Betrouwbare mail providers (privacy)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:17
Wat zijn tegenwoordig goede betrouwbare mail providers.

Na al het gedoe met Google Mail die je mail analyseert en NSA perikelen waarin iedereen meeleest dacht ik maar eens over te stappen naar een goede mail provider die secuur omgaat met privacy en het liefst is gelokaliseerd in een land waar ook secuur wordt omgegaan met privacy. (secuur als in, niet zonder rechter en zolang ik geen rare dingen doe, geen enkele rechter toestemming zal geven om mijn mail in te zien)

Ik begrijp dat mail nooit echt veilig is omdat ook nog met de ontvanger hebt te maken maar ik blijf de gedachte een beetje naar vinden dat iemand zomaar mijn mail zou kunnen lezen (bij Gmail)

Als ik zoek kom ik eigenlijk alleen hushmail.com tegen waar je ook tegen betaling je eigen domein kan toevoegen. Daar zouden er toch meer van moeten zijn? Iemand een idee?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huur een VPS. Dan kun je alles zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Host je eigen mail server? Moet je wel eerst een domein hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Ja eigen server is inderdaad een optie. Ook lange tijd gedaan maar dan ben ik zelf verantwoordelijk voor de juiste instellingen en security updates. Ik heb liever een hosted oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:51:
Dan is een dedicated server betrouwbaarder.

Op https://prism-break.org/ staan nog wat suggesties voor e-maildiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimDJ schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:53:
Ja eigen server is inderdaad een optie. Ook lange tijd gedaan maar dan ben ik zelf verantwoordelijk voor de juiste instellingen en security updates. Ik heb liever een hosted oplossing.
Does not compute. Jij wilt privacy? Dan moet je niet iemand anders dat soort dingen laten regelen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Daar zit wat in, gulden middenweg is eigenlijk wat ik zoek. Niet een standaard hosting provider of google for domains.

Hushmail klinkt mij aardig goed in oren met ge-encrypte opslag, maar dat zou niet het enige alternatief moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Wat Cheatah zegt, als jij 100% privacy wilt moet je zelf gaan hosten, als je op andere servers gaat hosten, dan is je privacy meteen weg. En encryptie stelt niks meer voor tegenwoordig, alles is zo te decrypten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:51:
Dat lost het probleem aan de andere kant (Ontvanger) ook niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimDJ schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:59:
Hushmail klinkt mij aardig goed in oren met ge-encrypte opslag, maar dat zou niet het enige alternatief moeten zijn.
Leg eens uit wat encrypted storage voor meerwaarde heeft als anderen op die server kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
Dat iedereen zijn mail encrypted wordt opgeslagen op die server met je eigen wachtwoord als key. Heeft inderdaad weinig meerwaarde behalve als je nooit zou inloggen... Wat op zich wel extra is is dat nieuwsgierige werknemers of hackers niet je mail kunnen lezen totdat ze een keer je wachtwoord opvangen en gebruiken.

Ok eigen dedicated server is inderdaad de veiligste oplossing... toch maar weer eens overwegen.

die prism-break.org heeft inderdaad een uitermate mooi overzicht van tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hushmail staat al een tijdje onder het oog van de US gov. Zijn al een aantal raids geweest. Andere alternatieve zijn countermail of securenym. Eigen dedicated server is vrij veel moeite en kosten -- alternatief is een VPS huren bij een offshore provider en daar je eigen stuff op runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
En wie zegt dan dat het verkeer van en naar het datacenter niet wordt onderschept?
En bij een eigen server, wie zegt dat de verbinding van de ontvanger niet wordt afgeluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kan je wel hele doemscenario's bedenken. Eigen dedicated server? Lopen ze de colo in en nemen ze hem in beslag, als je zo interessant voor hun bent. Of dat ze bij de domein registar de MX-records omleiden en vervolgens weer doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:46
En dan, dan heb je je eigen server voor mail, goed beveiligd... als je allemaal contacten hebt met een gmail, hotmail of misschien wel een UPC mailadres... dan belanden al jouw e-mails nog steeds bij een onbetrouwbare partij.

Het heeft weinig zin om de helft van de communicatie te beveiligen als je geen idee hebt wat er bij de andere helft gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dus public keys gaan uitwisselen met iedereen die jou mag mailen en met wie je wilt mailen. Als je dat doet, dan boeit het ook niet meer waar je mail staat, als je encryptie maar sterk genoeg is. En dan kun je gerust Gmail gebruiken, of wat je maar wilt.

In tegenstelling tot wat torgal21 zegt is het prima mogelijk je spullen sterk te versleutelen. Het moeilijkst is om iedereen te leren hoe ermee om te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:46
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:20:
In tegenstelling tot wat torgal21 zegt is het prima mogelijk je spullen sterk te versleutelen. Het moeilijkst is om iedereen te leren hoe ermee om te gaan.
In een wereld waarin iedereen maar een facebook account neemt en bijna niemand zich druk maakt om privacy ('ik heb niets te verbergen, dus waarom zou ik...') is het bijna onbegonnen werk om mensen om te leren gaan met mail encryptie. Hopeloze zaak, vrees ik.

Zijn er hier daadwerkelijk mensen die met vrijwel al z'n contacten encrypted mailt?

[ Voor 7% gewijzigd door vanaalten op 27-08-2013 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:20

ShadowBumble

Professioneel Prutser

vanaalten schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:07:
Zijn er hier daadwerkelijk mensen die met vrijwel al z'n contacten encrypted mailt?
Nope jammer genoeg alleen de mensen die het snappen heb ik de signatures van ;) overigens is dit misschien 10% van mijn totale contacten lijst.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het wel even geprobeerd maar blijkt toch lastig te zijn voor sommige mensen, velen zien er ook de noodzaak niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ziet dat google met name SSL certificaten verhoogt naar 2048 bits dan denk ik dat de hedendaagse encryptie niet afdoende is voor een echt willende goverment die weten wil wat jij emailt.

M.a.w als de rest niet met je meewilt heeft encryptie ook weinig zin ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik denk dat je het beste even kan kijken bij bijv. http://neomailbox.com/services/secure-email

Daarnaast is er hier een hele tabel met voordelen van een hoop privacy-bewuste email providers naast elkaar: http://prxbx.com/email/

• TimDJ
Ik heb uiteindelijk gekozen voor neomailbox. Voor eenmalig $ 15,- kun je je eigen domeinnaam koppelen aan je account die $ 49.- per jaar kost. Alles werkt goed. Webmail is niet fantastisch maar dat zou ik toch vrijwel nooit gebruiken. Wat wel aardig is is dat de smtp server je IP en Mail client uit de headers haalt dus de ontvanger niet je IP weet.

Verder goede ondersteuning via email ontvangen.

Thnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien beetje laat, maar je kan toch ook emails versleutelen? Het is alleen jammer dat het niet zo populair is om een vervelende reden. maar als je anderen zou dwingen hun emails ook eens te versleutelen... Zo moeilijk is het eigenlijk niet. Alleen vraagt dit in het begin een uurtje om te zien hoe het allemaal in elkaar zit. Je kunt het zelfs bijna zodanig automatiseren dat mails vanzelf worden ontsleuteld. Het is eigenlijk zelfs leuk om emails versleuteld te verzenden/ontvangen en ook makkelijk.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 16:34 ]

Pagina: 1