Caiway / Router / netwerkkaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-03 13:31
Goedeavond,

Ik heb sinds een aantal weken last van het feit dat mijn pc van het internet wordt geknald, dit duurt steeds maar een seconden of wat voordat hij het weer terug weet te pakken.

Dit probleem is tijdens het gamen verschrikkelijk en het is onregelmatig, het ene moment is het dagen niks en soms (zoals nu) is het constant.

Eerst dacht ik dat het mijn provider was, dit omdat Caiway in ambacht met stipt het meest waardeloze is wat een mens kan krijgen. Echter kan je de helpdesk 12 jaar lang bellen zonder dat je er maar iets van opschiet.

Na veelvoudig gevloek ben ik verder gaan kijken en het viel op dat de lampjes op mijn onboard netwerk kaart uitgingen als het gebeurde net alsof het uitviel. Gelijk een nieuwe netwerkkaart gekocht en het probleem was zo ongeveer 2 uur verholpen. Nu het probleem reeds aanhield heb ik ook maar eens de router vervangen, ik had de Sitecom gaming router 2 maar het vertrouwen in Sitecom was bij mij al weg.

De router is vervangen voor een Router van Asus afgelopen vrijdag en alles ging goed tot een uur geleden waar de problemen er weer opeens zijn.

Als League of legends fanatic ben ik graag online en weet hoe frustrerend het is als iemand heel de tijd disconnect. Heeft een van jullie geniale tweakers een oplossing voor dit probleem. Zelf begin ik te twijfelen aan de drivers..

mvg,

Jasper

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluxpuck
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 09:48
Ik heb hier ook last van gehad. Na veel telefonisch contact is er een monteur gekomen die wat connectoren heeft vervangen, waarna het probleem verholpen was. Altans, dat dachten we. Nu een maand later hebben we weer hetzelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40

lier

MikroTik nerd

Als ik bovenstaande lees dan heb ik het idee dat het helemaal niets met Caiway te maken heeft, maar alles met je pc.

Eerste wat ik zou testen:

- treedt het probleem op met een andere kabel?
- treedt het probleem ook op als je een andere pc/laptop op de kabel aansluit?

Heb je al in de eventlog gekeken?
Eerst dacht ik dat het mijn provider was, dit omdat Caiway in ambacht met stipt het meest waardeloze is wat een mens kan krijgen. Echter kan je de helpdesk 12 jaar lang bellen zonder dat je er maar iets van opschiet.
Er zijn veel wisselende ervaringen met Caiway, je wil niet weten hoe vaak problemen met de eindgebruiker te maken heeft!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:25

Brons

Fail!

Heb je de ethernetkabel vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
Welke ledjes branden er op je modem als deze storing optreedt? Wil je je computer eens direct aansluiten op je modem, om te kijken of je verbinding dan wel stabiel is?

Overigens ga ik mee met de mensen hierboven, vervang of test je ethernetkabel eens (kan Caiway op afstand helaas niet bij COAX modems).