Blijkbaar heeft Microsoft de Autorun functie met een of andere update uitgezet. Iig werkt het niet meer. Ik heb nu een Ramdrive gemaakt (Machine heeft 8 gig en aangezien XP maar 3.25 kan adresseren heb ik een 4 gig Ramdrive gemaakt) Maar wil nu het icon ook wijzigen van dit volume. Dus heb ik een icon van een ramdrive gedownload en een autorun.inf aangemaakt. Maar deze wil niet starten.
Wat ik tot nu gedaan heb (wat ik zo heb kunnen vinden op internet)
RMB op drive en Auto play. (maar dat heeft volgens mij niets te maken met autorun)
Virusscanner: Autorun toegestaan.
GPEDIT: Autorun staat hier op niet geconfigureerd, hier eens aan- en uitgezet.
Regedit: Explorer policies: autorun aangezet
Tweakui 2.01: Autorun instellingen nagelopen (hier staat alles aan)
En nu weet ik niet meer waar ik deze aan zou kunnen zetten.
Het betreft een XP SP3 versie.
En dit is wat ik in het autorun.inf heb staan:
[AutoRun]
label=RAM Disk
ICON=RamDrive.ico
En uiteraard staat het icon in de root van de schijf.
Wat ook freemd is dat als ik op de schijf met de rechter muis klik ik geen autorun functie zie.
/edit: ik heb het nu zover dat de naam gezien word, alleen pakt hij het icon niet. Ik krijg als icon een wit vierkantje met een venster erin.
/edit 2: Werkt nu, blijkbaar houd windows xp het oude ergens gechaned ook als ik er een ander plaatje neerzet. Dus naam gewijzigd van het plaatje en toen werkte het.
Wat ik tot nu gedaan heb (wat ik zo heb kunnen vinden op internet)
RMB op drive en Auto play. (maar dat heeft volgens mij niets te maken met autorun)
Virusscanner: Autorun toegestaan.
GPEDIT: Autorun staat hier op niet geconfigureerd, hier eens aan- en uitgezet.
Regedit: Explorer policies: autorun aangezet
Tweakui 2.01: Autorun instellingen nagelopen (hier staat alles aan)
En nu weet ik niet meer waar ik deze aan zou kunnen zetten.
Het betreft een XP SP3 versie.
En dit is wat ik in het autorun.inf heb staan:
[AutoRun]
label=RAM Disk
ICON=RamDrive.ico
En uiteraard staat het icon in de root van de schijf.
Wat ook freemd is dat als ik op de schijf met de rechter muis klik ik geen autorun functie zie.
/edit: ik heb het nu zover dat de naam gezien word, alleen pakt hij het icon niet. Ik krijg als icon een wit vierkantje met een venster erin.
/edit 2: Werkt nu, blijkbaar houd windows xp het oude ergens gechaned ook als ik er een ander plaatje neerzet. Dus naam gewijzigd van het plaatje en toen werkte het.
[ Voor 12% gewijzigd door Roman op 26-08-2013 15:20 ]
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.