Ik schets even kort de situatie en zal je mijn ergernissen besparen:
- Ik koop een toetsenbord.
- Ik sluit het toestenbord aan, installeer driver: apparaat wordt niet herkend.
- Ik mail een aantal weken op en neer met de fabrikant over mogelijke oplossingen.
- Uiteindelijk komen ze erachter dat hun software conflicterend werkt met de software van mijn muis.
- Mijn muis is belangrijker (specifieker nodig) dan het toetsenbord en kan niet vervangen worden.
- Ik maak een RMA bij 4Launch aan, met de hele uitleg en kopie van communicatie met fabrikant.
- Krijg reactie van 4Launch dat dit geen probleem moet zijn en de vraag welk vervangend product ik wil.
- Ik reageer netjes en stuur het product op.
- Krijg weken later een pakketje binnen met hetzelfde (niet werkende) toetsenbord (want het product werkt volgens hen natuurlijk wel).
- Ik mail dat dit niet de afspraak was en krijg onderstaand retour:
- Ik koop een toetsenbord.
- Ik sluit het toestenbord aan, installeer driver: apparaat wordt niet herkend.
- Ik mail een aantal weken op en neer met de fabrikant over mogelijke oplossingen.
- Uiteindelijk komen ze erachter dat hun software conflicterend werkt met de software van mijn muis.
- Mijn muis is belangrijker (specifieker nodig) dan het toetsenbord en kan niet vervangen worden.
- Ik maak een RMA bij 4Launch aan, met de hele uitleg en kopie van communicatie met fabrikant.
- Krijg reactie van 4Launch dat dit geen probleem moet zijn en de vraag welk vervangend product ik wil.
- Ik reageer netjes en stuur het product op.
- Krijg weken later een pakketje binnen met hetzelfde (niet werkende) toetsenbord (want het product werkt volgens hen natuurlijk wel).
- Ik mail dat dit niet de afspraak was en krijg onderstaand retour:
Wat zijn mijn rechten?quote: 4LaunchNa aanleiding van uw RMA aanvraag, kunnen wij u informeren dat bij uw vorige RMA geen defect is geconstateerd. Het probleem wat u ondervindt lijkt veroorzaakt te worden door de driver/software van uw Madcatz muis en niet aan een defect aan het product. Helaas kunnen wij dergelijke producten gezien de staat van het product niet zodanig terugnemen, daar het retourtermijn ruim is verstreken. Uit coulance waren de normaal gemoeide onderzoekskosten aan u kwijtgescholden in de vorige RMA. Wij hopen u op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd.