Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webpagina met 'copy to clipboard' knop

Pagina: 1
Acties:

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Ik zit te stoeien met het kopieren van tekst naar het clipboard vanuit de browser. Ik heb een webpagina waar wat stukken tekst op staan die gekopieerd moeten worden naar Whatsapp gesprekken. Het draait hier om een 'live action' spel waar groepen stukken tekst moeten opvragen via Whatsapp en hun groepsleider het juiste stuk tekst moet terug sturen. Om te voorkomen dat wij als groepsleider elk stuk tekst moeten gaan uit typen op onze smartphones heb ik een simpele website gemaakt waar de stukken tekst netjes in een lijstje staan waar we op kunnen zoeken.

Het is echter nog steeds vervelend lastig om dit stukje tekst geselecteerd te krijgen op zowel Android als iOS devices (we zijn met 5 man waarvan 3x Android en 2x iOS), het is best een gekloot om elke keer het juiste stuk tekst te selecteren (twee vingers lang inhouden en dan de 'grab handles' naar buiten slepen etc). Het zou veel handiger zijn als er naast elk stuk tekst een knopje staat waar je op zou kunnen klikken om dat stuk tekst naar je clipboard te kopieren.

Ik heb wat rond gezocht en een aantal dingen gevonden, zoals jQuery zclip of ZeroClipboard (wat volgens mij hetzelfde is), of deze. Dit werkt allemaal prima als ik het test in een browser op mijn PC in Chrome bijv (met uitzondering van die laatste), maar op de Android en iOS devices werkt dit niet. Waarschijnlijk omdat het flash gebruikt op de achtergrond of dat het een beveiligings issue is ofzo? Ik weet niet precies wat er mis gaat, maar hier kan ik natuurlijk weinig aan doen als het probleem in de browser van het device zit.

Weet iemand nog een andere manier om stukken tekst naar je clipboard te kopieren, uiteraard een manier die ook werkt op smartphone browsers?

Mocht dit niet gaan werken; heeft iemand misschien nog een slim idee om dit proces makkelijker te maken waar ik nog niet aan had gedacht? Ik zal al te denken aan het automatisch laten selecteren van het stuk text in de browser zodra er op geklikt wordt ("this.select()" in de onclick attribute), dat werkt wel echter is dat (op Android chrome browser in ieder geval) niet genoeg om de "copy/paste" toolbar te activeren. De tekst is wel geselecteerd maar ik moet toch weer zelf gaan kloten om het te kunnen kopieren. Het ljikt me niet dat ik hier enige controle over heb (zonder zelf een app of browser te gaan schrijven) aangezien het afhangt van wat de browsers op Android en iOS ondersteunen, maar wie weet ...

Bedankt voor enige hulp :)

Mijn iRacing profiel

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

of, het is effe wat werk om te installeren: (of lees ik je topic start te snel en is er een reden dat het whatsapp op mobiel moet zijn. ).

http://editorial.nl.softo...uik-je-whatsapp-op-een-pc

Andere optie is te swtichen naar een chat client die cross-platform is, en ook op de pc draait.

Muis aansluiten op tablet? kan met sommige hardware.

[ Voor 52% gewijzigd door leuk_he op 26-08-2013 16:35 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Het is bij de meeste browsers simpelweg niet toegestaan om aan het clipboard te komen, inderdaad in verband met beveiliging. Je zult dus iets anders moeten zoeken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Toevallig vorige week mee bezig geweest. Geen oplossing gevonden zonder flash, dus een ios device valt al af. Ik heb er uiteindelijk van af gezien om te implementeren: ivm beveiliging is dit cross browser niet goed te implementeren

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-11 17:14
Wat dat je van een textveld wat volledig geselecteerd wordt als je het aanraakt? Dat maakt het kopiëren een stuk makkelijker en dat zal waarschijnlijk wel werken op mobiele apparaten.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:47
Waarom wil je die berichten specifiek in whatsapp?
Is een website of google cloudmessaging, combo met een phonegappje niet handiger?

[ Voor 11% gewijzigd door Biersteker op 26-08-2013 19:26 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-11 13:07
Reden voor Whatsapp is simpel: ik ga hier geen uren aan besteden om zelf iets te bouwen en alle 'spelers' zouden dan ook iets anders moeten gaan gebruiken, en dan moet ik weer rekening houden met verschillende devices etc. Whatsapp werkt gewoon prima hier voor, het is alleen niet zo handig om die tekst steeds te moeten kopieren. Whatsapp op de PC had ik al over gedacht maar dat heeft weer als nadeel dat wij als organizatie straks met 5 man met een laptop op schoot ergens op een terrasje moeten zitten wat toch niet zo handig is :p

Het hele tekstveld selecteren heb ik ook al geprobeerd, maar dat heeft geen zin (tenminste in Android chrome browser), de tekst is wel geselecteerd maar de 'toolbar' om te knippen/kopieren etc is niet actief dus ik kan er niks mee. Die toolbar komt pas als ik lang met twee vingers erop druk dus win ik er niks mee om alles te selecteren. En het lijkt me niet dat ik vanuit javascript oid die toolbar kan aanroepen aangezien dat echt iets Android specifieks is...

Had al verwacht dat er geen oplossing zou zijn, dan moet het maar handmatig :) Toch bedankt.

Mijn iRacing profiel

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-11 09:32
Is het niet nog een optie om gewoon de webpagina in een Phonegap wrapper te knallen en met deze plugins voor Android en iOS het clipboard te managen:
https://github.com/phoneg.../Android/ClipboardManager
https://github.com/phoneg...er/iPhone/ClipboardPlugin

Ik heb de twee plugins zelf niet uitvoerig bekeken, maar een globale scan door de readme zegt me dat je hiermee kan wat je wil bereiken.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

NickThissen schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:49:
En het lijkt me niet dat ik vanuit javascript oid die toolbar kan aanroepen aangezien dat echt iets Android specifieks is...
Die toolbar is Chrome-in-Android-specifiek, met de meeste andere browsers voor Android kun je niet eens de geselecteerde tekst, maar alleen de URL delen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
Een tijdje geleden toevallig gezien, misschien heb je er wat aan: How does Trello access the user's clipboard?

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

NickThissen schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:49:
Reden voor Whatsapp is simpel: ik ga hier geen uren aan besteden om zelf iets te bouwen en alle 'spelers' zouden dan ook iets anders moeten gaan gebruiken, en dan moet ik weer rekening houden met verschillende devices etc. Whatsapp werkt gewoon prima hier voor, het is alleen niet zo handig om die tekst steeds te moeten kopieren. Whatsapp op de PC had ik al over gedacht maar dat heeft weer als nadeel dat wij als organizatie straks met 5 man met een laptop op schoot ergens op een terrasje moeten zitten wat toch niet zo handig is :p
Je had ook voor Gogole Hangouts kunnen kiezen. Die kun je gewoon normaal op de PC gebruiken en is ook beschikbaar voor Android en iOS.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1