Ik ben op zoek naar een nieuwe werklaptop voor het ontwikkelen van software. De laptop zal elke werkdag meegenomen worden in het openbaar vervoer. Mobiliteit en stevigheid zijn dus belangrijk naast snelheid. Een eis vanaf de werkgever is dat er 3 jaar next business day onsite garantie op zit. Dit laatste is behoorlijk limiterend.
Eisen
Latitude E6530
Lenovo Thinkpad T530
Verder gekozen voor een grotere SSD en een i7 ipv een i5. Nadeel is wel de kleinere resolutie.
Deze laptop ligt op het moment voorkeur.
Andere laptops
Ik heb veel andere laptops bij de kop gehad zoals laptops van Sony, Acer, Asus, Samsung en ook BTO. Echter loopt het steeds stuk op de garantie eis van de werkgever.
HP heeft dat volgens mij wel maar wat ik kan vinden qua reviews scoren de laptops van HP niet al te best.
Uiteindelijk mijn vraag
Welke andere merken, modellen of samenstellingen zouden ook in aanmerking komen. Dit is een beetje een laatste check.
Eisen
- 3 jaar next business day onsite garantie
- Tussen de 13" en 15"
- Minimaal 8 GB geheugen
- Fatsoenlijke SSD
- Geen Intel videokaart. Alhoewel er voornamelijk op gewerkt word is af en toe een spelletje kunnen spelen fijn
- Full HD scherm
Latitude E6530
- Intel Core i5-3340M
- NVIDIA NVS 5200M
- Full HD
- 8GB Ram
- 128GB Hdd
Lenovo Thinkpad T530
- Intel Core i7-3630QM
- NVIDIA NVS 5400M
- 1600x900
- 8GB Ram
- 256GB Hdd
Verder gekozen voor een grotere SSD en een i7 ipv een i5. Nadeel is wel de kleinere resolutie.
Deze laptop ligt op het moment voorkeur.
Andere laptops
Ik heb veel andere laptops bij de kop gehad zoals laptops van Sony, Acer, Asus, Samsung en ook BTO. Echter loopt het steeds stuk op de garantie eis van de werkgever.
HP heeft dat volgens mij wel maar wat ik kan vinden qua reviews scoren de laptops van HP niet al te best.
Uiteindelijk mijn vraag
Welke andere merken, modellen of samenstellingen zouden ook in aanmerking komen. Dit is een beetje een laatste check.