HP printer kan niet Draadloos worden geinstalleerd de Router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 01:20
Ik heb een tijd geleden een HP Laserjet P1102w gekocht.

Het is een draadloos printer.
Ik heb altijd problemen met draadloos printen. Als ik met mijn iphone een print opdracht uitvoer dan duurt het 10 min voordat hij 1 pagina print.

Nou wil ik hem opnieuw installeren dan krijg ik telkens de volgende melding:

"De pinter kan niet communiceren met een draadloze router of toegangspunt op basis van de opgegeven SSID". :(

Hij ziet alle draadloze namen, als ik die van Ziggo of TP link router kies dan geeft ie die melding.....

Wireless Settings op mijn TP Link router:
Mode 11bgn mixed
Auto channel width
Max Tx Rate: 300Mbps

Mijn netwerk ziet er als volg uit:

Ziggo modem 192.168.178.1 ( SSID is aan )

TP link wr1043nd Router 192.168.1.1 ( SSID is aan ) ( ip range: 1.10 t/m 1.30 ( utp kabel is vanuit ziggo modem aangesloten op de WAN ). ( externe hdd via usb aangesloten voor FTP ).

CISCO E1200 router 192.168.1.2 ( utp kabel vanuit Lan naar Lan van TPLink / DHCP uit )
één vaste pc is hierop aangesloten met kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 15:47
Je *kan* in elk geval printen vanaf je iPhone, dus dat betekent denk ik dat je de printer van de laatste firmware hebt voorzien - maar controleer dat voor de zekerheid nog even.

Wat mij in elk geval opvalt: je hebt de TP-Link vanaf de Ziggo router op de WAN van de TP-link aangesloten. Daarbij werkt het wireless van de Ziggo router ook nog. Begrijp ik dan goed dat:
1) de Ziggo nog gewoon als router werkt, en
2) de TP-link ook als router is geconfigureerd?
... dus beide DHCP doen, beide NATten en routeren en zo?

Dan zou het mij niet verbazen als dat een bron van problemen is. Dubbel NAT en DHCP op je netwerk wordt afgeraden. Ik zou zelf de Ziggo door de helpdesk als bridge laten configureren, dan zijn de routerfuncties (en ook wireless!) uitgeschakeld. Goede kans dat dat een stuk beter werkt.

Het alternatief is om de TP-Link als wireless access point te configureren:
Zowel de TP-Link als Cisco en vast IP-adres binnen de 192.168.178.x range geven;
Beide DHCP uit;
Beide enkel op de LAN poort van het apparaat aansluiten, geen WAN van TP-Link of Cisco gebruiken. Dus LAN van Ziggo modem naar LAN van TP-Link; LAN van TP-Link naar LAN van Cisco.

Hoe dan ook, bedenk even welk van de apparaten je als router wilt laten werken - en zorg ervoor dat de andere apparaten dat NIET doen.

Maar goed, het lijkt mij niet dat het hier aan de printer ligt - meer aan de netwerk opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Bedankt voor je antwoord.
Ziggo modem staat beneden. Ik wil 2 wifi netwerken hebben. Beneden en boven.
Tplink en cisco staan boven.
Daarom heb ik op beide wifi aangezet. Maar ik begrijp dat ik van de Tplink een accesspoint moet maken.
Ga ik opzoeken hoe ik dat kan doen. Het lijkt me leuk om te doen.
Ik had nog een andere type tplink router/accesspoint en daar kan je makkelijk kiezen.

Ik ga jouw handleiding in mijn netwerk aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Even wat zoekwerk makkelijker voor je gemaakt:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
thanks voor de info.

ik heb de volgende netwerk opgezet en het werkt nu stuk beter.

ziggo modem 192.168.178.1 niks aan veranderd.

Tplink Router: Lan ip veranderd naar 192.192.168.1.2
WDS Bridge aangevinkt. vervolgens via Survey gezocht naar de Ziggo wifi en daarmee verbonden.
Bij SSID zijn de wifi gegevens van de Ziggo modem ingevuld ( SSID en wachtwoord.)
Bij BSSID ook nog de Mac-adres van de Ziggo modem ingevuld.
WIFI naam van de TPLink heb ik standaard gelaten, alleen beveiligd met wpa2 en een wachtwoord.
Firewall uitgezet.
Als laatste heb ik DHCP uitgezet.
Daarna pas utp kabel van Ziggo modem naar Lan van de TPLink.

CISCO Router:
IPadres veranderd naar 192.168.1.3
DHCP uit
SSID uit
via Lan verbonden met Lan van Tplink.

Printer is draadloos geïnstalleerd en kan snel printen via mijn iphone. Kortom alles werkt prima!!!

Nou heb ik nog aantal vragen.

1. Waarom kan ik niet meer inloggen in zowel Tplink en Cisco? Waarschijnlijk omdat ik DHCP heb uitgezet...maar corrigeer me plz.
(Ik ben vergeten om mijn HDD als FTP in te stellen in de TPLink... nou moet ik de Router weer resetten en alles opnieuw doen...)
2. HOE kan je of is een manier om toch te kunnen inloggen in de Routers? Ik heb geprobeerd met een statisch ip instellen, maar zodra dhcp uit is kan ik niet meer inloggen in die Routers...
3. Is mijn TPLink nu als Access Point ingesteld? waarom zie ik nog steeds 2 wifi namen dan?

[ Voor 11% gewijzigd door kardox op 31-08-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Wat mij opvalt en waarbij ik denk "Hmmm, zou ik anders gedaan hebben":

a) ik zou de TPLink en Cisco LAN IP adres in dezelfde range als de Ziggo gezet hebben: 192.168.178.2 en 192.168.178.3. Geen idee of dat nodig is, maar wellicht dat ze daardoor wel bereikbaar zijn.

b) wireless bridge zou ik zeker NIET hebben gekozen. Geen idee wat TPLinks definitie van een bridge is, maar volgens mij is het niet wat je nodig hebt. Ik zou vanaf de default settings het IP adres aanpassen, handmatig dezelfde wifi settings hebben ingevuld als op de Ziggo (incl. zelfde SSID, wachtwoord, security...) en enkel handmatig verschillende kanalen hebben gekozen (ziggo op kanaal 1, TPLink op 5 of zo).

Wat (3) betreft: wellicht dat 'ie nu een draadloze bridge heeft opgezet: een TP-Link access point die draadloze communiceert met het Ziggo modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:22
Je moet de TP-link een adres geven zoals bovenstaand bij vanaalten, gewoon je wifi instellen en dergelijke en dan de kabel van het modem naar een lan poort laten gaan in plaats van de wan

De TP-link is zo slim dat hij dan als AP/Switch gaat werken

Zelf heb ik ook een P1102W en die raakt in de war als hij bereik heeft op 2 netwerken met exact dezelfde naam, ik moet altijd even één wifi uitzetten als de P1102W verbinding moet maken. (Als je SSIDs voorheen gelijk waren kan dat dus ook het probleem zijn geweest)

[ Voor 8% gewijzigd door nooberke op 31-08-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Opnieuw aangepast.
tplink ip aangepast 178.2 kan nu benaderen en kan mijn hdd via usb delen
Bridge uitgezet en exacte WIFI gegevens van ziggo overgezet en hij functioneert als een Acces point! cool

Cisco router 178.3 gemaakt, op Bridge mode gezet... kan hem niet benaderen, maar is niet belangrijk. Vast pc is hierop aangesloten.

Nou kunnen de pakketten verdeeld worden via 2 Routers.
Vaste pc gaat via cisco
2 draadloze laptops en 1 smartphone via Ziggo modem en TPlink
FTP server via Tplink

Dat is ook wat ik ongeveer wou hebben. Bedankt vanaalten voor je advies, heb best veel geleerd hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Graag gedaan, leuk om te lezen dat het gelukt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooi :)

Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar dit heeft niets te maken met (overige) hardware, maar puur met hoe je je netwerk(en) inricht. Ik verplaats het topic dus naar Netwerken,

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1