Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 14:58
Ik schets even kort de situatie en zal je mijn ergernissen besparen:

- Ik koop een toetsenbord.
- Ik sluit het toestenbord aan, installeer driver: apparaat wordt niet herkend.
- Ik mail een aantal weken op en neer met de fabrikant over mogelijke oplossingen.
- Uiteindelijk komen ze erachter dat hun software conflicterend werkt met de software van mijn muis.
- Mijn muis is belangrijker (specifieker nodig) dan het toetsenbord en kan niet vervangen worden.
- Ik maak een RMA bij 4Launch aan, met de hele uitleg en kopie van communicatie met fabrikant.
- Krijg reactie van 4Launch dat dit geen probleem moet zijn en de vraag welk vervangend product ik wil.
- Ik reageer netjes en stuur het product op.
- Krijg weken later een pakketje binnen met hetzelfde (niet werkende) toetsenbord (want het product werkt volgens hen natuurlijk wel).
- Ik mail dat dit niet de afspraak was en krijg onderstaand retour:
quote: 4Launch
Na aanleiding van uw RMA aanvraag, kunnen wij u informeren dat bij uw vorige RMA geen defect is geconstateerd. Het probleem wat u ondervindt lijkt veroorzaakt te worden door de driver/software van uw Madcatz muis en niet aan een defect aan het product. Helaas kunnen wij dergelijke producten gezien de staat van het product niet zodanig terugnemen, daar het retourtermijn ruim is verstreken. Uit coulance waren de normaal gemoeide onderzoekskosten aan u kwijtgescholden in de vorige RMA. Wij hopen u op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd.
Wat zijn mijn rechten? :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
wat heb je zelf al gevonden?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:24

ShadowBumble

Professioneel Prutser

De kern vraag hier ligt volgens mij even anders.

Is het product defect / of binnen de wet koop op afstand, dan dient 4Launch dit terug te nemen om te ruilen voor een gelijkwaardig product of te compenseren d.m.v. geld retour.

Is het product wel functioneel maar werkt het niet door een software issue dan is dat dus niet het geval.

Als je dit toetsenbord op een andere PC aansluit of je drivers van madcatz deinstalleerd, werkt het dan wel ? Zo ja is er geen probleem voor de leverancier ( in dit geval 4Launch ).

Het product is feitelijk dus niet defect, het product heeft een software probleem dat waarschijnlijk door een andere driver word veroorzaakt, en hier kan natuurlijk de leverancier weinig aan doen.

Tenzij je op schrift heb dat je hem na je retourtermijn kosteloos mocht retourneren of vervangen voor een ander type/merk. Als je dat niet heb is er ben ik bang geen gegronde reden voor 4Launch om hier wat aan te doen anders dan Coulance en goodwill tonen, maar ze zitten hier niet fout in mijn ogen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom heb je in eerste instantie contact opgenomen met de fabrikant en niet 4Launch er gelijk bij betrokken? Dan had je het product kunnen ruilen, als je het online had gekocht binnen 8 dagen (Wet Koop op Afstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 22:33
Ze staan volledig in hun recht. Ik denk dat je nog in je handen mag knijpen dat er geen onderzoekskosten zijn berekend. Veel webshops zouden dit keihard doorrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
Achteraf was dat inderdaad beter geweest (eerst contact met 4Launch opnemen) maar zoals ik het zie: ik heb gewoon recht op een werkend product en heb me nog de moeite genomen weken met de fabrikant op en neer te mailen.
Ik kan ook elk product dat het niet meteen doet direct terugsturen, blijkbaar zoals ik het zou moeten doen (zoals non-tweakers)..

Er was niet eens een onderzoek nodig want ik heb duidelijk aangegeven wat het probleem was. Het product an sich werkt, maar de software werkt niet samen met een onvervangbaar hardwareonderdeel, oftewel het product werkt niet volledig.

Maar ik begrijp wat jullie zeggen. Het komt er dus op neer 'zoek het je maar uit' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Daikirai schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:52:
Achteraf was dat inderdaad beter geweest (eerst contact met 4Launch opnemen) maar zoals ik het zie: ik heb gewoon recht op een werkend product en heb me nog de moeite genomen weken met de fabrikant op en neer te mailen.
Het product werkt toch (jammer genoeg alleen niet met de software die jij nodig hebt voor je muis)? Wat mij betreft heb je ontvangen wat je hebt besteld. Had je eerder contact opgenomen met de leverancier dan was het veel makkelijker op te lossen (gewoon terugsturen). Nu je weken verder bent kan ik mij voorstellen dat men een gebruikt product niet zo maar terugneemt terwijl het technisch goed functioneert.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:37
Daikirai schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:52:
maar de software werkt niet samen met een onvervangbaar hardwareonderdeel, oftewel het product werkt niet volledig.
Je kan het ook omdraaien: het toetsenbord werkt perfect, tot je een 'defecte' madcatz muis wilt gebruiken welke ervoor zorgt dat je toetsenbord onbruikbaar is. Het probleem zit hem dus in de muis ;)
Het is maar hoe je het bekijkt.

Waarom geen contact opnemen met madcatz als het aan hun software ligt?
Bor de Wollef schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:54:
[...]

Het product werkt toch (jammer genoeg alleen niet met de software die jij nodig hebt voor je muis)? Wat mij betreft heb je ontvangen wat je hebt besteld. Had je eerder contact opgenomen met de leverancier dan was het veel makkelijker op te lossen (gewoon terugsturen). Nu je weken verder bent kan ik mij voorstellen dat men een gebruikt product niet zo maar terugneemt terwijl het technisch goed functioneert.
Dat lijkt me ook niet helemaal redelijk, TS weet natuurlijk niet meteen dat het ligt aan de software van zijn muis. Daar gaat wat tijd overheen om erachter te komen, plus het feit dat de fabrikant waarschijnlijk niet al te vlot reageert.

[ Voor 42% gewijzigd door thaan op 26-08-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:05

Wish

ingwell

Het product werkt. Alleen niet met jouw configuratie. Het product had je binnen de koop-op-afstand termijn kunnen retourneren.
Dus helaas, je hebt geen recht op iets. Met een beetje mazzel en het verwijzen naar je eerdere gesprek kun je, als 4Launch coulant is een vervangend product krijgen.

Bekijk het eens van hun kant: ze leveren een werkend product, ze zijn het een paar weken kwijt en dan moeten ze het maar weer terugnemen. Tja.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Het product mag dan wel technisch goed functioneren ze zullen het alsnog moeten testen naar eigen kwaliteitseisen gok ik. Ik denk inderdaad dat 4launch volledig in hun recht staan.

Jammer maar helaas, dat wordt een toetsenbord verkopen en een andere aanschaffen.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kern van de vraag is eigenlijk: had je redelijkerwijs mogen verwachten dat het toetsenbord zou werken? En die vraag kan je eigenlijk pas beantwoorden als er wat meer informatie is over de muis die blijkbaar het conflict veroorzaakt.

Is het een dusdanig specifiek iets, dat je zelf rekening had moeten houden bij aanschaf van verdere hardware? Had je moeten weten dat de muis niet voldoet aan de vele standaarden die juist dit soort problemen moeten voorkomen?

Daarna de volgende stap: waar komt het conflict vandaan? Is het de muis die afwijkend gedrag vertoont (ofwel, werkt die met het gros van de toetsenborden niet) of is het het toetsenbord die de afwijking is. Als het toetsenbord bekend staat als 'wel vaker incompatible' en je hebt daar een aantal links van, dan was het redelijk geweest dat je over mogelijke problemen geïnformeerd zou zijn.

Als het de muis is, dan is *dat* waar het probleem ligt - daar kan je de fabrikant/leverancier toetsenbord niet op aankijken. Dan zal je bij de leverancier van de muis moeten gaan vragen wat er aan de hand is.

Uiteraard had je van je afkoelingsperiode gebruik kunnen maken, maar dat is inmiddels te laat. Volgende keer toch direct bij je leverancier aankloppen, en niet de fabrikant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikirai
Bedankt voor jullie reacties, dan weet ik in ieder geval dat ik het via een andere weg moet oplossen (en hoe ik het in het vervolg ga aanpakken). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik geloof dat TS toch een duidelijke afspraak heeft met 4Launch:
- Ik maak een RMA bij 4Launch aan, met de hele uitleg en kopie van communicatie met fabrikant.
- Krijg reactie van 4Launch dat dit geen probleem moet zijn en de vraag welk vervangend product ik wil.
Het hele verhaal over retourtermijnen en waar het probleem ligt, is niet meer relevant als bovenstaande is afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@TS: heb je na het ontvangen van hetzelfde toetsenbord al (weer) telefonisch contact gehad met 4Launch? Ik denk namelijk dat er 2 mensen bezig zijn geweest met jouw RMA. De eerste waar je contact mee gehad hebt die zei dat het geen probleem was en de tweede die van de uitspraak van de eerste niet op de hoogte is geweest.

Foutje van het bedrijf, kan gebeuren. Opnieuw contact opnemen het hele verhaal nogmaals voorleggen, dit even in de computer laten zetten als RMA, of misschien zelfs het pakket richten aan de medewerker die je gesproken hebt.
Pagina: 1