Cooler in een houten kast, met temperatuur sensor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoers
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 11:00
In mijn houten kist (als tv meubel) zit een switch, modem, apple mac-mini en de tv tuner.
Het wordt dus nogal warm, met name als de mac-mini aanslaat en we tv-kijken (tv tuner aan staat. Dat ding vreet energie)..

Om de boel koel te houden zou ik een cooler willen monteren in de zijkant van de kast, die er koude lucht doorheen blaast, maar alleen aanslaat als de temperatuur boven x graden is.

Eventueel kan dit geregeld worden via de USB uitgang van de mac-mini, die staat altijd aan (standby), maar hoeft niet. Bij Conrad al gekeken, maar weet niet precies waar ik op moet zoeken. Zijn er grote ventilatoren op 5volt (en via USB te regelen) of beter om een 12v exemplaar met temperatuur sensor op te kop te tikken, wie weet hoe/wat ?

happy 2023 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 21:33
Waarom neem je er niet een die constant aan staat maar je niet hoort? Als je in de achterkant bijv. een 200mm fan kan laten draaien en dan op 500-600 rpm hoor je er niks van hoor, en het zal meer dan voldoende koeling geven

[ Voor 11% gewijzigd door improperBunny op 26-08-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 20:51

TommieW

Numa numa.

Je zou natuurlijk voor de Tweaker manier kunnen gaan, en een temperatuursensor nemen, er een relais/transistor op aansluiten. Op het relais/transistor kan je dan een fan aansluiten. :)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoers
als hij contant aanstaat met een verbruik van 10watt (?) is dat beetje zonde qua energie verbruik, dan wil ik best een sensor erbij kopen. Zou dit niet als set leverbaar zijn ?

happy 2023 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 21:33
Een fan gebruikt geen 10 watt hoor, zeker niet als hij langzaam draait of op 5v draait, dan gebruikt hij niet meer dan een pi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoers
op 5 watt zou ik hem met USB kunnen koppelen, of is dat niet haalbaar ? Ben benieuwd of er al zo'n oplossing is..

happy 2023 !

Pagina: 1