Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ontwikkelaars laptop budget tot 1700

Pagina: 1
Acties:

• neothor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik ben op zoek naar een nieuwe werklaptop voor het ontwikkelen van software. De laptop zal elke werkdag meegenomen worden in het openbaar vervoer. Mobiliteit en stevigheid zijn dus belangrijk naast snelheid. Een eis vanaf de werkgever is dat er 3 jaar next business day onsite garantie op zit. Dit laatste is behoorlijk limiterend.

Eisen
  • 3 jaar next business day onsite garantie
  • Tussen de 13" en 15"
  • Minimaal 8 GB geheugen
  • Fatsoenlijke SSD
Voorkeuren
  • Geen Intel videokaart. Alhoewel er voornamelijk op gewerkt word is af en toe een spelletje kunnen spelen fijn
  • Full HD scherm
Mogelijkheden

Latitude E6530
  • Intel Core i5-3340M
  • NVIDIA NVS 5200M
  • Full HD
  • 8GB Ram
  • 128GB Hdd
Dit is de standaard vanuit de werkgever. Zover de specs zijn een prima laptop maar sinds de mogelijkheid er is wil ik graag verder kijken en heb toch wat minder goede ervaringen met Dell. Al hoeft dat natuurlijk niets over dit model te zeggen.

Lenovo Thinkpad T530
  • Intel Core i7-3630QM
  • NVIDIA NVS 5400M
  • 1600x900
  • 8GB Ram
  • 256GB Hdd
Met deze samenstelling zit ik iets boven het budget maar dat is te overzien. Gekozen voor lenovo thinkpad omdat deze worden aangeschreven als hele stevige laptops. Geen persoonlijke ervaring maar vrienden wel.
Verder gekozen voor een grotere SSD en een i7 ipv een i5. Nadeel is wel de kleinere resolutie.

Deze laptop ligt op het moment voorkeur.

Andere laptops
Ik heb veel andere laptops bij de kop gehad zoals laptops van Sony, Acer, Asus, Samsung en ook BTO. Echter loopt het steeds stuk op de garantie eis van de werkgever.

HP heeft dat volgens mij wel maar wat ik kan vinden qua reviews scoren de laptops van HP niet al te best.

Uiteindelijk mijn vraag
Welke andere merken, modellen of samenstellingen zouden ook in aanmerking komen. Dit is een beetje een laatste check.

Last.fm | LinkedIn | Twitter

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:29

ChillPascal

In the end...

Ik vind dat je toch wel weinig eisen stelt voor je budget.
Persoonlijk zou ik met niks minder genoegen nemen dan het volgende:
- i7 QM
- Full HD (Echte aanrader)

Hoe dat met garantie zit durf ik zo niet te zeggen, wellicht dat je daar de desbetreffende webshop voor kunt benaderen. Verder kun je dit er volgens mij bij Dell zo bij kopen.

Enkele opties:
Asus N56VB-S4054H
Haal de optische drive eruit, zet er zelf bijv een 250GB Samsung 840 Evo in, op de plaats van de HDD welke je in een caddy stop op de plek van de optische drive.
De totale kosten blijven onder de €1100,-

Indien je toch opzoek bent naar een meer portable model, Dell XPS 13. Beide modelen zijn i.c.m. de kortingsbonnen en trukjes onder de €1000,- te krijgen.

• neothor
Ik kwam er al snel achter dat veel eisen behoorlijk beperkend is. Wat betreft de garantie dat is de belangrijkste eis en ben ik mee begonnen. Enige die ik kan vinden die dat aanbieden is Lenovo, Dell, HP en Toshiba. Asus valt daardoor af.

Ik heb zitten kijken naar de XPS 15 maar die is niet meer leverbaar. de 13 variant niet bekeken. Kan ik even naar kijken.

Verwijderd

De N56 heeft geen next business day garantie. Daarvoor moet je echt bij dell of lenovo zijn. Verder is de XPS 15 een miskoop van een laptop. Geen overdrijving. zorg er verder in elk geval voor dat je een 1080p scherm te pakken hebt. Ik heb het liefst nog hoger.

Met jouw budget zou ik kiezen voor de latitude E6540, of de thinkpad T530. De latitude kan je krijgen voor €1300 met i7-4800QM, hybrid hdd, 8GB, 1080p scherm, 9-cel accu en HD 8790m met kortings hacks.. Wat de thinkpad kost kan je de website van lenovo controleren. Ik zou persoonlijk zo snel mogelijk de harde schijf vervangen door een SSD, dat leid niet tot verlies van garantie.

De voordelen van de latitide zijn dat de CPU iets krachtiger is en de garantie van dell beter te boek staat. Hij heeft ook een numpad. De thinkpad is lichter en bevat een veel beter touchpad en scherm. Ik zou voor de laatste gaan. De grootste reden dat ik nu een E6520 heb is dat ik hem enorm goedkoop van iemand kon overnemen.

• neothor
De volgende configuratie zit 135 boven het budget. Is opzich te overzien.

Lenovo T530 met
  • Intel Core i7-3630QM Processor (6M Cache, up to 3.40 GHz)
  • Windows 8 64
  • 15.6" FHD (1920 x 1080) LED Backlit AntiGlare Display, Mobile Broadband Ready
  • NVIDIA NVS 5400M Graphics with Optimus Technology, 1GB DDR3 Memory
  • 8 GB DDR3 - 1600MHz (2 DIMM)
  • UltraNav without Fingerprint Reader
  • 256GB Solid State Drive, OPAL SATA3
  • DVD Recordable 8x Max, Dual Layer, Ultrabay Enhanced w/ SW Royalty for Windows 8
  • 6 Cell Li-Ion TWL 70+
  • Bluetooth 4.0 with Antenna
  • ThinkPad 1x1 b/g/n
  • 3YR Onsite Next Business Day