Radio aansluiten op Motorola VIP1853 TV ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 16:28
Hallo,

Ik heb sinds kort een Telfort abonnement met de onderstaande gegevens:

Experia V8 box
Motorola VIP1853 TV ontvanger
Sony STR-DG510 versterker / receiver

Tv kijken is geen probleem maar nu wil ik graag ook de versterker/receiver aansluiten zodat ik ook radio kan luisteren maar het is me niet geheel duidelijk hoe ik dit moet doen en ik hoop dat iemand van jullie me hiermee kan helpen.

Onderstaand een afbeelding van de achterkant van de receiver en ik wil radio kunnen luisteren zonder dat ik de TV hoef aan te zetten dus dit moet geheel onafhankelijk van elkaar kunnen werken.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1266829553.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Toslink kabeltje tussen je Motorola en 1 van de 2 ingangen (ligt eraan welke vrij is), of een HDMI poort gebruiken.

Analoog aansluiten kan ook nog, maar ik gok dat de kwaliteit dan (iets) lager is, meestal is de D/A converter van een fatsoenlijke receiver beter dan die van een settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Hoi "DJSmiley",

Bedankt voor je snelle reactie en ik neem aan dat ik dus een kabeltje moet kopen die ik aansluit tussen "sat in" in de radio en "optical" in de Motorola?

Maar welke kabel moet ik dan hebben want daar zijn er dus ook weer verschillende van waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie ........

http://www.kabeltje.com/audio/optisch/optische-s

• bruce the boss
Oke, ik denk dat het gelukt is en ik heb een kabel aangesloten tussen de motorola en sony en nu moet ik dus altijd radio luisteren via het Motorola kastje of begrijp ik dat verkeerd.?

Het is dus niet mogelijk om dit via een "analoog" signaal te doen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
bruce the boss schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:37:
Oke, ik denk dat het gelukt is en ik heb een kabel aangesloten tussen de motorola en sony en nu moet ik dus altijd radio luisteren via het Motorola kastje of begrijp ik dat verkeerd.?

Het is dus niet mogelijk om dit via een "analoog" signaal te doen?
Yep, je Motorola box moet wel aan dan idd.

Analoog radio luisteren kan maar ligt aan je provider. Telfort levert het (na de overname van xms/lijbrandt) via Glashartmedia bij z'n glasvezelaansluitingen, dan heb je een coaxpoort op je modem.

Bij DSL pakketten of KPN heb je die mogelijkheid niet. Daar kun je geen extra TV's en/of radios aansluiten en moet je overal verplicht een stb bij huren/kopen/whatever.

Overigens is de kwaliteit digitaal ook een stuk beter, FM is vrij matig, via de stb haal je cd-kwaliteit.

• bruce the boss
Dan laat ik het hier mooi bij :)

Thx
Pagina: 1