Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 21:00
De laatste tijd zit ik veel informatie op te zoeken over het overclocken van mijn pc. Op andere websites maar ook zeker het vertrouwde tweakers.net!

Nu zat ik gister in mijn BIOS te kijken en zag dat de default bussnelheid van mijn werkgeheugen op 1333mhz staat. Maar, mijn werkgeheugen heeft een snelheid van 1600mhz. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat mijn moederbord standaard op 1333 ingesteld staat en dat 1600 of 2133 een OC functie is.

Moederbord: P67A-C43
Geheugen: Corsair Vengeance 16gb
CPU: i5 2500K @ standaard 3,3ghz

Waar moet ik allemaal rekening mee houden bij het verhogen van de snelheid naar 1600mhz? Zijn voltages belangrijk als ik alleen deze snelheid verhoog of mag alles default blijven.

Binnenkort wil ik graag mijn CPU tussen de 4.0 en 4.5ghz gaan overclocken, is het verstandig dit eerst te doen of maakt het niet uit?

Bedankt voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:05
Je kan de 1333mhz gewoon op 1600 zetten zonder ergens aan te zitten. Dit heb ik ook gedaan met zowel een am3 systeem als met een 1150 systeem met precies hetzelfde werkgeheugen. En als je je processor gaat overclocken ben je alleen bezig met de multiplier en enkele voltages en niet meer met het geheugen.
Je hebt toch wel al een aftermarket cooler en niet de stock intel cooler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 21:00
Dankjewel voor je reactie.

Ik heb een aftermarket cooler ja. Weet niet precies welke, pc staat thuis en ik ben nu op mn werk. De voltages die ik uiteindelijk moet gaan aanpassen is nog een flink uitzoek werk. Eerst ga ik denk alleen de multiplier gebruiken tot 4.0ghz waarna ik 8uur met Prime95 test of hij stabiel is.

Welke dingen moet ik nu precies aan en uit zetten? Zoals Vdrop (load drop correction ofzo). Maar ik las ook dingen over dat hypertreading uit moet, max power consumption hoger en energiebesparingsmodus uit.

Vaak zijn tutorials verwarrend aangezien sommige dingen anders genoemd worden bij verschillende fabrikanten MoBo's. En er is natuurlijk geen tutorial te vinden met exact mijn systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48
Gewoon deze tutorial aanhouden en eventuele vragen in dat topic stellen, daarvoor is dat topic geschikt.
Voor je geheugen kan je gewoon de specificaties aanhouden die op de reep zijn geplakt en handmatig ingeven of gewoon het XMP profiel inschakelen en dan ben je er ook.

[ Voor 68% gewijzigd door Aardwolf op 27-08-2013 09:43 ]