Vpn met android, Fritz!Box 7170 en Windows 7

Pagina: 1
Acties:

• Valkaniac
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-12 13:54
Hoi allemaal,

Ik heb een VPN verbinding opgebouwd op mijn Windows 7 PC.
Ik heb echter het probleem dat op moment dat ik mijn mobiel (android 2.3) verbind dan kan ik ~1 minuut gebruik maken van de VPN en daarna is er geen verbinding met ook maar iets mogelijk, de VPN blijft echter wel actief.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Hier een lijstje met info:
Android 2.3
Fritz!Box 7170 met TCP 1723 en GRE geopend naar de Windows 7 PC
Windows 7 PC met de ingebakken VPN server.

Als er meer info nodig is hoor ik dat graag.

Valentijn,

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 06:46
Sorry, maar veel meer informatie is nodig. Wat voor type VPN gebruik je? (PPTP, L2TP/IPSec, iets anders?). Kan je wel een verbinding vormen als beiden op het zelfde netwerk zitten? Kan je wel een verbinding maken tussen andere apparaten en de VPN? Wat zijn de weergegeven foutmeldingen (als je verbinding maakt via een client die foutmeldingen weergeeft?)

• Valkaniac
Ik gebruik PPTP met codering.
Als ik op hetzelfde netwerk zit werkt het zonder problemen, via 3G van kpn echter gelijk weer problemen, verbinding maken gaat goed, maar na ~1 minuut/2-4 pagina's laden stopt hij met werken. Ga zometeen nog even een ander WiFi netwerk zoeken.
Enige foutmelding die ik krijg is van de default android browser: "Webpagina niet beschikbaar". Als ik een ping request verstuur vanaf mijn mobiel krijg ik nergens een reactie van, niet naar bijv, google, niet van een computer in het lokale netwerk van de VPN.
De VPN blijft echter nog steeds verbonden aan beide kanten
Als ik op de server kijk zie ik echter wel dat er pakketten verzonden en ontvangen worden via de VPN. Hier staan geen fouten bij

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 06:46
Kan het zijn dat dit gewoonweg deze bug in de android PPTP client is?

In ieder geval denk ik dat de fout uit gaat van je PPTP client. Android heeft helaas meerdere bekende fouten in de VPN clients (zowel PPTP als IPSEC). Volgens mij is voor de bug geen eenvoudige fix, hoewel je als je geroot is je andere VPN clients kan installeren, en er ook clients beschikbaar zijn die geen root nodig hebben (i.i.g. OpenVPN).

• Valkaniac
Ben inderdaad bang dat dat het probleem is :/ Dat word opzoek gaan naar iets anders. Of eindelijk mijn toestel een keer vervangen.
Bedankt voor je hulp!