HEX: Shards of Fate - MMO TCG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Alles wat je hieronder vindt heb ik via de officiële website gevonden. Mijn skills zijn niet goed genoeg om zelf een geweldige OP image in elkaar te zetten. Maar wil het graag met jullie hebben over deze aankomende game. In de zoekfunctie kon ik deze game nog niet vinden. Hieronder de informatie van de volgende site: HEX TCG

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pvymobgRQ-M]

Overview: HEX combines the amazing community and roleplaying aspects of a Massively Multiplayer Online Role Playing Game (MMO) with the compelling collectible and strategic gameplay of a Trading Card Game (TCG) to create an entirely new category of a game, the MMO/TCG. HEX will feature tournaments and events around the clock available worldwide. With real cash prizes, HEX is poised to be the definitive professional online TCG.
Afbeeldingslocatie: http://hextcg.com/wp-content/uploads/2013/01/HEX_ASSET_01.jpg

Create and customize your champion with talents, gear, and game altering abilities that revolutionize the Trading Card Game. Take up the side of good with either the heroic humans, noble coyotle, proud orcs, or the creative elves. If you have more sinister goals, then play as the destructive dwarves, zealous vennen, aggressive shin’hare, or cunning necrotic.

Battle The Most Advanced TCG AI Ever Created:
Afbeeldingslocatie: http://hextcg.com/wp-content/uploads/2013/01/HEX_ASSET_32.jpg

Advanced, cutting edge AI will challenge players of all skill levels while still being accessible. Cryptozoic hired the most experienced TCG AI expert in the world to build this system from the ground-up. In addition to the latest in TCG artificial intelligence, each opposing champion has a personality and approach to the game specific to that champion.

Over 350 Cards In Set 1:
Afbeeldingslocatie: http://hextcg.com/wp-content/uploads/2013/01/HEX_ASSET_21.jpg

Cryptozoic is a leading TCG publisher with years of experience building a real, fully featured, and balanced TCG (World of Warcraft TCG). HEX has the same attention to detail and offers the finest digital TCG experience available. You’ll get a free Starter Deck (a $10 value) upon account creation. In addition to the 300 cards available via the PVE campaign, there are over 350 cards to use in Set 1 which you can win in tournaments or find in Booster Packs.

Amazing Digital TCG Innovations:
Afbeeldingslocatie: http://hextcg.com/wp-content/uploads/2013/01/HEX_ASSET_33.jpg

HEX can do things a paper TCG can only dream of doing. Socket gems in cards to give them additional powers, use card powers to transform them into different cards mid-match. The Double Back makes each card an individual collectible. Cards gain experience and have individual achievements that allow you to unlock extended art and foil versions. Deck statistics give you instant feedback about your deck’s composition, its record, and other statistics.

Buy, Sell, Or Trade Cards, Gear, And Other Rewards In The Full Featured Auction House:
Afbeeldingslocatie: http://hextcg.com/wp-content/uploads/2013/01/HEX_ASSET_03.jpg

Are you wheeling and dealing? You can make trades in the chat client, or you can automate all your transactions in the Auction House. If you’re in need of that final card to complete your new deck or you’re looking to take some of that shiny gear and turn it to gold, this is the place for you

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mis wat linkjes enzo d-;

http://hextcg.com/

ga hem eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Done - staat in de OP.
Gisteren heb ik 50 dollar overgemaakt als Kickstarter. Daar krijg je de beta en pre-alpha versie en allerlei goodies voor terug. Benieuwd.

Hilarisch filmpje trouwens voor de Kickstarter.

[ Voor 12% gewijzigd door TheBuddha op 28-08-2013 16:40 ]

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeft deze game nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist donateur geworden en gezien het feit dat ze hun kickstarter budget behoorlijk ruim hebben overschreden, 2.300.000 i.p.v. 300.000, mag je toch aannemen dat ze er druk mee bezig zijn.

https://www.kickstarter.c...hex-mmo-trading-card-game

Wat ik wel jammer vind is dat ze zich voor de beta release (onbekend nog wanneer die is) eerst richten op PvP en pas later op de aangekondigde uitgebreide (honderden uren speelplezier) PvE campaign. Die campagne verwacht ik dit jaar niet meer, dus ik was vrij snel uitgespeeld en zit nu in de wachtmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Wil er iemand een beta key voor deze game?

Alle kickstarter backers hebben één extra beta key gekregen op uit te delen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Moet ik dit als een hearthstone concurrent zien alleen dan iets diepgaander?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ergens wel, maar het is toch eerder meer zoals Magic TCG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40

Mauz1978

Console War Veteran

(jarig!)
DarthDavy schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:27:
Wil er iemand een beta key voor deze game?

Alle kickstarter backers hebben één extra beta key gekregen op uit te delen.
Ik zou er wel een willen, wil wel dit spel uitproberen. Wellicht een hearthstone vervanger :)...

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotgunbunny
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 20:17
Ik las dat de heren achter dit project zijn aangeklaagd door Wizards of the Coast, de makers van Magic The Gathering, omdat Hex teveel zou lijken op MTG. Vervolgens ben ik wat gameplay filmpjes op Youtube gaan kijken en moet ik WotC meer dan gelijk geven. Tot zover ik heb gezien is Hex gewoon een schaamteloze MTG kloon met wat online features er op geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Klopt ergens wel, maar als dit doorgaat is dit wel een gevaarlijk precedent. Veel games zijn gewoon schaamteloze klonen van elkaar. Mag deze game niet bestaan omdat het hard op MtG lijkt? Soit, deze discussie laat ik aan mijzelf voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webber
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik vind het echt jammer dat deze game door jullie zo afgeschreven wordt.

En schaamteloze MTG-clone ben ik het echt totaal niet met je eens. Lees eerst wat meer over de game en waar deze naartoe gaat. Om iets een clone te noemen moet je wel eerst verschil maken tussen een Trading Card Game in general en Magic The Gathering. Nou echt conceptueel lijkt het bar weinig op MTG. ;)

Daarnaast komt er een volledige PVE environment in de vorm van MMOTCG.

Anyway, het is nu een soort van open-beta. Ze noemen het no-key-beta, maar willen nog niet groots een campaign starten omdat het écht nog wel beta is. :)

Ik ben Kickstarter en zie deze game echt wat worden. Ik heb dan ook alle bugs meegemaakt sinds dag 1 van alpha, en alle nieuws meegekregen. Ik geef toe dat voor de nieuwe spelers de eerste indruk misschien wat saai lijkt, maar de game zit uiteindelijk wel echt goed in elkaar. 8)

Edit: Trouwens de OP geeft ook een beetje een vertekend beeld, echt elke ding wat je op die plaatjes ziet heeft een rework gehad. Die plaatjes zijn echt van kickstarter of pre-alpha.

Waarom deze game goed is?

- Digital only

Omdat de game digital only is, ontstaat er een veel bredere designspace. Denk hierbij aan kaarten met Sockets, waar je een Gem in kan stoppen, die bijvoorbeeld +1 ATK +1 DEF geeft, maar alleen werkt als je een groene resource gespeeld hebt in die game (dus de Wild Threshold hebt).

Neem bijvoorbeeld de volgende kaart:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2ec0sjm.jpg

Waar je Gems in kan stoppen bij het bouwen van je deck

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/6f9q3m.jpg

Door een Sapphire of Sky in de Socket te stoppen, krijgt deze troop dus Flight. Dat niet alleen, met zijn ability kan hij een token maken die Speed krijgt maar ook de kracht van de Gem.

De volgende token zou dus Speed en Flight krijgen;

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2i6khw5.jpg

Daarnaast bijvoorbeeld een digital-only mechanic: Escalation

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/iviyp3.jpg

Waarbij er in dit geval een troop wordt gemaakt en direct op het bord geplaatst, waarna de Action dus escaleert, en de volgende keer 2 troops maakt. Na het spelen van deze kaart heb je dus alle 4 Crash of Beasts weer in je deck.

Deze troop komt er trouwens uit;

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/169rcc9.jpg

Zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen.

In PVE wordt het helemaal een madness als dit gereleased wordt.

- Multi platform

Nu beschikbaar op:

PC
Mac

In de toekomst ook op:

iOS
Android
Windows

- Pack Opening Experience

Elke "Booster Pack" bevat 15 kaarten waarvan 1 rare met een kans op een legendary. 1 Treasure Chest.

Het is nogal moeilijk om de animatie vast te leggen, maar ik heb het geprobeerd voor het idee :)

Je sleept een pakje naar de fontein

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/6qgp4w.jpg

De fontein eet het pakje op en spuugt kaarten uit

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/5d0x6o.jpg

Je krijgt een overzicht van je kaarten, waarbij je de rare of legendary moet klikken om hem om te draaien (zodat je hem kan zien)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/nfsigw.jpg

Als je je kaarten hebt bekeken en op OK klikt krijg je een Treasure Chest. Ook deze kisten kunnen varieren op rarity.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/iz6j2u.jpg

Elke chest geeft je de mogelijkheid om wat Gold (de ingame currency) te verkwisten aan een Roll in de Slots of Kismet. Hieruit kan je dan ook weer leuke prijzen winnen, zoals Sleeves, een Alternate Art kaart of zelfs een geheel nieuwe Booster Pack.

- Meer

En natuurlijk nog veel meer. Laat maar weten of jullie er nu al ietsje warmer van worden dan zal ik wellicht nog wat meer van de game laten zien :)

[ Voor 65% gewijzigd door Webber op 29-10-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoR
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2016
Door de post hierboven heb ik de game ook uitgeprobeerd.

Maar dit is natuurlijk gewoon mtg, wat ik niet erg vind want mtg is tof. Alle basis mechanics zijn gelijk alleen een beetje anders weer gegeven.

treshhold = color requirement in mtg
escalation = cumulative upkeep
swiftstrike = firststrike
etc.

Combat werkt ook hetzelfde, ik hoop dat ze er mee wegkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook geprobeerd maar eigenlijk weinig toevoeging naast mtg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webber
Nouja, zoals ik eerder al zei. Er is weinig specifiek aan MTG (dat niet voor de hand ligt) dat echt gejat wordt in Hex.

Het is meer een nieuwe TCG dan een MTG-clone. Om een clone te zijn moet je wel degelijk dingen echt overnemen. Ik zou wel eens een betere beargumentering willen horen.

Daarnaast is het nog beta en zijn slechts de basis pvp game mechanics geimplementeerd, en je natuurlijk komen er wat dingen overheen. Maar dingen als spellshield, crush, flight, tunneling (of hoe je het ook noemt) kan je natuurlijk moeilijk omheen. Dat heeft imo veel meer te maken met TCG Mechanics dan met MTG Mechanics. Omdat MTG natuurlijk op dit moment wel de grootste is, en er weinig andere goede voorbeelden zijn is het wel heel makkelijk om direct te zeggen "clone!". Het digital-only design space kent features die in magic nooit mogelijk zullen zijn i.v.m dat de kaarten echt gedrukt worden.

Na 20 jaar magic vind ik dat er prima plaats is voor een nieuwe TCG, zij het met wat overeenkomsten, maar zeker geen clone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webber schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:28:
Nouja, zoals ik eerder al zei. Er is weinig specifiek aan MTG (dat niet voor de hand ligt) dat echt gejat wordt in Hex.

Na 20 jaar magic vind ik dat er prima plaats is voor een nieuwe TCG, zij het met wat overeenkomsten, maar zeker geen clone. :)
7 kaarten om mee te beginnen. Decks zijn 60 kaarten. 5 kleuren, wit rood groen zwart en blauw. Countermagic in blauw, deathmagic in zwart, vliegers in blauw, beschermingsmagic in wit, direct damage in rood. Daarnaast zijn er artifacts. Tevens zijn er kaarten (Giant Growth) die 1-op-1 gekopieerd zijn van Magic.

HEX is de definitie van een kloon. Het bouwt wat dingen er boven op, maar het hele spel is nagenoeg een 1-op-1 kopie van Magic. Er zijn genoeg TCGs die wel nieuwe dingen proberen, maar dit is er geen. Als je alle overeenkomsten wil zien, lees dan even de aanklacht van Wizards of the Coast. Daarin staat in heel veel pagina's uitgelegd welke elementen er gekloond zijn. En ja, dat zijn er extreem veel.

Nou maakt mij dit niet veel uit als mensen het leuk vinden, maar roepen dat dit geen kloon is komt een beetje fanboyish over, objectief gezien is dit niet meer dan Magic 2.0.

Zelf heb ik een beta account en vind ik het tegenvallen. Een grote klacht die ik had bij MTGO was dat je eigenlijk niets kon doen zonder geld in te leggen. Hier is dat precies hetzelfde. Om kaarten te krijgen heb je boosters nodig. Ik heb 2 drafts gedaan, welke omgerekend denk ik zo'n 4 euro kosten, waar je -net als in MTG- alleen wint als je echt wint. Wordt je 2e of 3e, verlies je netto currency. Hoewel goedkoper als MTGO, is het vooralsnog (tot een maand geleden, sindsdien niet meer gespeeld) niet mogelijk om zonder geld verder te komen. Na de vele F2P cardgames die de laatste tijd zijn uitgekomen, waar je ook met veel spelen langzaam dingen wint, vind ik dit een erg groot gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webber
Ja nou ik ben misschien wel een beetje fanboy van Hex en dat is ook geen geheim.

WOTC is natuurlijk zelf fanboyish van hun eigen game, dat begrijp je natuurlijk wel hè. HexEntertainment heeft trouwens zelf ook een statement gedaan. MTG heeft natuurlijk geen patent op het woord countermagic. En als HexEntertainment deze actie overeenkomstig heeft gemaakt met die van MTG betekend dat natuurlijk ook niet direct dat ze het auteursrecht schenden. Als ze zelf tot de conclusie zijn gekomen dat een counter kaart op deze manier gemaakt moet worden is er niets aan de hand. Ik geef WOTC natuurlijk geen ongelijk om er iets mee te proberen.
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:31:
[...]
7 kaarten om mee te beginnen. Decks zijn 60 kaarten. 5 kleuren, wit rood groen zwart en blauw. Countermagic in blauw, deathmagic in zwart, vliegers in blauw, beschermingsmagic in wit, direct damage in rood. Daarnaast zijn er artifacts. Tevens zijn er kaarten (Giant Growth) die 1-op-1 gekopieerd zijn van Magic.
7 kaarten om mee te beginnen en 60 kaarten in een deck is puur balance. Als jij goed in zulke mechanics zou duiken zou je ook op 6, 7 of 8 kaarten komen en 40~60 kaarten in het deck.

Sapphire, Ruby, Diamond, Nature, Death/Blood, zeg nou eerlijk, hoeveel games gebruiken deze dingen. Vele kaartspellen, vele mmorpgs. Deathmagic/Necro heeft ook in elk spel altijd donkergroen of paars of zwart gehad. Ruby wordt ook vaak geassocieerd met vuur en pure damage. Echt niets nieuws. Ik vind het persoonlijk ook niet verassend dat je overeenkomstige kaarten krijgt zoals +1+1/+2+2/+3+3 this turn/permanent. En ja nou dat de ene giant growth heet en de andere wild growth valt inderdaad wat voor te zeggen van jouw kant.

Over drafts:

Bij drafts open je je eigen pakjes. Je inleg is 3 pakjes en 100 platinum (1USD). De 3 pakjes open je om je deck mee te maken. De 100 platinum betaal je om kans te maken om pakjes terug te winnen. Na 1 win krijg je 2 pakjes, 2 wins 3 pakjes en 3 wins 5 pakjes. Deze hebben vervolgens allemaal een kans om ook een primal pack met zich mee te brengen. Een primal pack bevat minstens 2 legendary kaarten en voor de rest rare kaarten.
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:31:
[...]
Hoewel goedkoper als MTGO, is het vooralsnog (tot een maand geleden, sindsdien niet meer gespeeld) niet mogelijk om zonder geld verder te komen. Na de vele F2P cardgames die de laatste tijd zijn uitgekomen, waar je ook met veel spelen langzaam dingen wint, vind ik dit een erg groot gemis.
Hex in tegenstelling tot MTG krijgt juist wél een F2P manier, om door veel spelen langzaam dingen te winnen. PvE wordt volledig Free2Play. Alle PvE kaarten kunnen worden verkocht voor zowel gold als platinum. Deze currencies kunnen beide gebruikt worden om ook PvP kaarten te kopen. Het is echt net uit closed beta, en de productie duurt langer dan verwacht, dus daar zal je helaas inderdaad nog even geduld voor moeten hebben.

Sterker nog, als je het na een investering in PvP een beetje goed doet is de game vrij self-sustaining. Juist door digital-only features zoals primal packs, chest rolls, etc. Dit kan natuurlijk nog drastisch veranderen door de AH en de waarde die men hecht aan Set1.

[ Voor 37% gewijzigd door Webber op 02-11-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoR
Waarom lukt het Solforge, Heartstone, YuGiOh en Might and Magic Duel of Champions dan wel andere mechanics te verzinnen binnen het TGC/CCG genre?

Er zijn zoveel design aspecten waar je keuzes in kan maken, maar die worden gewoon bij hex hetzelfde gelaten als in MTG. Voorbeelden: Creatures niet kunnen aanvallen maar de player, positie van kaarten, de getallen van power/thoughnes, waarom uberhaupt power toughness, waarom 5 kleuren, etc.
Het is echt niet zo dat als je een TGC/CCG game maakt dat je je daar aan moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webber
Solforge en Hearthstone zijn dan ook geen TCGs maar CCGs. Deze 2 zijn ook nauwelijks vergelijkbaar. YuGiOh en Might and Magic Duel of Champions ken ik zo niet.

Neem nou bijvoorbeeld Pokémon, wat wel een TCG is. Deze heeft bijvoorbeeld ook decks van 60 kaarten, beginnen met 7, en de energie kaarten komen ook wel wat overeen. Ook troops, actions, evolueren etc.

Ik kan opzich wel in jullie argumenten komen, maar dan heb ik eigenlijk de volgende 2 vragen;

- Als je een traditionele trading card game wilt maken (zoals magic en pokemon). en je wilt niet afwijken van de 60 kaarten, 7 om mee te beginnen, en het gebruik van resources, troops en constants. Wat mag dan volgens jullie niet en wel?

- Volgens mij hangt het auteursrecht van software heel erg af van designkeuzes die gemaakt worden en onderbouwd kunnen worden. Wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoR
- Van mij mag alles niet of wel. Is meer of kwestie of hasbro/wizards het cool vindt lijkt mij.

- Auteursrecht van software is sowieso vreemd. Zodra je iets deeld met de wereld is het lastig nog iets van jezelf te noemen. Maar dat is een beetje offtopic lijkt me.

Nogmaals ik ben blij met HEX ookal lijkt het enorm veel op MTG, ik ga mezelf alleen niet voorliegen dat het conceptueel het bar weinig lijkt op MTG of dat CCG niet te vergelijken zijn met TCG's komop het zijn allebij kaartspelen bij de ene kan je ze alleen ruilen/kopen/verkopen en bij de andere niet.

MTG is een goed kaartspel en daarmee tegelijk HEX dus ook. Als de PVE er is ga ik het nog wel een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williekeilen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik kwam dit spel afgelopen weekend toevallig tegen.

Het heeft inmiddels een uitgebreide gratis PvE campaign, waar ik me prima mee vermaak.
Met deze campaign kan je een heleboel kaarten en gold bij elkaar spelen, die dan de basis vormen voor je PvP deck.

Ook is er een sort PvE arena waar je zoveel mogelijk tegenstanders moet verslaan voor gold en kaarten.

Tenslotte is er een auction house waar je kaarten kan kopen en verkopen tegen gold of platinum.
(gold verdien je ingame en platinum koop je voor echte euro's)
Pagina: 1