celly 533 fcpga met wat voor mobo?

Pagina: 1
Acties:

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik denk erover om een celeron 533 fcpga te kopen vanwege de hoge overklokbaarheid en lage prijs. waarschijnlijk bouw ik er een waterkoeling bij, vooral voor de lol van het bouwen. welk moederbord kan ik het beste nemen? aantal pci/isa maakt niet echt uit, het gaat er vooral om dat ik er stabiel mee kan overklokken.

Verwijderd

Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou ik denk ik gaan voor de Abit BF6. Dit is een goedkoop en stabiel bord waarmee veel mensen al hele goede overklokresultaten hebben bereikt. En van dat geld wat je overhoudt door geen BE6 II te kopen, zou ik de CelII 566 MHZ kopen ipv de 533 versie.

• aatos
het scheelt inderdaad niet veel in prijs maar heb ik er veel meer aan? Heb ik bij een bf6 een converter nodig? (ik=junior tweaker)

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

Mex

Ik zou gaan voor de Asus CUBX, goed bordje. Je hebt geen convertor nodig (Beter te koelen dus)

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

Mex

ps. op een BF6 heb je inderdaad een slocket nodig.

• aatos
bedankt.. ik ga denk ik toch voor de bf6, veel over gehoord en omdat ik nog niet echt veel weet op dit gebied lijkt het me handig een systeem te hebben met veel gebruikte componenten, mocht er iets mis gaan dan komt er makkelijker een oplossing omdat er meer over bekend is.
wat voor videokaart raad je aan? ik zal te denken aan iets van 300 piek met wel 32 mb.

Verwijderd

Ik heb een slechte ervaring gehad met een CUBX in combinatie met de Celeron II. Ik had boot problemen zodra ik de vcore hoger als 1.7 V zette. Ik ben nu bezig met het aanschaffen van een abit BM6 een bx board met ppga socket, echter met de laatste bios kun je ook de nieuwe Celeron II's erop zetten. Ondertussen heb ik een Soltek board geleend waarin ik een asus converter gebruik. Met deze combinatie draai ik 566@952 een tijdje stabiel op 1.95 v, ik hoop dat dit echt stabiel zal lopen op de BM6, eventueel met de hulp van een peltier cooling.

mvg,

Roberto Koelewijn
Pagina: 1