Als er aan de HD gewone IDE aansluiting zitten kan ut welOp dinsdag 05 juni 2001 20:17 schreef [TLT]Lynx het volgende:
Kan dat???
Het is dus een oude HD uit een pc waar alleen maar ISA sloten aanzitten.
THX!
HD zat in een Pc. En in die PC zitten alleen maar ISA sloten (op mobo dus)Op dinsdag 05 juni 2001 20:20 schreef BloX het volgende:
een hardisk met een isa slot?bestaat dat?
Correct me if i'm wrong....
Laatst nog een '386' schijf in een pentium II gehangen, ging perfect.
Een oude 100MB Seagate deed het in mijn Athlon systeem ook nog prima, dus ik verwacht geen problemos.
Het zou hoogstens kunnen dat je je bios even een extra duwtje moet geven voor hij die schijf ziet.
Een oude 100MB Seagate deed het in mijn Athlon systeem ook nog prima, dus ik verwacht geen problemos.
Het zou hoogstens kunnen dat je je bios even een extra duwtje moet geven voor hij die schijf ziet.
ieeeepppppp :P
Heb 'm in m'n klauwe nou:
SEAGATE
model ST3491A
Drive parameters: 899 cyl-15 heads-62 sect-428.1 MB
Een 486 met een voor die tijd behoorlijk schijf volgens mij.
Iemand die 'm toevallig kent?
Een medalist lees ik op seagate.com, is da wat?
SEAGATE
model ST3491A
Heb hier ook een Seagate liggen, een ST3290A 249MB schijfje. Zat in mun allereerste eigen PC, een 386DX33 uit 1992. Voor vroeger was het inderdaad al heel wat. Maar Windows 3.11 nam ook niet zoveel ruimte in beslag...
Hier staat je schijf:
http://www.seagate.com/support/disc/ata/st3491a.html
Hier staat je schijf:
http://www.seagate.com/support/disc/ata/st3491a.html
'k heb 'm ook gevonden thx anyway.
hmm.. 3800rpm is nie veel
hmm.. 3800rpm is nie veel
Wat moet je daar nu mee...:?
T zal best een goede schijf zijn geweest, gewoon Seagate, verder nix..
Maar om die nu in je pc te stoppen..
T zal best een goede schijf zijn geweest, gewoon Seagate, verder nix..
Maar om die nu in je pc te stoppen..
maar met andere woorden
Het kan gewoon er zal niets gebeuren
hoogstens dat je systeem wat trager wordt als je er WORD ofje SWAP bestand op gaat zetten
hoogstens dat je systeem wat trager wordt als je er WORD ofje SWAP bestand op gaat zetten
Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...
ja lekker idee hoor. NOT!!Op dinsdag 05 juni 2001 20:43 schreef Loran het volgende:
maar met andere woorden
beetje je swap op je traagste schijf zetten
die moet natuurlijk op je snelste schijf.
Tja, ik heb er ook zo een- 420MB; gebruik ik om data tussen PC's te karren die geen CDRW hebben. Traag als wat, maar goed, ik neem aan dat als je geld had voor iets snellers je het wel gekocht zou hebben.Op dinsdag 05 juni 2001 20:31 schreef [TLT]Lynx het volgende:
Laat ik het zo zeggen: ik merkte enorm het verschil tussen m'n nieuw 13.6GB 7200RPM en m'n oude 13.6GB 5400RPM schijf. Die Medaillist draait hooguit 3000...
Kortom, zo snel mogelijk vervangen. Maar tot die tijd trekt je sys het zeker. Maar traag.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Zeker dat ik hem ken. Zo een zat er bij mij ook in mijn 486'er.Op dinsdag 05 juni 2001 20:31 schreef [TLT]Lynx het volgende:
Heb 'm in m'n klauwe nou:
SEAGATE
model ST3491A
Toen ik er een andere schijf naast plaatste (1GB) ging ie steeds vager doen en na 3 dagen crashte die. Dus ik zou oppassen als je hem combineert met andere schijven.
Heb laatst nog een oude hd van een p100 in me Athlon gehangen, ging allemaal goed.
Whatever.
Verwijderd
Is het niet zo dat als je die schijf bij je 5400 rpm schijf op de IDE kabel zet de hele zooi langzamer wordt ?
Klinkt leuk, maar als je dat echt doet, dan kom je er pas achter hoe leuk het is. Het is zwaar klote. Die schijven kunnen niet eens tegen een stootje. Heb het zelf ook wel eens gedaan. Iedere 4 weken een nieuwe disk nodig.is een leuke uitwisselschijf
Als je hem aan de zelfde controller hangt. zullen ze allebij dezelfde ATA krijgen. dus waarschijnlijk pio4 oid. en dat is niet echt snel.Op woensdag 06 juni 2001 10:29 schreef gelly het volgende:
Is het niet zo dat als je die schijf bij je 5400 rpm schijf op de IDE kabel zet de hele zooi langzamer wordt ?
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
k heb laatst ook een 160mb !! hd in mn duron gehad.. werkt prima.. is wat langzamer dan de andere schijven... maar werkt goed en vertraagt niet zolang je hem niet aanspreekt
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Je ken die schijf er makkelijk in keilen, heb ik met een ibmmetje 170mb ook gedaan. Maar je moet hem niet aan je andere schijf hangen die op u33, u66 of u100 handen, want de langzaamste schijf word altijd gekozen kwa communicatie, dus dan wordt je hoofdschijf ook tragen, duss ff aan de ide controller (neffe je cdrom)
Pagina: 1