• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een HTPC om XBMC op te draaien als vervanging voor m'n PCH-A200.

Nu zijn er zoveel verschillende systemen met verschillende specs dat het me niet duidelijk is wat nu nodig is om XBMC netjes te kunnen draaien zonder gezeik.

Wat ik zoek
  • Kant-en-klaar doosje, (zoals b.v. Zotac deze verkoopt)
  • Snel genoeg om alles af te spelen wat ik er tegenaan gooi (Bluray/remux met DTS-HD MA/Dolby TrueHD). (M'n PCH hapert nogal eens als ik content afspeel met hele hoge bitrates)
  • Stil, liefst fanless
  • Bitstreamen audio via HDMI
  • IR remote
  • Moet XBMC (Linux) kunnen draaien zonder al te veel gedoe en getweak.
  • Mag niet draaien op Windows (of een ander desktop-OS). D.w.z. het moet werken als een appliance en niet als een PC waar een app op draait.
Iemand een tip ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik wacht persoonlijk op de nieuwe versie NUC van Intel. De huidige schijnen alles probleemloos af te kunnen spelen. Maken weinig geluid en zijn lekker snel. Ik heb gelezen dat in Q3 een nieuwe versie komt met waarschijnlijk Haswell. Hiermee moet hij zuiniger worden en stiller, alsmede iets sneller. Daarnaast zijn er geruchten van een fanless model. Dit met een SSD is uiteraard ultiem.

Misschien handig om je daarin te verdiepen?

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Topicstarter
Klinkt interessant.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nieuws: Derde generatie NUC van Intel krijgt Haswell en normale sata-connector

Het fanless model zal niet van Intel zelf af gaan komen zoals het zich aan laat zien, maar zal tot stand kunnen komen door het moederbord in een specifieke NUC ventilatorloze behuizing te plaatsen, zoals deze; http://www.techpowerup.co...cases-in-three-trims.html

Dit type behuizing kan ook met een huidige NUC gebruikt worden (Celeron en i3 uitvoering)

Testing, one, two ...