met een highend luchtkoeler met 2 of 3 fatsoenlijke fans op lage RPM t.o.v. de maxed out noise van de H100i. :9

Voorbeeld wat ik bedoel: http://www.tomshardware.c...n-240m-lq320,3380-12.html

Custom is dan wel wat je zegt duurder, maar mogelijkheden heb je ten top. Keuze uit tientallen blokken wat betreft prijzen, prestaties en looks, maar ook hetzelfde voor slangen, vloeistoffen, pompen, reservoirs. Uiteindelijk kan je het daarmee zo gek maken als je wilt, zowel in de grootte van de loop, complexiteit en kosten. Maar overall vind ik zelf meewegen dat het presteert naar het geld dat je er als basis in pompt en je kan het veelal bij elke build hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennaertP
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09-2023
Goede keuze voor een waterkoeling stock ready to use zelf bezit ik deze nu een maand.

De beschrijving klopt alleen niet die bij geleverd wordt dat merk je wanneer je de mounting van de houder gaat doen hier zitten de gebruikte spacers omgedraaid ( bij i7 kort in boekje lang in praktijk ). Verder is de service van corsair m.b.t de set goed te noemen. Gebruik bij dit setje gewoon de stock fans deze werken toch nog het beste t.o.v andere soortgelijke fans. Wat wel kan is een push > pull systeem monteren indien je genoeg ruimte hebt en het is het verstandigst om de fans lucht te laten trekken in de kast dan van de kast er uit te blazen.

Mocht je iets willen weten van het setje kan je altijd even een berichtje sturen ;)!

P.s:

Het kan zijn dat je fans een vreemd geluid maken bij de eerste sessie dit zit hem in het RPM verschil wat er niet is en daardoor dus een resonatie geluid geven. Simpel op te lossen met het Link2 systeem van corsair wat je gratis kan downloaden.

Leuk detail overigens is dat het corsair logo kan veranderen van kleur en je hiermee een temperatuur meting kan aflezen ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
lennaertP schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:05:
Wat wel kan is een push > pull systeem monteren indien je genoeg ruimte hebt en het is het verstandigst om de fans lucht te laten trekken in de kast dan van de kast er uit te blazen.
Lucht te laten trekken in de kast?

Ik heb 2 fan's voorop zitten en 1tje onderaan die naar binnen toe blazen om m'n kast van koude lucht te voorzien, je bedoelt dat ik deze 2 fan's zou moeten omwisselen voor de waterkoeler fans voor het beste resultaat?
Ik zat meer te denken aan zoiets: http://i.imgur.com/GN51qBQ.jpg
Maar ik weet niet of dat de verstandigste keuze is?

Het lijkt me bijna wel want als ik hem voorop zou zetten zou m'n kast amper aan nog koude lucht binnen krijgen, wat mij nou niet bepaald handig lijkt..

[ Voor 19% gewijzigd door Gholt op 27-08-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennaertP
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09-2023
Het weekend heeft me een aantal cellen gekost blijkbaar excuses.

Maar inderdaad je komt boven bij het rooster uit voor je waterkoeling ;)!
Lucht van buiten naar binnen wekt het beste en kijk even of je een dustfilter kan krijgen.

Voor mijn 650D case heb ik een op maat filtertje kunnen bestellen die niet eens duur zijn.

http://www.demcifilter.co...-C70-Top-Dust-Filter.aspx

Tevens zal je na instalatie de error: CPU cooler not found ontvangen.
Deze moet je even bij je bios uitzetten anders krijg je hem elke keer dat je opstart ;)!

[ Voor 230% gewijzigd door lennaertP op 27-08-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
Je hebt ook een rooster aan de bovenzijde voor lucht, ben van plan m'n setup 'Ongeveer' zo een beetje te krijgen: http://www.bouweenpc.nl/w.../2012/04/C70_G_inside.png

Heb op dit moment 2 koelers voorop, 1 onder, 2 boven en 1 achter, maar ik denk dat ik die 2 boven dus ga omwisselen voor de H100i.

Ongeveer m'n current setup: http://www.corsair.com/us...s_builtcase_r_1_1_1_1.png
(Maar dan met de Be Quiet! Dark Rock Pro 2 als CPU Cooling)

[ Voor 25% gewijzigd door Gholt op 27-08-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Swiftech H220 / H320 of Cooler Master Eisberg 240L Prestige.

Dat zijn pre-build custom loops en geen gesloten systemen.

Betere pompen, rads en volledig uitbreidbaar.

Kijk daar maar eens naar ;)

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
Bedankt voor het aanbod maar ik begin toch echt liever even met iets simpels, ben er nog een beetje onzeker over.. 8)7 Misschien wat voor de toekomst :)

[ Voor 20% gewijzigd door Gholt op 27-08-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 19:01
Het antwoord is Kan het niet vinden bij al de reactie,s Jah het is stevig en de kans op lekken is zeeeeer klein

Gewoon doen ik sleep mijn pc zelfs naar lans met custom watercooling en er gebeurt niks zolang alles goed gemount zit En een h100i is volgens mij zelfs lichter dan je luchtkoeler GO for it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-10 10:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Gholt schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:33:
Bedankt voor het aanbod maar ik begin toch echt liever even met iets simpels, ben er nog een beetje onzeker over.. 8)7 Misschien wat voor de toekomst :)
Ik zou het zelfs gevaarlijk vinden om een PC met luchtkoeler (grote) mee te slepen, moet je je eens indenken hoeveel stress zo'n ding veroorzaakt op je socket?

Ik heb zelf hier de Corsair H80i, prima ding, fans continue op 500 toeren met een OC naar 4,2 Ghz met mijn Phenom x4 965BE en ik zie nooit in game de temeraturen boven de 55 gaan (op 500 toeren) en met stress testen/renderen zet ik de fans op 1000 rpm en nog niet te horen en ik zie dezefde temeraturen.

Ik zou zeker voor waterkoeling gaan, en mischien nog 2 fan bijplaatsen en zo Push/Pull te maken, dan kan ik je ongeveer garanderen dat er en niks mis mee gaat, en dat je CPU altijd onder 60 graden blijft mits je het toerental op ~1000 zet, en Nocuta is leuk en aardig, maar het gewicht.....

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
En vandaar dat ik ook besloten heb een H100i te nemen, ik vind dat gewicht op m'n socket zoiezo ook niet zo fijn om over na te denken wanneer ik hem rondsleep, dus waterkoeling heeft nog wel zo z'n vele voordelen tegenover lucht, maar andersom natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
kuusj98 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:24:
[...]
Ik zou zeker voor waterkoeling gaan, en mischien nog 2 fan bijplaatsen en zo Push/Pull te maken, dan kan ik je ongeveer garanderen dat er en niks mis mee gaat, en dat je CPU altijd onder 60 graden blijft mits je het toerental op ~1000 zet, en Nocuta is leuk en aardig, maar het gewicht.....
Het ging niet om de Noctua perse... het ging om dat een highend luchtkoeler goedkoper, stiller en beter koelt dan een zogenaamde "waterkoeler" (bah tenenkrommend woord voor zo'n veredeld ding :F ).

Mja voor het diehard sleepwerk is de D14 inderdaad te lomp, zou ik in elk geval ook geen fijn gevoel vinden... ook al zou het wellicht gewoon goed gaan, zolang je hem maar liggend vervoerd onderweg (zodat de koeler verticaal staat i.p.v. horizontaal hangt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
Nog even een snel vraagje,
Ik had gelezen dat de H100i best wel veel geluid kan maken, is het echt zo hard dat het storend is of valt dat nou ook wel weer mee? Hoe erg is het? Hoe klinkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:52
Ik heb zelf een h100 push-pull met corsair fans op low, een open kast (coolermaster haf) en een hoop stof en ik vind het geluid teveel.. Temps zijn wel prima trouwens. Maar goed zo'n rommelige build als die van mij is niet heel erg representatief natuurlijk.

ook op de review van anandtech komt de h100i vrij luidruchtig uit de bus. Als je inderdaad van plan bent om uiteindelijk over te gaan op custom loops zou zo'n swiftech setje natuurlijk interessant zijn. Zelfde gemakkelijke installatie als de H100 maar uitbreidbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Nou ja wat ik postte in mijn tweede post bovenaan. De NH-D14 doet 28dB(A) en de H100i max 45dB(A). Normaal gebruik je de vuistregel dat elke 3dB(A) extra een soort van verdubbeling van geluidsdruk is, dus die H100i kan wel 5x harder klinken voor je gevoel dan de D14. Op auto zal dat 2 tot 3x harder zijn.

Mja hoe hard is hard, tja dat is natuurlijk moeilijk uit te drukken. Heb je niet één of andere fan van 40dB(A) of de fans op je grafische kaart ff op maxed laten draaien (die zitten meestal wel rond de 40dB(A))? Dan weet je het ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Hoi,

Er zitten op die h100 2 fans met een maximale rpm van 2300rpm. Dan maakt de koeler best wel een geluid. Echter kan je deze best stil krijgen door de snelheid wat lager te zetten. Verder is de h100 gelijk of een paar graden beter aan de beste luchtkoeler, maar zeker niet slechter. Ik denk dat je zo een prima keus maakt om met 'water' koeling te beginnen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
millman schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:10:
Hoi,

Er zitten op die h100 2 fans met een maximale rpm van 2300rpm. Dan maakt de koeler best wel een geluid. Echter kan je deze best stil krijgen door de snelheid wat lager te zetten.
Koelt hij dan nog wel goed als je de fan's lager zet? of verlaagd het koelvermogen echt dramatisch?
En ik neem aan dat de Fan snelheid alleen aan te passen is met een Fan Controller? (Ik heb er wel één dus dat is geen probleem maar dat zal betekenen dat ik een paar fan's uit mn controller moet halen, heb een 6 Slot Fan Controller en gebruik alle 6 sloten)

[ Voor 24% gewijzigd door Gholt op 28-08-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:36

watercoolertje

Untertitel

Gholt schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:10:
[...]

Koelt hij dan nog wel goed als je de fan's lager zet? of verlaagd het koelvermogen echt dramatisch?
En ik neem aan dat de Fan snelheid alleen aan te passen is met een Fan Controller? (Ik heb er wel één dus dat is geen probleem maar dat zal betekenen dat ik een paar fan's uit mn controller moet halen, heb een 6 Slot Fan Controller en gebruik alle 6 sloten)
Dat is natuurlijk een beetje aftasten als die op vol vermogen onder load maar 40 graden is kan die idd wel wat zachter (50 graden is ook prima), wordt ie echter 60 graden zou ik de fans niet zachter zetten ;)

Je zou op internet kunnen zoeken of er mensen zijn met die combinatie en wat hun voor results hebben...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Je krijgt een controller bij de h100 die je via usb kan regelen ;) de temperatuur liep 3 graden op met halve fanspeed... (2500k @ 4600Mhz @ 72c)

[ Voor 9% gewijzigd door millman op 28-08-2013 16:39 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gholt
En dan vind ik 70+ graden dus toch wel heel erg veel (dat haal ik nu nieteens op full load)
M'n maximale temps die ik tegenwoordig heb op Full Load is 59C, Ik neem aan dat deze temps niet ineens 10c omhoog schieten zodra ik de H100i gebruik?
Want als er iets is waar ik een rothekel aan heb is het hoger gaan de 65C, zelfs 60C heb ik al een hekel aan, maar als het niet te omzijlen valt? Ja, niet veel aan te doen, al kan het niet ZOveel kwaad ik word er nou niet bepaald blij van.

[ Voor 38% gewijzigd door Gholt op 29-08-2013 00:11 ]

• Aardwolf
Nee maar bij AMD moet je die hoge temps ook niet willen, weet millman ws wel meer over te vertellen dan mij. Bij Intel zijn hogere temps minder erg in elk geval.

Ik dacht (weet niet 100% zeker) dat je voor AMD iets als 60 graden op full load moest aanhouden en Intel 80, dan heb ik het over de laatste generaties => anders mogelijk eerder degradatie.

Mja ik vermoed dat daar in jouw geval geen sprake van is, omdat je nu al met een luchtkoeler slechts net die temps haalt op 4,5GHz. Garanties kan ik je niet geven verder... zal je toch moeten proberen of reviews/andere ervaringen van mensen moeten zoeken.

• Gholt
Voor mijn processor (FX-8350) kan ie maximaal 75C aanhouden maar opzich zou je niet over de 70C heen willen gaan. Dus voor AMD moet je ong. 70C op full load aanhouden maar dan ook echt niet hoger gaan dan dat, maar ik geloof dat die limit verschilt per processor, maar ik weet wel dat het bij de FX-8350, 70C was :)
Maar dan ben ik weer een geval apart en wil ik niet over de 60C heenkomen 8)7
Meestal als deze CPU over de 70C heen komt begint hij te throttelen, heb een tijdje geleden gelezen dat ze pas echt stuk beginnen te gaan na de 90C dus ik zit nog relatief veilig.
Hoop iniedergeval niet dat ik over de 60 heen ga op de 4,2GHz, zou het opzich niet erg vinden om even een beetje te underclocken Van 4,5 tot 4,2 voor betere temps

[ Voor 91% gewijzigd door Gholt op 29-08-2013 11:29 ]

• masterdog999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
ik heb eventjes een kleine vraag die geen eigen forum nodig heeft

is het mogelijk om een andere radiator op bijvoorbeeld een corsair h90 te zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door masterdog999 op 29-08-2013 17:54 ]

• RZandvoort
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:38
Ja, dit kan.

Alleen zijn de de standaard tubes volgens mij niet zomaar opnieuw op een andere radiator te zetten. Als je deze los hebt gehaald, blijven ze uitgezet staan.

Je kan altijd nieuwe tubing kopen..
Pagina: 1